Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:12:22 GMT

ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۲۷۱

ابراز امیدواری سوریه برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا

المقداد در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا به تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع کرونا، آسیب می‌زند و در شرایط حساس کنونی باید تحریم‌های غیر انسانی لغو شود.

معاون ولید المعلم اضافه کرد، امیدوار است نامه هشت کشور به «آنتونیو گوترش» در خصوص لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا، رویکرد صحیح برای دستیابی به راه‌حل در رابطه با وضعیت خطرناک در تمام کشورهای جهان را بیان کرده باشد که این بدان معناست که باید تمام تحریم‌های غیر انسانی برچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المقداد همچنین خواستار همکاری بین‌المللی برای مبارزه با کرونا شد و تصریح کرد که شرایطی که با آن روبرو هستیم مستلزم همکاری تمام کشورهاست.

پیش از این نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، شورای امنیت امروز دوشنبه برای بررسی شرایط سوریه تشکیل جلسه می‌دهد.

آمریکا در اقدامی غیر انسانی پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر تحریم صنایع پتروشیمی سوریه، دولت دمشق را تحریم کرد.

پیش از این نیز "استفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه شب گفت: باید تحریم کشورها برای مقابله با ویروس کرونا برداشته شود.

پیش از آن نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا در شرایط همه‌گیری ویروس جدید کرونا انجام داده‌اند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد تحریم سوریه پروندهٔ خبری دیپلماسی کرونا علیه تحریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تحریم سوریه سازمان ملل متحد تحریم سوریه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • امیدواری ستاره آرسنال به قهرمانی: هر چیزی امکان دارد
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه