Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس قوه قضائیه در بخشی از جلسه شورای عالی قوه قضائیه خطاب به وزیر بهداشت گفت: اگر به نظر تخصصی وزارت بهداشت در اجرای طرح فاصله گذاری و ایجاد محدودیت های اجتماعی زودتر توجه می‌شد و قبل از عید اجرا می‌شد کنترل کرونا سرعت می یافت. عنصر زمان در کنترل بیماری های مسری تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله ابراهیم رئیسی گفت: مردم پس از اطلاع از اراده قطعی مسئولان، همکاری کردند. دولت هرچه زودتر بایدها و نبایدهای بهداشتی ادارات، مساجد، مدارس، بازار و... را تدوین و ابلاغ کند. {متن کامل اظهارات رئیسی} 

اظهارات رئیسی را در ویدئوی زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت به این اظهارات رئیس قوه قضاییه واکنش نشان داد و تاکید کرد تاخیر در فاصله‌گذاری اجتماعی درست نیست، فاصله‌گذاری اجتماعی ⁩مشخصا از همان آغاز بسیج ملی مقابله با کرونا ⁩ کلید خورد، تشدید شد و حداقل تا ۲۰ فروردین تمدید شده است.

کیانوش جهانپور در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و تاخیر در اجرای آن اظهار کرد:‌ چنین داعیه‌ای از نبود اطلاع کافی و آگاهی نسبت به این موضوع فاصله‌گذاری ناشی می‌شود. فاصله‌گذاری اجتماعی چیز عجیب و غریبی نیست و یک شبه هم اجرا نمی‌شود و اختراع نوینی هم به شمار نمی‌رود. رویکرد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس مستندات علمی از روز نخست فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

وی در ادامه گفت: از روز نخست شناسایی بیماری کووید-۱۹ و رهگیری اولین موارد آن در کشور، موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را با مصوبه ستاد و تایید و ابلاغ رییس جمهوری، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کاهش ساعات اداری کارکنان، محدودیت در برگزاری تجمعات مذهبی، فرهنگی و... آغاز کردیم. موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق جدیدی نیست و این رویکرد از ابتدا به عنوان رویکرد محوری وزارت بهداشت و دولت اجرا شد. رویکرد وزارت بهداشت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی بود که مرحله به مرحله به اجرا درآمد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در روزهای اخیر هم با توجه به اینکه بیماری در روند مدیریت شده قرار گرفته است و نگرانی‌هایی برای روزهای نیمه دوم تعطیلات نوروزی و روز طبیعت و موج بازگشت مسافران احساس می‌شد،‌ قاعدتا برنامه تمدید،‌ تعمیم و تشدید فاصله‌گذاری به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد که در کمیسیون مربوطه تصویب شد و با تایید رییس جمهوری ابلاغ و اجرایی شده است البته اجرای آن مستلزم مشارکت نیروهای مختلف از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و.. است که از آغاز تاکنون مشارکت خوبی داشته‌اند.

جهانپور تاکید کرد: بنابراین چیزی به عنوان تاخیر در فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور نداریم. ارزیابی خطر به صورت مستمر انجام شده است و همزمان با آن اقدامات مختلف در فاصله‌گذاری اجتماعی در سطوح مختلف انجام می‌شود. آن را تشدید کرده‌ایم و تمدید آن هم تابع ارزیابی سطح خطر و شیوع بیماری در کشور خواهد بود.

وی گفت: نگرانی جدی که از آغاز وجود داشته و کماکان هم برقرار است، دخالت دادن رقابت‌های سیاسی در این موضوع، سیاسی کردن یک موضوع کاملا غیر سیاسی و البته ایجاد هراس، اضطراب و استرس بیمورد و نابجا بین مردم است، معتقدیم میدان مقابله با کرونا را نباید با کارزارهای انتخاباتی و کمپین‌های سیاسی اشتباه گرفت. مراقب باشیم همانگونه که استرس و نگرانی برای تک تک افراد در مقابله با این بیماری مشکل ساز است، در ابعاد اجتماعی نیز وارد کردن هراس و وحشت بی‌مورد و نابجا، روند مقابله با این بیماری را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

توییت سخنگوی وزارت بهداشت در این زمینه را نیز در زیر ببینید:

کد خبر 496598 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سید ابراهیم رئیسی سخنگوی وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد