Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@13:44:43 GMT

۱۲ فروردین، روز انتخاب بزرگ مردم ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۳۷۷۴

صراط:

زمانی که  در هر دو گوشه دنیا دو نحله فکری بی‌چون و چرا حکومت‌ می‌کردند و کشورها چاره‌ای نمی‌دیدند جز اینکه در یک اردو حضور به هم رسانند و هیچ ایده‌ای نداشتند جز پیروی محض از کمونیست یا کاپیتالیسم، صدایی بلند شد که اعلام کرد زیر هیچ یک از این پرچم‌ها نخواهد رفت.

این دو نحله فکری با تمام تفاوت‌هایی که به مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری داشتند در یک موضوع اختلافی نداشتند، هر دو از دین فراری بودند و برای آن ارزش و جایگاهی قائل نبودند و در بهترین شرایط آن را محصور چهاردیواری خانه می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها هرگز حاضر نبودند برای دین جایگاه اجتماعی قائل شوند و تصور نمی‌کردند روزی یک عالم دینی بتواند سردمدار یک حرکت سیاسی و رهبر یک کشور باشد.

گروهی نگران توسعه تفکرات سوسیالیستی بود به گزارش فارس و دیگری نگران کاپیتالیسم(سرمایه‌داری) و کار دین را تمام شده می‌دانستند و گمان می‌کردند هرگز مانع از رسیدن به اهداف آنان نخواهد شد. در همین زمان ملتی به پا خاست و به دنبال رهبری به حرکت درآمد که سخنی متفاوت از این دو فکر غالب در جهان می‌زد. او برخلاف سردمداران شرق و غرب «حکومت» را امری الهی خواند و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را در واقعیت جاری و ساری کرد.

انقلاب اسلامی که در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، باید هرچه سریعتر کار را قبل از آنکه دشمنان از شوک خارج می‌شدند به سرانجام می‌رساند و جلوه بیرونی حرکت مردم را به خوبی نشان می‌داد بنابراین در کمترین زمان ممکن نظرخواهی از مردم انجام شد و در ۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه رفراندوم بزرگ برای تعیین نوع حکومت پس از ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی صورت گرفت.

دولت موقت تعرفه‌ها را تهیه کرد و همه به پای صندوق‌های رأی آمدند تا نظر خود را اعلام کنند که در نهایت در روز ۱۲ فروردین‌ماه ۹۸.۲ درصد مردم با اقتدار به «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر رأی مثبت دادند و این روز برای همیشه در تاریخ ایران زمین ماندگار شد و سیر حرکتی جهان را تغییر داد. حالا دنیا فهمید که می‌توان بر خلاف جریان آب نیز حرکت کرد و حکومت را در مسیر اصلی آن برقرار ساخت و سازوکاری ترسیم کرد که به سعادت دنیایی و اخروی انسان منجر شود.

صدای آری به جمهوری اسلامی در سراسر جهان پیچید و همه خبرگزاری‌های دنیا اعلام کردند که در ایران حرف‌شنو و گوش به فرمان غرب، تغییری شگرف رخ داده و شکافی بزرگ در اردوی غرب ایجاد شده است. صدایی که تنها به جدایی یک کشور مهم و استراتژیک از اردوی سرمایه‌داری ختم نخواهد شد بلکه موجب می‌‎شود سایر کشورها نیز ترغیب شوند و به این درک برسند که می‌شود از زیر یوغ استکبار خارج شد.

در کنار این روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ از جهتی دیگر نیز حائز اهمیت است که نظامی را در هم ریخت که ۲ هزار و ۵۰۰ سال ریشه داشت و در آن یک نفر به عنوان شاه بر مال و جان مردم حاکم بود و بدون اراده او هیچ کس نمی‌توانست کاری انجام دهد. در طول تاریخ ایران تنها حکومتی خودکامه و مستبد جای خود را به حکومت خودکامه دیگری داده بود اما این بار رأی مردم به ایجاد حکومتی بود مردمسالار در چارچوب دین تا در آن تعداد محدودی در عرش نباشند و و بسیاری در فرش.

از همین رو ۱۲ فروردین‌ماه روز انتخاب بزرگ ملت ایران است که زحمات بسیاری از آزادی‌خواهان و شهیدان راه وطن به ثمر نشست و تعیین سرنوشت به دست مردم افتاد اتفاقی که در ۲۵۰۰ سال بی‌سابقه بود، همین اتفاق است که ارزش این روز را از دیگر رویدادهای تاریخی متمایز و حتی والاتر قرار دهد.

به همین منظور باید بیشتر در این روز تعمق کرد و ابعاد و تأثیری که نه تنها در تاریخ ایران که در سیر حرکتی جهان برجای گذاشت بیشتر پرداخت. پس از انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود که جبهه شرق و کمونیست فروریخت و غرب نیز راه زوال را در پیش گرفت و هر روز بیش از گذشته تحلیل رفت، این روزها هم آخرین دست و پا زدن‌های مادی‌گرایی‌های صرف را می‌بینیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ۱۲ فروردین جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی صراط جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خجالت بکشید!

نقدی بر اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس در مورد ملت ترکیه ؛

اخیرا یک نماینده مجلس شورای اسلامی، آقای بانکی پور، در مصاحبه ای با صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهارات توهین آمیزی در مورد مردم مسلمان ترکیه مطرح نمود. براساس این اظهارات به طور متوسط هر مرد ترک شریک جنسی ۱۵ زن است. این اظهارات سخیف موجی از تاسف آفریده و نگرانیهای زیادی در خصوص تاثیر این توهین نابخردانه بر روابط دو کشور ایران و ترکیه برانگیخته است. در این رابطه ملاحظات چندی قابل طرح است: اولا ایشان مدعی شده این آمار در ترکیه رسما مطرح شده است. ایشان اولا باید بتوانند ثابت کنند کدام مرجع رسمی در ترکیه این آمار را اعلام و منتشر کرده است. چنین مرجعی وجود ندارد و این اظهارات مصداق مشخص تهمت، نه تنها به یک یا دو نفر بلکه به تمامی یک ملت، است که از نظر شرعی گناهی سنگین و جرمی سنگین به حساب می آید. با توجه به جایگاه رسمی ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، جرم ایشان محدود به موازین شرعی نیست بلکه آثار سیاسی و ملی سنگین و سهمگینی در پی دارد. این توهین به یک ملت مسلمان می تواند روابط مهم دو کشور اسلامی مهم منطقه را به خطر بیاندازد. برای فهم تاثیر چنین تهمتی بر ملت ترکیه کافی است تصور کنیم یک نماینده مجلس ترکیه چنین اظهاراتی را در مورد ملت ایران و مردهای آن مطرح نماید. مسلم است با توجه به حساسیت مسائل جنسی و ناموسی در جهان اسلام، این اظهارات جاهلانه می تواند احساسات ضدایرانی را در ترکیه شعله ور نموده و آن چه را وزارت امور خارجه و مسئولان نظام برای تقویت همسایگی و برادری بین دو کشور مبذول می دارند، به آتش بکشد. برخلاف این اظهارات، ملت ترکیه ملتی مسلمان و عاشق اسلام است و در راه اعتلای اسلام و ارزشهای اسلامی زحمات زیادی کشیده است. مساجد زیبای این کشور سمبلی از تلاشهای مردم ترک برای پاس داشتن ارزشهای اسلامی است. به نظر می رسد تصویر ایشان از ترکیه از چند سریال مبتذل ترک و یا شرایط غیرعادی چند نقطه توریستی و سواحل آن در ترکیه گرفته شده در حالیکه ارتباط واقعی با اکثریت مردم ترکیه در سایر مناطق نشان می دهد مردم ترکیه عمیقا به سنتهای اسلامی دلبسته و پایبند می باشند. اظهارات آقای بانکی پور نه تنها از نظر شرعی محکوم است و آسیب جدی به منافع ملی وارد می کند، ضربه ای تاسف برانگیز به اتحاد اسلامی است. این ضربه می تواند دو ملت مسلمان ایران و ترکیه را از هم دور نموده و بذر اختلاف و دشمنی میان این دو بکارد. چنین ضربه ای به وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در برهه ای که کشورهای اسلامی به مقاومت متحد در برابر اسرائیل و تجاوز وحشیانه آن به مردم مظلوم فلسطین در غزه نیاز دارند، دانسته یا ندانسته خدمت به این تجاوز است. این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که ترکیه در اقدامی شجاعانه و تحسین برانگیز روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع نموده و مورد بغض و نفرت اسرائیل قرار گرفته است. براین اساس، این توهین به ترکیه در شرایطی صورت گرفته که این کشور، به دلیل اقدام اخیرش علیه اسرائیل، باید مورد حمایت و تحسین کشورهای اسلامی قرار گیرد. با توجه به ملاحظات یادشده، انتظار می رود ایشان در اولین فرصت از بابت این اظهارات نابخردانه عذرخواهی نموده و با ادای احترام به ملت مسلمان ترکیه این خسارت سنگین را جبران نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901365

دیگر خبرها

  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • لزوم شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • شناسایی شخصیت‌های بزرگ ایران و اسلام برای مبارزه با اسطوره‌های جعلی
  • انتخاب اصلح پایه گذار ایران قوی و مستقل است
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • خجالت بکشید!
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»