Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@02:12:34 GMT

۷۵ درصد مردم به توصیه های مقابله با کرونا عمل کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۲۹۲

به گزارش روز سه شنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران «پیروز حناچی» با حضور در برنامه تلویزیونی دو نیمه ماه در شبکه دوم سیما، افزود: در این ایام فعالیت مدیریت شهری، از سر انجام وظیفه بوده و هیچ منتی برهیچ کدام از شهروندان نیست.

وی گفت: این طبیعی است که در همه جوامع برخی افراد این خطرها را جدی نمی گیرند و این موضوع فقط مخصوص مردم ما نیست و در همه جای دنیا این افراد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی ادامه داد: براساس گزارش وزیر بهداشت بخش بزرگی از جامعه در طرح خود اظهاری شرکت کرده اند که این یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی عنوان کرد: به عنوان شهردار تهران از همه مردم شهر تهران که با توجه به ایام عید و آخر سال با طرح های دولت برای مقابله با کرونا تلاش کردند تشکر می کنم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در این برنامه، افزود: با زبان دل به امام زمان خود می گوییم جای شما در میان ما خالی است و ما از شما برای رفع مشکلات مدد می گیریم.

مبارزه با دو ویروس کرونا و تحریم
حناچی موضوع قرنطینه برای تهران اظهار داشت: قرنطینه درجات مختلفی دارد یک نمونه اش در چین دیده شد.

وی ادامه داد: در چین همه چیز متوقف شد و یک دلیلش هم این بود که همزمان شد با تعطیلات چینی و در ایران هم این بحث بود که از تعطیلات نوروزی استفاده کنیم.

حناچی گفت: اما واقعیت این است که ما با کشورهای مختلف از جهات مختلف فرق داریم شرایط اقتصادی ما اینگونه نیست که بشود اگر چیزی تعطیل شد جایگزینی برایش فراهم کرد.

شهردار تهران افزود: ما امروز با دو ویروس در حال مقابله هستیم اولا ویروس کرونا و دیگری ویروس تحریم ظالمانه ای که به ما وارد شده است.

وی ادامه داد: در کره ۵۰۰ هزار آزمایش کرونا در مدت کوتاهی اخذ شد در حالی که ما در دو هفته اول یکی از مشکلات مان نبود کیت آزمایش بود و تنها دو آزمایشگاه داشتیم که می توانستند این موضوع را تشخیص بدهند.

حناچی گفت: در کشور کره با ۹۰ آزمایشگاه به جنگ کرونا رفتند و این ها نشان دهنده تاثیر تحریم ها است.

حناچی تاکید کرد که ما به دلیل تجربیات زیادی که داریم خیلی خوب در برابر اینگونه مشکلات تاب آور شده ایم.

شهردار تهران افزود: امروز در کشورمان وقتی صحبت از تولید ماسک شد دیدید که چگونه به صورت جهادی کار پیش رفت و حتی یک سری از کارخانه ها خط تولیدشان تغییر کرد تا نیاز کشور بر طرف شود.


افزایش کار بخش های مختلف شهرداری
شهردار تهران همچنین با اشاره به موضوع افزایش کار بخش های مختلف شهرداری تهران نظیر جمع آوری پسماند، اظهارداشت: پیش از ورود پدیده کرونا روزانه در تهران هفت هزار تن زباله تولید می شد که اینها در ایستگاه های میانی بازیافت می شدند اما با شیوع ویروس کرونا تفکیک و بازیافت در ایستگاه های میانی و آرادکوه ممنوع شد و همه زباله ها بدون بازیافت در نقطه ای دفن می شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقاطی که در شهرداری کار مضاعفی به آن ها تحمیل شد سازمان بهشت زهرا بود که سختی های کارشان مضاعف شد و البته ما هم تلاش کردیم تا برای آنها اقدامات خاصی را در نظر بگیریم.


ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی

شهردار تهران، در سخنان خود با اشاره به ضدعفونی روزانه ناوگان اتوبوس رانی و واگن مترو، گفت: روزانه ۵ هزار اتوبوس و یکهزار و ۲۰۰ واگن مترو ضدعفونی می شوند.

حناچی افزود: این در حالی است که ماموران سازمان آتش نشانی شهر تهران روزانه هفده ساعت مشغول ضدعفونی ۲۰۰ نقطه پر تردد شهر تهران هستند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۴۱هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۲هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شهردار تهران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم

شهردار تهران گفت: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند، وام با بهره بانکی در نظر یگیریم.

به گزارش ایسنا،‌ علیرضا زاکانی در حاشیه نهمین سمینار بین‌المللی زلزله در جمع خبرنگاران پیرامون لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متاسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

وی درباره میزان آمادگی‌ شهرداری تهران برای مقابله با زلزله گفت: در گام نخست به دنبال کاهش ضریب آسیب‌های زلزله در تهران هستیم. سپس فهم درست ابعاد زلزله و تشخیص زودرس وقوع آن برای ما از اهمیت برخوردار است. در همین راستا اتفاقات خوبی در زمینه جهش شتاب نگارها و سامانه‌های تشخیص دهنده زلزله در پایتخت رخ داده است.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران، پنج شتاب نگار عمقی در عمق ۵۰ متری سطح زمین کارگزاری شده است. همچنین مراحل نصب یک شتاب نگار دیگر نیز در عمق ۱۰۰ متری به زودی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های عمومی شهرداری تهران قرار گرفتند. همچنین در درون سیستم مدیریت شهری نیز به کارکنان آموزش‌های تخصصی پیرامون مقابله با زلزله ارائه شده است.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه استحکام کالبدی نیز گام‌های رو به جلویی طی ماه‌های گذشته برداشته است. در همین راستا بناست برای نخستین بار ۱۶ هزار ساختمان با همکاری ۹ دستگاه به لحاظ ایمنی پایش شود که تاکنون عملیات پایش ۴۰۰۰ ساختمان تکمیل شده است.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: در ستاد ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران ۱۵ کارگروه با هدف مقابله با زلزله شکل گرفته است که این کارگروه‌ها با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف به دنبال افزایش ضریب ایمنی در پایتخت هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای بستن تسمه روی ستون پل میرداماد چه بود؟
  • تاکید وزیر ارشاد بر حفظ و توسعه تماشاخانه سنگلج
  • ماجرای اعطای وام به مدیران شهرداری چه بود؟
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سید مهدی متولی «دستیار ویژه ارتباطات مردمی شهردار تهران» شد