Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بنیاد تعاون زندانیان کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و نیاز مضاعف به اقلام بهداشتی، ظرفیت و توان تولیدی خود را در این عرصه به کار گرفت. تاریخ انتشار: 10:00 - 12 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۰۰۲

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، بنیاد تعاون به منظور کمک به معاش مددجویان و خانواده آن‌ها و همچنین تحصیل درآمد برای پرداخت دیه محکومین مالی از طریق ایجاد کارگاه‌های تولید، موسسات صنعتی، مجتمع‌های کشاورزی، دامپروری و شرکت‌های بازرگانی و خدماتی و در راستای حرفه آموزی و اشتغال مددجویان تأسیس گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این بنیاد یک نهاد عام المنفعه است که مسئولیت آن حرفه آموزی و اشتغال زندانیان و کمک به خانواده زندانی ها است. سابقه بنیاد تعاون زندانیان به حدود ۶۵ سال پیش باز می‌گردد و بر اساس پیشنهاد وزارت کشور این بنیاد با عنوان بنگاه تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان کشور تاسیس می‌شود.   با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و نیاز مضاعف به اقلام بهداشتی، بنیاد تعاون زندانیان کشور با بهره گیری از ظرفیت و توان تولیدی خود در این عرصه به میدان آمد.

در ادامه به قسمتی از اقدامات بنیاد تعاون زندانیان در جهت تامین نیاز اقلام بهداشتی در کشور اشاره می‌شود.

شاکری، معاون اجرایی بنیاد تعاون زندانیان شعبه قوچان از تولید ماسک بهداشتی در کارگاه خیاطی این شعبه خبر داد و بیان کرد: در راستای حفظ سلامت و پیشگیری از ویروس کرونا در کارگاه خیاطی این شعبه روزانه ۵۰۰ عدد ماسک توسط مددجویان تولید می‌شود.   بیشتر بخوانید: رویکرد جدید ضد فساد در وزارت بهداشت قابل تقدیر است وضعیت بهداشتی و ایمنی زندان‌های استان اردبیل مناسب است همچنین سیفی، مدیر بنیاد تعاون استان یزد عنوان کرد: در راستای ضرورت تأمین نیاز‌ها و تجهیزات مورد نیاز کادر‌های درمانی و خدماتی استان یزد جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا با اشتغال مددجویان، پروژه تولید ۱۲ هزار لباس گان بیمارستانی توسط بنیاد تعاون زندانیان استان یزد آغاز شد.

مدیر بنیاد تعاون استان یزد ضمن تأکید بر ضرورت تلاش و همت جمعی در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: در صورت نیاز نمایندگی فاز دوم دوخت لباس گان را نیز اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا بنیاد تعاون زندانیان کرونا تولید بنیاد تعاون زندانیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی