Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:58:33 GMT

اجرای گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۹۷۹

اجرای گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی البرز

فردین حکیمی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی دارای اهداف مشترکی در امر حفاظت از طبیعت و تنوع زیستی و جلوگیری از عوامل تخریب طبیعت هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، اقدام به تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، بر اساس هماهنگی های انجام شده و با هدف پیشگیری، گشت مشترک ماموران یگان حفاظت این دو مجموعه در ایام تعطیلات نوروزی فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدردانی از همکاری جوامع محلی در اعلام گزارش تخلفات زیست محیطی بویژه تخریب و تصرف اراضل ملی حفاظت شده، آلودگی آب و ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: موضوع پیشگیری از تخلفات زیست محیطی در اولویت کاری محیط زیست خواهد بود و با متخلفین طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

حکیمی ضمن اشاره به روز طبیعت و پرهیز از ترددهای بی مورد در عرصه های طبیعی، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص حاکم بر کشور و در راستای کمک به حفظ سلامت شهروندان، ماموران یگان حفاظت از ترددهای شهروندان با هدف تفریح و سرگرمی در عرصه های طبیعی حفاظت شده جلوگیری خواهند کرد.

استان البرز دارای ۲ منطقه حفاظت شده ۶۴ هزار هکتار البرز جنوبی و شکار ممنوع ۷۵ هزار هکتاری طالقان است.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست البرز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان البرز استان البرز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد