Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه‌ بر پیشگیری از شیوع کرونا، موجبات افزایش میزان بهره وری کشاورزی شهرستان را فراهم می‌کند.

میرشمس مومنی‌زاده در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در فصل کشاورزی پیش رو شیوع ویروس کرونا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های کشاورزان محسوب می‌شود،  اظهار کرد: به لحاظ روانی باید فضایی را ایجاد کنیم که کشاورزان بدون استرس و نگرانی و با رعایت نکات بهداشتی وارد عرصه کشاورزی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه سلامت مردم و کشاورزان اولویت اول ما است، افزود: آنچه را که کشاورزان باید رعایت کنند به آنان ارائه شود، جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی در روستاها و اطلاعات لازم را در قالب بروشور و بسته‌های اطلاعاتی به کشاورزان ارائه نمایند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه عبور از روش سنتی به سمت مکانیزاسیون علاوه‌بر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کمک می‌کند تا کشاورزان با کیفیت، سرعت و هزینه کمتر کار کشاورزی را انجام دهند، گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از فرایند کاشت و ۸۰ درصد از عملیات برداشت برنج شهرستان به روش مکانیزه انجام شد و در این زمینه انتظار می‌رود با حمایت و اعطای تسهیلات از سوی بانک کشاورزی شاهد  مکانیزاسون کامل فرآیند کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: کشاورزی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در استان گیلان و شهرستان رشت است و بخش قابل توجه‌ای از اشتغال را در این شهرستان تشکیل می‌دهد و با تامین معیشت بخش زیادی از مردم شهرستان رشت مرتبط است.

فرماندار رشت با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، تصریح کرد: اگر بناست برای رونق و جهش تولید کار کنیم طبیعی است یکی از بخش‌های مهمی که باید مورد توجه قرار دهیم، بخش کشاورزی است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه امسال از نظر منابع آب کشاورزی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: باید تاسیسات آبرسانی حوزه کشاورزی کنترل و بازبینی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زمان کشاورزی عملا آغاز شده، باید اگر بخشی از کار باقی مانده در اولویت قرار گیرد، تاسیسات آبرسانی و ایستگاه‌های پمپاژ و سایر تاسیسات تحت مسئولیت آبیاری، برای خدمات‌رسانی به کشاورزان آماده باشد تا در جریان کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشاورزی شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی این استان خریداری شده است.
 سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت ۱۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و آماده خدمت رسانی می‌باشند.
سیدحسینی افزود: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو