Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی‌نژاد (معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: یکی از محورهای کلیدی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری؛ موضوع عدم حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهری و تفرجگاه‌های روستایی است که برای تحقق این موضوع تاکنون اقدامات و ابلاغیه‌های متعددی از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صادر و بر برنامه‌ریزی برای ماندن شهروندان در خانه در روز ۱۳ فروردین مصادف با روز طبیعت تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گام نخست بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در اختیار خصوصاً رسانه‌های تبلیغی شهری مانند تلویزیون‌ها و بیلبوردها جهت اطلاع رسانی و اقناع شهروندان به منظور عدم تجمع و حضور در بوستان‌های شهری و تفرجگاه‌های روستایی با رویکرد فرهنگی و اطلاع رسانی در دستور کار کلیه نهادهای مسئول ازجمله شهرداری‌ها قرار گرفت.

معاون عمرانی وزارت کشور تاکید کرد: به شهرداری‌ها تاکید شد تا ارائه خدمات توسط غرفه‌ها و سایر مراکز موجود در بوستان‌ها با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا به‌طور کامل متوقف و تعطیل شود. همچنین ممانعت و برخورد جدی برای حضور دستفروش‌ها در داخل پارک‌ها و اطراف آنها با استفاده از اکیپ‌های انضباط شهری و نیروهای سد معبر شهرداری صورت گیرد.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: پایش انجام شده در این زمینه در استان‌ها و کلانشهرها نشان از همراهی موثر و مناسب مردم دارد و در روز ۱۲ فروردین نیز شاهد عدم حضور شهروندان در این فضاها می‌باشیم و این امر در روز ۱۳ فروردین نیز تداوم خواهد داشت. تمامی نیروهای شهرداری، یگان‌های حفاظتی و انتظامی شهرداری‌ها به ویژه اکیپ‌های انضباط شهری برای اجرایی شدن این موضوع در همراهی با نیروی انتظامی نظارت جدی بر این موضوع خواهند داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور شهرداری ها بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل