Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امید حاجی‌محمدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه اداره‌کل دامپزشکی را جزء دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست که در این ایام (شیوع ویروس کرونا) فعال است و گفت : واکسیناسیون دام‌ها در حوزه روستای و صدور مجوز دام به کشتارگاه‌ها را در دستور کار داریم، البته در بخش اداری کاهش نیرو داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به وجود ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه دامی در کرمانشاه اشاره و گفت : ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار رأس نوبت سر واکسیناسیون برای جمعیت دامی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار راسی دام سبک و ۱۷۰ هزار رأسی دام سنگین به صورت رایگان با توجه به شریط سخت مالی سال گذشته، عملکرد خوبی محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش برای حذف کشتار غیرمجاز دام و طیور، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا حدود ۶۵۰ واحد غیرمجاز عرضه دام و طیور در استان با کمک فرمانداران و داستانی‌های شهرستان پلمب شده است.

حاجی محمدی استان کرمانشاه را قطب دامپروری معرفی کرد و افزود: کرمانشاه دارای پتانسیل بیش از ۳ میلیون دام سبک، ۲۲۰ هزار دام سنگین، ۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال و ۳۱۰ هزار کندوی زنبور عسل، ۳۵۰ مزرعه پرورش ماهی، ۲۵ مزرعه مرغ تخمگذار، ۱۰ مزرعه مرغ، ۹۷۰ واحد مرغ گوشتی، سه کشتارگاه صنعتی، ۱۲ کشتارگاه سنتی، هفت کشتارگاه مرغ، ۲۵ کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان و ۲۱ واحد تولیدی تخم مرغ خوراکی است.

او گفت: تلاش می‌کنیم تا از قاچاق دام جلوگیری کنیم، اما در عین حال باید آن را به استان‌های هدف و مصرف کننده صادر کنیم که سال گذشته حدود ۳۲۳ هزار رأس گوسفند و بز و یک‌هزار و ۶۰۰ رأس گاو صادر شده است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استان دامپزشکی کرمانشاه دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • گوسفندهای غول پیکر 40 هزار دلاری
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • حجم و درآمد صادرات نفت روسیه کاهش یافت
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر