Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جان بابایی با بیان اینکه مراجعات مردم به مراکز درمانی رو به کاهش است از احتمال ایجاد نوسان در برخی استان های کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری مجازی با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برگزار شد.

 

بزرگترین بیمارستان های ایران زیر بار کرونا رفت

قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی که ظهر امروز 12 فروردین ماه برگزار شد ، گفت: در روزهای ابتدایی تست های کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی به میزان کم در اختیار ما قرار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مثبت بودن کرونا در قم و گیلان تصمیماتی اتخاذ و چندین بیمارستان را برای بیماران کرونایی تخلیه کردیم.

او افزود: در همه استان های با ابتلا بالا تمهیدات لازم را اندیشیدیم. دو هفته قبل از تشخیص کرونا دستورالعمل کشوری را به همه دانشگاه ها ابلاغ کردیم و آمادگی ذهنی وجود داشته است. در این راستا ظرفیت های کشوری در طرح تحول سلامت وجود داشت و توانستیم 40هزار تخت را آماده کنیم.

جان بابایی با بیان اینکه درمان بیماران انتخابی انجام نمی شود گفت: بزرگترین بیمارستان های کشور را به سمت درمان بیماران کرونایی بردیم. چرا که هر چه بیمارستان بزرگتر باشد کادر قوی تری دارد. همچنین برای همه گروههای سنی درمان انجام می شود و به صورت انتخابی عمل نمی کنیم.

 

روند کرونا رو به کاهش است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: آمریکا در ابتدا بیماری را شوخی گرفت و همچنان در پیک است. در ایران هم تقریبا اواخر هفته سوم شرایط پیک اتفاق افتاده و روند رو به افزایش نداشتیم و استان های آلوده روند ثابت داشته و در حال حاضر رو به کاهش است.

جان بابایی با بیان اینکه کشورهای اروپایی به پیک نرسیده اند اظهار کرد: ایران از نظر میزان مراجعات و بستری و فوتی رو به کاهش بوده است و شتاب گذشته را نداریم. امکان نوساناتی وجود دارد اما بحران مواجه نخواهیم شد.

او اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 100 هزار پرستار و 12 هزار پزشک به طور مستقیم در درمان بیماران کرونایی فعالیت می کنند.

 

تعرفه جدید کرونایی نداریم

جان بابایی با اشاره به برخی تخلفات گفت: تعرفه جدیدی به نام کرونا نداریم و تعرفه ها یا خصوصی و یا دولتی است و خارج از آن نیست و تا تعطیلی بیمارستان های متخلف پیش خواهیم رفت

 

سی تی اسکن برای تشخیص کرونا قابل اعتماد است

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که سی تی اسکن تا چه حد قابل اطمینان است خاطر نشان کرد: 50 درصد بیمارانی که علائم بالینی دارند تست تشخیص شان منفی بود اما کسانی که سی تی اسکن مثبت داشته باشند را بیمار کرونایی در نظر می گیریم. حتی  علت فوت هم به عنوان بیمار کرونایی در نظر می گیریم.

او در خصوص وضعیت سایر بیماران در روزهای کرونایی گفت: در استان قم که پر بیمار بود با دو بیمارستان خیریه صحبت کردیم تا به بیماران مشکلات قلبی و حوادث جاده ای و مادران باردار خدمات بگیرند. همچنین به صورت پله ای هم بیمارستان ها را از کرونا پاک خواهیم کرد تا سایر بیماران درمان شوند.

جان بابایی با اشاره به اینکه بیماران خاص مانند دیالیز را رصد میکنیم که درمانشان متوقف نشود، بیان کرد: هم اکنون شیمی درمانی ها در حال انجام است.  بحث پیوند اعضا را متوقف کرده ایم  چرا که می توان با تاخیر انجام بدهیم. در پی این هستیم که بیمارستان هایی که خدمات خاص می دهند از پذیرش کرونایی ممانعت می شود و به صورت پله ای دیگر بیمار کرونایی را قبول نکنند.

 

روش های درمانی باید با تائید وزارت بهداشت باشد

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص درمان پلاسمایی بیماران بهبود یافته کرونا گفت: درمان هایی که در کشور داریم برخی ابلاغیه وزارت بهداشت است که وزارت بهداشت جهانی تائید کرده است. برخی درمان ها تحقیقاتی است که بحث های اخلاقی دارد و باید با مجوزهای لازم باشد.

او افزود: اکثر روش های درمانی طرح تحقیقاتی است و در پروتکل کشوری نیست و هر کسی خارج این هر نوع درمان باشد باید در قالب طرح تحقیقاتی باشد و رضایت بیمار را بگیرد.

 

احتمال ایجاد نوسانات ابتلا در برخی استان ها

جان بابایی در خصوص موج دوم  بیماری افزود:  تا بیستم فروردین محدودیت ها ادامه خواهد داشت. موج دوم را باید تعریف کرد و اگر پیک باشد احتمالش بعید است. استان های آلوده روند رو به نزول و استان های دیرتر آلوده شده شرایط ثابتی دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: پیک شدید نخواهیم داشت و ممکن است نوسانات داشته باشیم و هر یک به رفتارهای اجتماعی باز می گردد. برخی شهرها نوسانات داشته اند چرا که در شب های عید مردم در بازار بودند همچنین در برخی استان ها ممکن است افراد به سفر رفته باشند. استان های یزد، فارس و... به سفر رفتند که خطر ایجاد نوسان در هر استان وجود دارد اما اینکه موج سنگینی در پیش داشته باشیم احتمالش کم است.

او ادامه داد: روز طبیعت اگر مردم رعایت نکنند اثراتش را هفته های بعد می بینیم. روند رو به کاهش ملایمی داریم از این رو ممکن است موج های کوچکی داشته باشیم و شرایط استان ها مختلف است.

 

در مرحله مهار پیک هستیم نه ریشه کنی

جان بابایی در پاسخ به این سوال که آمارها از افزایش ابتلا سخن می گوید گفت: آمار تجمعی رو به افزایش است. هر روز که می گذرد تعداد افراد مثبت زیاد می شود چرا که تعداد زیادی تست گرفته می شود ولی شیب تعداد بستری با شیب ترخیص فرق دارد.

او ادامه داد: همانگونه که 29 بهمن با مردم صادقانه صحبت کردیم الان هم وظیفه داریم آمار درست بدهیم. آمار کسانی که به بیمارستان مراجعه می کنند کم شده است و پس از این مردم حلقه های اتصال را بشکنند.

جان بابایی در پایان تاکید کرد: شیب کاهش به این معنا نیست که خیال مردم را راحت کنیم و مانند مسابقه فوتبال است که دقایق آخر گل بخوریم. در مرحله ریشه کنی نیستیم بلکه در مرحله مهار پیک هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برخی استان ها جان بابایی بیمارستان ها رو به کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن