Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:47:04 GMT

یارانە سە ماهە اول سال بە‌صورت یکجا پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۰۷۱

یارانە سە ماهە اول سال بە‌صورت یکجا پرداخت شود

یهمن مرادنیا عصر در جلسه ویدئو کنفرانس وزیر کشور با استانداران سراسر کشور در خصوص بررسی و رفع نواقص طرح فاصله گذاری اجتماعی با بیان اینکه سرانه درآمدی مردم استان نسبت به دیگر استان‌ها پائین‌تر است، اظهار داشت: جهت حل برخی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر در دوران بیماری کرونا اگر امکان پذیر است دولت یارانه سه ماهه اول سال را بصورت یکجا به حساب خانوارها واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این شرایط دولت می‌تواند یک بسته سبد مواد غذایی را تهیه و در میان خانواده‌های کم درآمد و بی بضاعت تقسیم کند که این امر می‌تواند به رونق تولید در بخش کشاورزی کمک کند.

مرادنیا با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ تضمینی مرغ در کشور 129 هزار ریال و در کردستان کمی بیش از 100 هزار ریال در بازار عرضه می شود، گفت: بی گمان با ادامه این روند بخش تولید ضربه خواهد دید و آثار آن در دو ماه آینده پدیدار خواهد شد و برای جلوگیری از این موضوع دولت بهتر است یک سبد غذایی تهیه و میان خانوارهای کم بضاعت تقسیم کند.

وی افزود: خیرین استان کردستان از آغاز بیماری کرونا بصورت مستقیم دو میلیارد تومان کمک کردە اند کە جای تقدیر و قدردانی دارد.

مرادنیا ادامە داد: در سطح استان کردستان ٦۰ هزار بستە مواد بهداشتی بە ارزش ۲۵ میلیارد ریال میان خانوادە‌های کم بضاعت و حاشیەنشین تقسیم شد و در تلاش هستیم برای ۱۰ هزار خانوار بستەهای مواد غذایی تهیە و توزیع کنیم.

استاندار کردستان همچنین به اجرای طرح فاصله‌گذاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح از همان روز ابلاغ در کردستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این طرح ۲۵ نقطه استان با ۴۵۰ نیرو کنترل می شود و با توجه به تاکید رئیس جمهور محترم مبنی بر مدارا با مردم تاکنون در این طرح ۵۵ مورد جریمه و ۱۰ توقیف خودرو داشته‌ایم.

مرادنیا در ادامە سخنان خود بە بستە شدن ورودی و خروجی شهرهای استان بە مناسبت روز طبیعت و سیزدە بە در خبر داد و گفت: در جهت کنترل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از تجمع مردم از عصر دوازدهم فروردین همە خروجی‌ها و و ورودی تفرجگاه‌های خارج شهر مسدود می‌گردد.

استاندار کردستان همچنین بە تصمیم تامین الکل برای واحدهای تامین کنندە مواد ضد عفونی کنندە از جانب وزارت صمت واکنش نشان داد و اظهار داشت: در کردستان چهار واحد تولیدی خط تولیدشان را برای تولید مادە ضد عفونی کنندە تغییر دادند و مواد ضد عفونی کنندە را با ۵۰ درصد قیمت کمتر تولید می‌کنند کە این تصمیم می‌تواند تولید در این واحدها را متوقف کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا ویروس کرونا کردستان سنندج استانداری کردستان بهمن مرادنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند

مشترکان بد مصرف و پرمصرف برق در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند، به طوری که اگر بیش از ۷۵۰ کیلووات‌ساعت مصرف ماهانه برق داشته باشند باید هزینه ۵ برابری تولید برق را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، کشورمان از جمله معدود کشورهایی است که مصرف برق بیش از حدی دارد. این مصرف به حدی است که برخی کارشناسان معتقدند اوج مصرف برق در ۶ کشور همسایه ایران با جمعیت ۳۵۰ میلیون‌نفری برابر با اوج مصرف برق در ایران ۸۵ میلیون‌نفری است که مصرف بسیار بالایی است.

