Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@21:35:03 GMT

برگزاری لیگ برتر انگلیس به سبک جام جهانی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۵۰۳

برگزاری لیگ برتر انگلیس به سبک جام جهانی

ممکن است هفته های باقیمانده لیگ برتر انگلیس در تابستان به سبک و سیاق جام جهانی به انجام برسند.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از ایندیپندنت، دو هفته از تعطیلی لیگ برتر انگلیس در پی شیوع بیماری کرونا می گذرد و تاکنون دو بار تعویق بازی ها تمدید شده است. در آخرین مورد قرار شد که تا 11 اردیبهشت لیگ به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که 9 هفته تا پایان رقابت ها باقیمانده و لیورپول صدرنشین به تنها دو پیروزی برای مسجل کردن قهرمانی خود نیاز دارد.

تکلیف قهرمان از بسیاری جهات مشخص شده ولی در مورد تیم هایی که سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را کسب خواهند کرد و نیز تیم های سقوط کنند، هنوز ابهامات زیادی وجود دارد.

 

بحث نیمه تمام ماندن بازی ها نیز مطرح شده اما اکثر باشگاه ها تمایل به به اتمام رساندن فصل دارند و دلیل اصلی آن نیز به مسائل اقتصادی بر می گردد. تعطیلی بازی ها و نیمه تمام ماندن فصل، ضرر مالی جبران ناپذیری به بسیاری از باشگاه ها وارد خواهد کرد و در صورت برگزاری 9 هفته پایانی، حتی بدون حضور تماشاگر، می تواند بخشی از خسران مالی را از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی جبران کند.

 

هرچند برگزاری بازی پشت درهای بسته در اواخر ماه می طرفداران بیشتری دارد ولی راهکاری اخیرا مطرح شده است که به تدریج در حال محبوب شدن است. به این ترتیب که بازی ها به شکل جام جهانی در بین ماه ژوئن و جولای و در مدت زمانی محدود به انجام برسد. تیم ها به دور از خانواده در کمپ هایی جدا متمرکز شوند و بازی ها پشت درهای بسته ولی با پخش تلویزیونی برگزار شوند.

92 بازی از فصل باقیمانده و در صورت پذیرش طرح، شاهد یک رویداد بزرگ تلویزیونی خواهیم بود که می تواند تاثیرگذاری همچون جام جهانی داشته باشد.

 

طرح البته مشکلاتی هم دارد. برای مثال حتی ابتلای یک نفر به ویروس کرونا در طول برگزاری بازی ها، باعث شکست آن خواهد شد. نه تنها بازیکنان و کادر فنی باید ایزوله و در کمپی جدا باشند که تمام افراد درگیر با پخش تلویزونی بازی ها اعم از پزشکان، فیلمبرداران، گزارشگران و دست اندرکاران ورزشگاه و .... نیز باید به نوعی ایزوله باشند.

همچنین باید دید تکلیف بازیکنان مصدوم که نیاز به حضور در بیمارستان دارند، چه خواهد شد. طبعا بیمارستان ها در حال حاضر مکان مناسبی برای فوتبالیست های مصدوم محسوب نمی شوند مگر اینکه یک بیمارستان مخصوص برای تیم ها در نظر گرفته شود که این خود دردسر بزرگی خواهد بود.

به همین دلیل است که زمان اجرای این برنامه به جای ماه می، در ماه های ژوئن و جولای یعنی مقطعی که احتمالا به میزان قابل توجهی از شدت شیوع کرونا کاسته شده، در نظر گرفته شده است. 

به اتمام رساندن لیگ برتر نه تنها از لحاظ اقتصادی مهم است بلکه می تواند بر روحیه اجتماعی مردم نیز اضافه کرده و به عادی تر شدن شرایط کمک کند.

بسیاری از بازیکنان تمایل دارند بازی ها به هر ترتیب که شده و حتی پشت درهای بسته نیز به انجام برسد و تکلیف تمام تیم ها به صورت منصفانه مشخص شود.

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جام جهانی لیگ برتر بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم

سال 2005 در چنین روزی، تیم چلسی موفق شد با کسب برتری 2 بر 0 خانگی در خانه بولتون، برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس و دومین بار در تاریخ لیگ انگلستان قهرمان شود. فرانک لمپارد زننده هر دو گل تیم ژوزه مورینیو در این مسابقه بود.

دانلود (18.1MB)

دیگر خبرها

  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • پرسپولیس - سپاهان؛ جنگ جهانی برای ماندن در کورس قهرمانی/ پیش بازی
  • بازگشت روباه بدجنس به لیگ برتر
  • نگاهی کارتونی به پیروزی ۳-۲ آرسنال مقابل تاتنهام (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴) / فیلم
  • تاپ شات؛ روزی که آسمان انگلیس با شاهکار ژوزه مورینیو آبی شد
  • مک‌تامینی: مصدومیتم جدی نیست
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم