Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه مجازی شورای شهرتهران به صورت مجازی و با حضور ۱۷ عضو شورای شهر برگزار شد. در این جلسه اعضای شورا نظر و پیشنهادهایی در خصوص نقش و عملکرد مدیریت شهری در موضوع کرونا ارائه کردند. همچنین در مورد برگزاری جلسه هم اندیشی یکشنبه ۱۷ فروردین و تشکیل اولین جلسه علنی شورا در سال جاری مشورت و تصمیم گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه مجازی پیامدهای بحران کرونا بر منابع درآمدی شهرداری و تدبیر و طراحی سناریوهای مختلف متناسب با طول دوره احتمالی بحران نیز مورد بحث قرار گرفته و پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه نیز مطرح شد.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در این جلسه مجازی با توجه به زحمات فراوان کارکنان شهرداری تهران در رده‌های مختلف در ماه اخیر در برابر کرونا پیشنهاد داد تا از سوی شورای شهر تهران پاداش ویژه ای برای کارکنانی که در بخش خدمات ویژه مبارزه با کرونا درگیر بوده اند، با تاکید بر خدمات شهری، آتش نشانی، شهر سالم، سازمان خدمات اجتماعی در نظر گرفته شود.

الهام فخاری همچنین بر ضرورت پیگیری بودجه ویژه اقشار اجتماعی حوزه آسیب که به دستگاه‌های دولتی از جمله بهزیستی پرداخت شده تاکیدکرد و گفت: این ضرورت در حالی است که فعالیت مراکز اجتماعی و ماده ۱۶ بهزیستی متوقف شده است.

فخاری در ادامه گفت: هنوز ریالی از بودجه حمایتی خدمات اجتماعی به شهرداری؛ که در خط مقدم و میدانی مراکز خدمات اجتماعی را با تدبیر به موقع برقرار نگه داشته و مانع آلودگی، درگیرشدن و انتقال توسط افراد بی سرپناه شده، پرداختی صورت نگرفته. آن هم در شرایطی که که با تصمیم مقامات قضائی و آزادی یا مرخصی چند ده هزار زندانی، موجی از افراد بدون امکان مراجعه به خانه و خانواده و فاقد توان مالی، در شهر تهران افزوده شده و فشار کار و تقاضا برای گرمخانه‌ها به شدت بالا رفته است.

فخاری در جلسه مجازی شورای شهر در مورد وضعیت استفاده از مترو در شرایط کنونی گفت: باتوجه به سیستم تهویه یکپارچه و مرکزی خطوط، و تجمع شمار زیادی از شهروندان در یک فضای بسته، نظر کارشناسی رئیس شورا و با استناد به راهکارهای آزموده شده در چین، مبنی بر ضرورت توقف موقت فعالیت مترو، باید مورد توجه قرار گیرد. در شرایط اضطراری حفظ جان مردم بر هر نکته دیگری تقدم دارد. پیشگیری از انتقال و توقف زنجیره مرگ‌آور که منجر به کمتر کشته شدن حتی یک نفر شود، اولویت شهری ما است نه توجیه‌های اقتصادی یا اداری.

کد خبر 4889690 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام فخاری ویروس کرونا شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل دستگیری سارق نیروی انتظامی پلیس راهور نوروز سازمان هواشناسی سیدابراهیم رئیسی احتکار ماسک طبی قوه قضاییه خدمات اجتماعی جلسه مجازی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از جمع‌بندی اولیه به‌منظور احداث ژوراسیک پارک ناژوان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه این هفته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه، پروژه ژوراسیک پارک ناژوان مطرح و مقرر شد مذاکرات با سرمایه گذار آن انجام و جمع بندی موارد در جلسه آتی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تاکید مجدد قرار گرفت و اجرای آن به تصویب اعضا رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره اتفاق نظر اعضای شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مبنی بر ضرورت توسعه اماکن تفریحی و فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: در این نشست، بحث واگذاری باغ جوان مطرح و مقرر شد این مجموعه به منظور بهره‌برداری جامع به شرکت توسعه سیاحتی سپاهان واگذار شود.

حیدری گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، نظارت مستمر بر پروژه هتل جهان نما و سایر پروژه های مشارکتی دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود و مقرر شد از طریق برون‌سپاری، کیفیت و کمیت نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 749588

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