Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقوائی گفت: طرح جهادی اهدای خون در قالب پویش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون از هجدهم فروردین روز سلامت به مدت یک هفته در یزد برگزار می شود.

نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: افزایش شاخص اهدای خون بانوان و توجه به نقش آنان در بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی و تامین ذخیره خون مورد نیاز بیماران ( باتوجه به کاهش اهدای خون همزمان با شیوع ویروس کرونا) را از اهداف اصلی این پویش خواند و گفت:هرکجا که بانوان پا در میدان می‌گذارند، آن عرصه درخشش و برجستگی بیشتری می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوان بهترین مروجین فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه هستند و خانه‌ای که از نعمت حضور یک مادر یا دختر اهداکننده خون بهره‌مند باشد همانند یک پایگاه ترویج فرهنگ اهدای خون است.

مدیر کل انتقال خون استان از بانوان استان دارالعباده دعوت کرد همچون سایر عرصه‌ها در زمینه اهدای خون نیز مشارکت کنند و اهدای خون را در تقویم زندگی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: هر خانواده‌ای که در کانون گرم خود از حضور یک زن اهداکننده خون بهره‌مند باشد را می‌توان یک پایگاه ترویجی برای افزایش اهدای خون و اشاعه‌ی فرهنگ نوع دوستی در هر نقطه از کشور تلقی کرد.

تقوائی  افزود: اکنون میزان اهدای خون بانوان در استان یزد تقریبا 3 درصد میباشد و چه خوب است که بانوان استان با توجه به شرایط فعلی ، از تاریخ 18 فروردین ماه 99  که مزین به روز سلامتی است آغازگر پویش خودجوش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون باشند.

وی ادامه داد: وقتی مادر یک خانواده یا بانویی جوان خون خود را اهدا می‌کند فرهنگ خانواده را در مورد اهدای خون افزایش داده و نگرش جامعه را نسبت به باور‌های غلط موجود تغییر می‌دهد.

تقوائی در پایان ضمن دعوت از همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان جهت تحقق این پویش؛ از عموم بانوان استان دعوت به عمل آورد تا با ثبت نام و ارسال  نام ونام خانوادگی خود به سامانه پیامکی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با شماره  6600035050  در راستای هماهنگی وبرنامه ریزی بهتر یاری گر این پویش باشند و گامی مهم در افزایش مشارکت خانواده ها در این عمل خداپسندانه داشته باشند.

لازم به ذکر است این پویش در مرحله اول از تاریخ 18فروردین ماه 99 به مدت یک هفته آغاز بکار خواهد کرد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش مردمی اهدای خون در شبهای قدر شبستان یزد اهدای خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای پارسال در مرحله اول شهر قاین و در مرحله سوم شهر فردوس به طور آزمایشی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع متصل شدند که امسال در ادامه اتصال شهر بیرجند و طبس به این طرح صورت می‌گیرد و در این برنامه هدف خود مراقبتی و داشتن پزشک خانواده مشخص است که به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک تیم سلامت و درمان می‌بایست وجود داشته باشد.

او افزود: در این طرح هر فرد باید مراقب سلامت و پزشک خود را بشناسد و خدمات را که شامل کلیه مسائل سلامتی و بهداشتی فرد می‌شود دریافت کند؛ یعنی قرد هم در مورد مسائل سلامت قبل از بیماری با پزشک خود مشورت می‌کند و هم در صورت تشخیص بیماری به پزشکان متخصص و یا بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

شایسته بیان کرد: در قائن و فردوس کمبود پزشک و مراقب سلامت داشتیم که به صورت مراقب محور یعنی جذب طرحی یا قراردادی نیرو‌هایی جذب شدند ولی در بقیه گروه‌ها یعنی پزشکان و رشته‌های دیگر باید از نیرو‌های مجموعه خود و بعد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در دیگر مناطق که جمعیت کمتری دارند خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشت محیطی‌ترین مراکز هستند کهدر آن بهورز‌ها تمام خدمات سلامت را بر اساس بسته‌هایی به گروه‌های مختلف ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر یعنی کارشناسان و پزشکان ارجاع داده می‌شوند.

او به پویش ملی سلامت اشاره و عنوان کرد: پارسال پویش ملی سلامت با هدف تشخیص بیماران فشار خون و دیابت اجرا شد که ۵۰۰ هزار نفر در استان مشمول دریافت این خدمات بودند و در نهایت ۳۷۷ هزار نفر یعنی ۷۳درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کردند و نزدیک به ۳۰۰۰ نفر زیر ۴۰ سال بیماری دیابت داشتند که این نشان دهنده این است که سن ابتلا به دیابت ۱۵ سال کاهش پیدا کرده است.

شایسته تصریح کرد: امسال پویش‌های دیگری نیز قرار است برگزار شود که اولین پویش، غربالگری سرطان به خصوص سرطان‌های شایع مثل سرطان روده بزرگ، سرطان گوارش و سرطان پستان است که تشخیص دیر هنگام آن بسیار خطرناک، هزینه بر و حتی کد در مواردی کشنده است و در صورتی که فرد در غربالگری‌ها مبتلا به این بیماری‌ها شناسایی شود به صورت رایگان برای درمان ارجاع داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر