Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد؛ در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب بهمن‌ماه سال ۹۸ استان اردبیل.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد. هر چند عده‌ای بر این باورند که سال ۹۸ صرفاً دارای اخبار بد و تلخ بود اما خبرهای خوبی هم از این سال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب بهمن‌ماه سال ۹۸ استان اردبیل:

آغاز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۱۴)

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل آغاز شد و تلاش می‌شود تا پایان کار این دولت خط‌آهن اردبیل - میانه افتتاح شود.

افزایش سه برابری جذب پزشکان فوق تخصص در استان اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۵)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال‌جاری جذب پزشکان فوق تخصص متعهد به خدمت در استان اردبیل نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است و امسال ۱۴ پزشک فوق تخصص در حوزه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی شدند.

تجهیز ۲۶۷ مدرسه استان اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد (۱۳۹۸/۱۱/۱۹)

معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۲۶۷ مدرسه از مدارس استان اردبیل به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز شده و در ۳۳ مدرسه دیگر نیز عملیات آسفالت‌ریزی و محوطه‌سازی انجام شده است.

افتتاح ۱۰ هکتار از سالن گلخانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد (۱۳۹۸/۱۱/۱۸)

۱۰ هکتار از سالن گلخانه ۵۰ هکتاری برادران دهنوی در شهرک ۱۵۰۰ هکتاری پارس‌آباد مغان افتتاح شد.

تنها گرمخانه اردبیل در حال احداث است (۱۳۹۸/۱۱/۱۲)

به دنبال ثبت سوژه «لزوم تأسیس گرمخانه برای بی خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها در اردبیل» توسط مردم در سامانه «فارس من»، شهردار اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، گفت: تنها گرمخانه شهر اردبیل به‌عنوان سرپناه بی‌خانمان‌ها در حال احداث است.

احداث تونل در جاده خلخال به اسالم قطعی شد (۱۳۹۸/۱۱/۱۸)

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: ایجاد و احداث تونل در جاده خلخال به اسالم با حمایت‌ها و پیگیری مسؤولان استانی قطعی شد.

راه‌اندازی بازارچه‌های کارآفرینی در مدارس پارس‌آباد (۱۳۹۸/۱۱/۲۰)

معاون آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: در راستای ترویج مهارت‌های شغلی و اجتماعی، بازارچه کارآفرینی مدارس پارس‌آباد، در مدرسه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

توزیع ۹۰۰ سری جهیزیه برای نوعروسان اردبیلی (۱۳۹۸/۱۱/۱۲)

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل گفت: در طول دهه مبارک فجر ۹۰۰ سری مجموعه کامل جهیزیه و بیش از ۱۰۰ مورد مجموعه یک یا چندکالایی در قالب طرح جهیزیه آسمانی برای نوعروسان در استان توزیع می‌شود.

اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر در اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۶)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر همزمان با پایتخت در اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی ۲۵ شعبه شورای حل اختلاف در مناطق کم برخوردار استان اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۲۲)

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه ثمرین، در مجموع ۲۵ شعبه شورای حل اختلاف در مناطق کم برخوردار و محروم استان راه‌اندازی شد.

برف شادی در فجر سلیمانی (۱۳۹۸/۱۱/۲۲)

مردم اردبیل از همان ساعت‌های ابتدای آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور باشکوه و پرعظمت خود با وجود برف و برودت هوا حماسه‌ای دیگر رقم زدند. مردم انقلابی استان هم‌پای دیگر شهرها در صحنه حاضر شدند تا با وجود تمامی سختی‌ها و فشارهای اقتصادی بار دیگر بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کنند و  مشت‌های گره کرده خود را بر دهان یاوه‌گویان زنند.

آب‌رسانی به ۱۱۵ روستای شهرستان گرمی از سد تازه‌کند (۱۳۹۸/۱۱/۲۴)

استاندار اردبیل گفت: آب‌رسانی ۱۱۵روستا از سد تازه‌کند با اعتباری ۸۵ میلیارد تومان در سال‌جاری اتمام و به بهره‌برداری رسید که هدف از احداث این سد آب‌رسانی به روستاها و بخشی از شهر گرمی بود.

۳۰ کیلومتر از جاده خلخال - گیوی بهسازی شد (۱۳۹۸/۱۱/۳)

به دنبال ثبت سوژه «لزوم تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و تأمین روشنایی در جاده خلخال و گیوی به اردبیل» توسط مردم در سامانه «فارس من»، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش  از ۳۰کیلومتر از جاده خلخال - کوثر بهسازی و تامین روشنایی شده و ادامه دارد.

اهدای احسانات شهیده‌ اردبیلی سانحه‌ هواپیمای اوکراینی به سیل‌زدگان جنوب (۱۳۹۸/۱۱/۳)

خانواده شهیده صفرپور از شهدای هواپیمای اوکراینی، هزینه احسانات فرزندشان را به سیل‌زدگان جنوب کشور اختصاص دادند. این خانواده داغ‌دیده با حضور در جمعیت هلال احمر استان اردبیل، در اقدامی انسان دوستانه و فرهنگ‌ساز، هزینه احسانات فرزندشان را که دانشجوی پزشکی بود، برای کمک به مردم سیل‌زده جنوب کشور به جمعیت هلال‌احمر اهداء کردند.

اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس استان اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۲۹)

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح یک ساعت با محیط بان با هدف جلب مشارکت مردم در حفاظت آگاهانه از محیط زیست، ارتقاء سطح آگاهی های محیط زیستی دانش‌آموزان و آشنایی با وظایف محیط‌بانان در مدارس اجرا شد.

ناجیان اردبیل خوش درخشیدند (۱۳۹۸/۱۱/۱۷)

مسابقات انتخابی نجات غریق شمال‌غرب کشور با قهرمانی تیم اردبیل به پایان رسید.

سرنشینان دو دستگاه مینی بوس از مرگ حتمی نجات یافتند (۱۳۹۸/۱۱/۱۹)

رئیس جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با امدادرسانی و حضور گسترده راهداران و امدادگران در حوزه استحفاظی خلخال، در سخت‌ترین شرایط کولاک سرنشینان دو دستگاه مینی بوس از مرگ حتمی نجات یافتند.

افزایش بودجه شهرداری اردبیل در سال ۹۹ (۱۳۹۸/۱۱/۱۰)

شهردار اردبیل گفت: بودجه سال ۹۹ با افزایش ۱۹.۸ درصدی نسبت به متمم بودجه سال ۹۸ از ۴۳۷ میلیارد تومان به ۵۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تجلیل از محیط‌بان اردبیلی نمونه تالابی کشور (۱۳۹۸/۱۱/۱۳)

در مراسم روز جهانی تالاب که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، لطیف عزیزی، محیط‌بان اردبیلی به عنوان محیط‌بان نمونه و برگزیده تالابی کشور تجلیل شد.

امضاء تفاهم‌نامه اتصال شهرک صنعتی اردبیل به راه‌آهن (۱۳۹۸/۱۱/۸)

استاندار اردبیل گفت: تفاهم‌نامه اتصال شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به راه‌آهن میانه - اردبیل به امضاء رسید.

ورود استان اردبیل به بازار فناوری (۱۳۹۸/۱۱/۲۹)

سرای نوآور مجموعه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در راستای توسعه و رشد دیجیتال استان اردبیل با برگزاری دوره‌های تخصصی موشن گرافیک و انیمیشن‌سازی ضمن استعدادیابی به دنبال ورود به بازار فناوری کشور است.

پلمب شرکت متخلف مسافربری در اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۱۶)

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: شرکت مسافربری بین‌المللی سیماسفر اردبیل به دلیل ارتکاب تخلفات حمل و نقل و تصادف منجر به فوت و جرح به مدت یک سال پلمب شد.

افتتاح ۵۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در استان اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۲۰)

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با تحویل بیش از ۱۶۰۰ مسکن مددجویی بهزیستی در سراسر کشور، ۵۰ واحد مسکن مددجویی نیز در استان اردبیل افتتاح شد. این خانه‌ها به خانواده‌های دومعلولی، زنان سرپرست خانوار و معتادان رهایی یافته از اعتیاد تعلق دارد.

نجات کوهنوردان صعودکننده به قله سبلان (۱۳۹۸/۱۱/۱۳)

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مشگین‌شهر گفت: راهداران پس از ساعت‌ها تلاش توانستند ۸ کوهنورد گرفتارشده در برف و کولاک جاده گردشگری لاهرود به شابیل را نجات دهند.

اهدای یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیرین در ستاد دیه استان اردبیل (۱۳۹۸/۱۱/۱۴)

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: خیران استان اردبیل در سال‌جاری بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۸۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل راه آهن اخبار خوب خبر خوب سال 98 راه آهن اردبیل شهدای هواپیمای اوکراینی فارس اردبیل استان اردبیل گفت استان اردبیل سال جاری جاده خلخال راه اندازی پارس آباد محیط بان راه آهن ۱۳۹۸ ۱۱ سال ۹۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز مرحله اول آزمون سراسری با رقابت ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب در استان اردبیل خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان، ۱۳ هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در اردبیل، گفت: این آزمون به مدت 2 روز و در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است که در 6 حوزه امتحانی داوطلبان رقابت نفس‌گیری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: 50 درصد نمرات تأثیرگذار در کنکور امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بوده و 50 درصد نیز نتایج آزمون سراسری در انتخاب رشته و تعیین محل تحصیل دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود که امیدواریم در نوبت دوم نیز دانش‌آموزان بتوانند آزمون شایسته را سپری کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از اولین ساعات صبح امروز همکاران ما فضای مناسبی را برای داوطلبان فراهم کردند تا رقابت‌ها آغاز شود که در نوبت صبح داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

چمنی افزود: فردا نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی در نوبت صبح و عصر با هم رقابت می‌کنند تا آزمون امسال در نوبت اول به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان 13 هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند که امسال برتری محسوس داوطلبان خانم را نسبت به آقایان در استان اردبیل و به تبع آن در سراسر کشور شاهد هستیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: بیشترین داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند که 11 هزار و 256 داوطلب را شامل می‌شود که فردا ساعت هشت صبح آزمون گروه تجربی شروع می‌شود.

چمنی بیان کرد: 53 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی و مابقی در گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در آزمون امسال رقابت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 60 درصد داوطلبان خانم و 40 درصد آقا هستند که امسال در 2 نوبت اردیبهشت و تیرماه رقابت خود را در قالب بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز سعی می‌کنند با آرامشی که به فرزندان خود منتقل می‌کنند، فضای خوبی را مهیا کنند که انتظار می‌رود از تجمع در جلوی محل برگزاری آزمون پرهیز کرده و به آرامش برگزاری آزمون سراسری تا حد امکان کمک کنند.

چمنی گفت: سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری را اواخر شهریورماه اعلام می‌‌کند تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند