Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:12:24 GMT

مشارکت ائمه جمعه در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۵۱۹

مشارکت ائمه جمعه در مقابله با کرونا

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: طبق اعلام کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، تا بعد از ظهر دوشنبه ۱۱ فروردین ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر بیماری کووید ۱۹ به ۴۱ هزار و ۴۹۵ مورد رسیده است، که از این تعداد ۱۳ هزار ۹۱۱ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده‌اند مجموع قربانیان این بیماری در کشور به دو هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و از نهم اسفندماه شاهد عدم برگزاری نمازهای جمعه در سراسر کشور از جمله استان تهران هستیم، شاید در ابتدا گمان کنید، که نمازهای جمعه در این استان تعطیل شده است، اما این گمان غلطی است، چرا که طبق فرمایش امام راحل عظیم الشان (ره) «نماز جمعه سنگر است.»

بدیهی است، که هیچ گاه نباید سنگرهای مبارزه خالی و یا تعطیل شوند، در جبهه سلامت مردم نیز همین توقع از نمازهای جمعه و سنگرهای مستحکم وجود دارد.

از اولین جمعه‌ای که برای پرهیز از تجمعات و شیوع ویروس کرونا نمازهای جمعه در استان تهران برگزار نشد، ائمه جمعه ورامین، خیرآباد، شهرقدس، دماوند و بسیاری از ائمه جمعه این استان با ارسال پیام‌های جمعه تریبون‌ها را روشن نگهداشته و جلوی قطع ارتباط جایگاه نماز جمعه با مردم را گرفتند.

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، شاهد تشکیل سریع ستادهای مردمی مقابله با این ویروس در شهرستان‌های گوناگون استان تهران و به ریاست ائمه جمعه بودیم، که در این ستادها سازمان دهی نیروهای جهادی و مردمی برای مقابله با این ویروس منحوس انجام شد و راه‌های دریافت کمک‌های مردمی در بخش مقابله با ویروس کرونا اعلام و اطلاع رسانی شد.

فعالیت امام جمعه دماوند در ضدعفونی اماکن عمومی و معابر شهری

اما این تمام ماجرا نبود، در بسیاری از شهرستان‌های استان تهران ائمه جمعه پای کار آمدند و در کنار گروه‌های جهادی، طلاب و مردم برای شکست کرونا جنگیدند.

در دماوند، امام جمعه این شهر شب‌ها و همراه با گروه جهادی «ابناءالرضا (ع)» به عملیات ضدعفونی کوچه‌ها، معابر، پمپ‌های بنزین و اماکن عمومی دماوند می‌پردازد.

امام جمعه دماوند در خصوص این اقدام به خبرنگار مهر گفت: نه تنها من، بلکه همه مردم، دستگاه‌ها و نهادها باید از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند برای مقابله با ویروس کرونا بهره بگیرند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی ضمن تاکید بر پرهیز از شایعات در راستای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی اضافه کرد: فعالان رسانه و خبر در این راستا رسالت ویژه ای دارند و باید سعی در اطلاع رسانی دقیق به مردم کرده و با انجام وظیفه و رسالت خود جلوی شایعات را بگیرند.

تقاضای امام جمعه پیشوا از مردم

در پیشوا نیز شاهد حضور جهادی امام جمعه این شهر در توزیع بسته‌های ضد عفونی و تجهیزات بهداشتی به محلات و روستاهای این شهرستان بودیم.

از سویی دیگر حجت الاسلام روح اله باقری برای غسل، اقامه نماز میت و امور مربوط به کفن و دفن بیماران کرونایی نیز حضوری فعال دارد.

وی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بیش از ۴۰ روز از گرفتاری مردم ایران به ویروس کرونا می‌گذرد و هنوز بسیاری از افراد کرونا را جدی نگرفته‌اند و آمار فوت بیش از دو هزار ۶۰۰ نفر در کشور نگران کننده است و این آمار در منطقه ما نگران کننده تر است.

حجت الاسلام باقری از مردم خواست به توصیه‌های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند و افزود: بسیاری از جهادگران کادر درمان، پزشکان و پرستاران کشور جان خود را در راه درمان از دست دادند، تا سلامتی را برای بیماران به ارمغان بیاورند.

امام جمعه پیشوا گفت: لغو مهمانی‌ها و سفرها، تعطیلی بازارها و پرهیز از حضور در تجمعات حداقل کاری است، که همه ما برای جلب رضای خداوند و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌توانیم انجام دهیم و لذا از همه عزیزان ملتمسانه تقاضا دارم، مراقب خود، خانواده و اطرافیان باشیم، تا خدای نکرده دیگران را آلوده به این ویروس نکنیم و حق الناسی به گردنمان نیاید.

تأمین تدارکات پشت جبهه درمانی در ورامین

در ورامین نیز، شاهد حضور امام جمعه موقت این شهر، از همان روز اول پا به پای جهادگران و نیز اعضا ستاد مردمی مقابله با کرونا در این شهرستان برای مقابله با این ویروس بوده‌ایم.

تهیه میان وعده برای بیماران کرونایی، پیگیری برای راه اندازی نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی بیماران کرونایی، ضد عفونی کردن معابر و حضور در بیمارستان‌های بیماران کرونایی ورامین و تقدیر از کادر درمان این مراکز گوشه‌ای از اقدامات این امام جمعه است.

وی اقدامات کادر درمان را «مجاهدت فی سبیل الله» توصیف کرد و در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: اقدامات ماه گذشته پزشکان و کادر درمان کشور نقطه عطفی در تاریخ پزشکی این مرز و بوم خواهد بود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی عزم و اراده جامعه پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را جدی توصیف کرد و گفت: مردم نیز می‌بایست، با توجه جدی به هشدارهای بهداشتی سهم خود را در مقابله با این ویروس که امروز بر کشور ما سایه انداخته است، ادا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به فعالیت ستاد مردمی مقابله با کرونا در برخی از شهرستان‌های این استان، از مردم خواست، در حد توان با این ستادها همکاری کنند.

محمودی با بیان اینکه جوانان فعال امروز قرارگاه فرهنگی نماز جمعه ادامه دهندگان راه جوانان دفاع مقدس هستند، گفت: جوانان همواره برای مبارزه و مقابله با کرونا در میدان آماده بوده‌اند و این حضور قابل تقدیر است.

پرند و قرچک؛ حضور ائمه جمعه در کنار مردم برای شکست کرونا

توزیع شبانه محلول‌های ضدعفونی در قرچک توسط امام جمعه و قرارگاه فرهنگی نماز جمعه این شهر نیز از اقدامات جالبی است، که این روزهای کرونایی سبب دلگرمی مردم شد.

حال و هوای قرچکی‌ها هنگامی که می‌دیدند، حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی، امام جمعه شهرشان درب منزل آنها حضور یافته و بسته‌های حاوی محلول ضدعفونی که خود تهیه کرده است، را به آنها می‌دهد، دیدنی بود.

وی به خبرنگار مهر گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار ماسک و بطری محلول ضدعفونی تدارک دیده و به ۳۰ هزار خانواده در قرچک با حضور ۷۰ جهادگر بسیجی این قرارگاه بین مردم به ویژه محله‌های محروم توزیع شده است.

امام جمعه قرچک گفت: باید با حمایت‌های معیشتی از وارد آمدن خسارت بر خانواده‌های کم بضاعتی که تعدادشان کم هم نیست و از ویروس کرونا خسارت دیده‌اند، فراهم شود.

تصاویری از حجت الاسلام پاشاکی، امام جمعه پرند نیز در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است، که نشان می‌دهد، این امام جمعه جوان پا به پای دیگر جوانان این شهر در حال ضدعفونی کردن معابر عمومی این شهر است.

ائمه جمعه بارها نشان دادند، که در عرصه‌های گوناگون پای کار و در کنار مردم بودند، این بار نیز در مقابله با کرونا شاهد حضور مردمی ائمه جمعه و سنگر ستاد نماز جمعه دوشادوش مردم هستیم، که به نظر می‌رسد.

کد خبر 4888757

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستانهای استان تهران شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تهران ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید سیلاب گرگان طرح غربالگری شهرکرد بارش باران تردد وسایل نقلیه ماسک طبی ضدعفونی مقابله با این ویروس خبرنگار مهر گفت شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی مقابله با کرونا برای مقابله نمازهای جمعه استان تهران حجت الاسلام کادر درمان امام جمعه ائمه جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای وهاب میزانی، سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: مسکن، تسهیل امر مسکن و مخصوصاً مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است، هر کجا ما مردم را کنار بگذاریم همان جایی است که کار ما لنگ می‌شود.

وی ادامه داد: در ساخت خانه‌ها ملاحظه سلیقه، فرهنگ و خواسته ی مردم را داشته باشید و مشارکت مردم را بالا ببرید، این‌ها موفقیت و برکت را با خود به همراه دارند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رعایت حال زمین‌های حاصلخیز نیز بسیار حائز اهمیت است، زمین‌های حاصلخیز چیزی نیست که ما آن‌ها را از دست بدهیم و بعد راحت بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم، ما می‌توانیم از زمین‌های درجه 3 و زمین‌هایی که به درد کشاورزی و کشت و کار نمی‌خورند برای مسکن استفاده کنیم، گاهی ممکن است این زمین درجه 3 برای ساخت مسکن درجه یک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب در سفری که به استان قزوین داشتند فرمودند نسبت به زمین‌های حاصلخیز قزوین بیطرف نباشید، یعنی برای آن‌ها اهمیت ویژه قائل باشید.

وی بیان کرد: مسجد، مدرسه، فضای بهداشتی و درمانی، پارک و فضای ورزشی نیز جزو ضروریات زندگی امروز مردم است و باید در این شهرک‌ها لحاظ شود.  

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: بخشی از حوزه جوانی جمعیت مربوط به بهداشت و درمان، بخشی مربوط به مسکن و اشتغال می‌شود، همه وقتی دست به دست هم دادیم می‌توانیم بگوییم حرفی برای گفتن در این حوزه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی گفت: هر کس در حوزه کاری خودش کارش را درست انجام ‌دهد نزد خدا مأجور است، زندگی‌اش برکت دارد.

وی بیان کرد: کیفیت ساخت‌وساز راه و مسکن حائز اهمیت است، برخی جاده‌ها را می‌بینیم که هنوز عمر چندانی از ساخت آن‌ها نگذشته و از بین رفته‌اند، باید اسم چنین پیمانکاری را تابلو کنیم و ابتدای این جاده نصب کنیم تا مردم در جریان باشند چه کسی سرمایه آن‌ها را حرام کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در باب سلامت اداری و نیروی انسانی دقت کنید، اینکه کارشناس ما دقیق کارشناسی می‌کند یا ناظر ما نظارتش را درست اعمال می‌کند یا خیر. 

دیگر خبرها

  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)