تابستان سال گذشته میزان مصرف برق ۳۶ بار رکورد سال قبل از آن را شکست و اعداد بی‌سابقه‌ای در میزان تقاضای مصرف برق برجای نهاد، به‌گونه‌ای که رکورد تقاضای مصرف برق در ۲۵ مرداد سال گذشته به ۷۳ هزار و ۴۶۷ مگاوات رسید. وزارت نیرو در دولت سیزدهم باهدف پیشگیری از خاموشی‌ها در کشور تدابیر ویژه‌ای از توسعه ظرفیت نیروگاهی، توسعه خطوط انتقال و پست‌های توزیع گرفته تا افزایش بازدهی نیروگاه‌های موجود به انجام رساند.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری حدود ۹ هزار مگاوات افزایش یابد.

هادی مدقق افزود: این اقدام از طریق سنکرون ۴۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۸۴ مگاوات، رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت دو هزار مگاوات و ۳۸۰ مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده است.

علاوه بر توسعه ظرفیت نیروگاهی وزارت نیرو گام مهم دیگری در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق برداشت و در این زمینه در دو سال گذشته با اختصاص پاداش‌هایی برای مشترکان آنان را برای رعایت مصرف بهینه تشویق کرد.

این تشویق و پاداش‌ها امسال به پویشی با عنوان پویش با انرژی مجهز شد تا دامنه آن همه مشترکان صنعت برق را بگیرد. امسال وزارت نیرو در قالب این پویش قرار است ۸۰ میلیون جایزه از جمله خودرو، وسایل الکترونیکی کم‌مصرف، اینترنت و پاداش‌های دیگر به مشترکان صرفه‌جو هدیه بدهد؛ از طرف دیگر اگر مشترکانی تمایل به کاهش مصرف نداشته باشند و بخواهند همچنان پر مصرف باشند، وزارت نیرو برای آنها تعرفه پلکانی در نظر گرفته است.

بر این اساس مشترکانی که تا ۳۰۰ کیلوات در مناطق عادی مثل تهران که دمای معتدل‌تری دارند برق مصرف کنند تعرفه برق آنها تغییری نخواهد داشت، اما اگر میزان مصرف از ۳۰۰ کیلووات تا ۴۵۰ کیلووات افزایش یابد مشترک باید ۱.۵ برابر هزینه تولید برق قبض پرداخت کند. هزینه تولید برق اکنون بدون احتساب هزینه سوخت ۵۵۰ تومان محاسبه می‌شود.

مشترکانی که از ۴۵۰ کیلوات ساعت برق بیشتر مصرف کرده و مصرف خود را تا ۷۵۰ کیلوات ادامه دهند ۲.۵ برابر هزینه تولید برق هزینه باید پرداخت کنند؛ همچنین مشترکانی که بد مصرف هستند و میزان مصرف آنها فراتر از ۷۵۰ کیلووات بشود هزینه قبضی که پرداخت خواهند کرد ۵ برابر هزینه تولید خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در این شرایط منطقی است که همه مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند تا هم امکان تأمین برق برای همگان فراهم شود و هم ناگزیر به پرداخت هزینه‌های گزاف نشوند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف شدند پاداش به بیش‌از 50 درصد مشترکان خانگی برق تهران کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • مشترکان بد مصرف برق هزینه ۵ برابری تولید را باید بپردازند
  • کشف تریاک با طعم هندوانه در عسلویه
  • ورود مردان به بازی پرسپولیس و سپاهان ممنوع شد
  • رای تاریخی کمیته انضباطی درباره تماشاگران پرسپولیس و سپاهان
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی پرسولیس و سپاهان از سوی کمیته انضباطی
  • پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت مسکن روستایی در کردستان
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • (ویدئو) ژیلا صادقی جواب تمام منتقدانش را یکجا داد!
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی