Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:17:27 GMT

شناسایی ۲۳ مورد کووید۱۹ در مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۵۹۱۸

شناسایی ۲۳ مورد کووید۱۹ در مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شده است و به این ترتیب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۱۱۴۳ نفر رسیده است.

سیدمحمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کردخوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی ۷۷۴ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: در حال حاضر در بیمارستان های استان ۱۴۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس بستری هستند که خدمات تخصصی درمانی لازم را دریافت می کنند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۱۳۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس در منزل بستری و قرنطینه می باشند.

  سید محمد جمالیان در ادامه افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۴ نفر از هم استانی هایمان در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند و بر این اساس تعداد فوتی های این بیماری ۹۴ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در مورد موارد جدید کووید۱۹ در استان گفت: از ۲۳ مورد جدید به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد اراک، ۷ مورد ساوه و زرندیه، ۳ مورد خمین، ۲مورد فراهان، ۲مورد آشتیان و ۲ مورد هم دلیجان بوده است

 وی در ادامه افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی جمعا ۱۱۴۳ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، که از این تعداد بیشترین ابتلا مربوط به ساوه و زرندیه با ۴۰۶ مورد مثبت کووید۱۹ در استان بوده است

  جمالیان در ادامه تصریح کرد: اراک با تعداد ۳۹۱ مورد، دلیجان با ۱۳۰ مورد مثبت ابتلا به کووید۱۹، خمین با ۵۰ مورد، محلات با ۴۸ مورد، فراهان با ۳۱ مورد، آشتیان و تفرش هر یک با ۲۲ مورد، کمیجان با ۱۸ مورد، شازند با ۱۶مورد و خنداب با ۹ مورد به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح گفت: افزایش شیوع کووید۱۹ رابطه مستقیم با رفتارهای اجتماعی مردم دارد و هر چه مردم شریف استان مرکزی به توصیه های بهداشتی در راستای کاهش شیوع این بیماری توجه کنند در روزهای آینده با کاهش این بیماری و مهار آن در استان و کشور روبرو خواهیم بود و از مردم عزیز استان درخواست داریم تا در خانه های خود بمانند و از حضور در خیابانها و جاهای پرتردد به شدت دوری نمایند تا حلقه ای از زنجیره انتقال این بیماری نباشند.

 وی در پایان افزود: حضور مردم در خیابان ها و توجه نکردن به توصیه‌هایی که در این زمینه شده است صد در صد سبب افزایش بیماری خواهد شد و این افزایش بیماری برابر است با کار بیشتر و فشار کاری چند برابر برای کادر درمانی که بیش از ۴۰ روز در خط مقدم نبرد با این ویروس بدون وقفه درحال تلاش و از خود گذشتگی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیماری شناسایی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی کووید۱۹ در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که در مجله Langmuir منتشر شده است، دانشمندان توضیح دادند که بیشتر آزمایش‌هایی که امروز استفاده می‌شود مبتنی بر واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است. ماده فلورسانس یا پروب ذرات رنگی به آنتی‌بادی‌ها وصل می‌شود تا نتیجه مشخص شود. هنگامی که آنتی‌بادی‌ها به ویروسی مانند SARS-COV-۲ می‌چسبند، این پروب‌ها حضور ویروس را اعلام می‌کنند. استفاده از نانوذرات رنگی به دلیل سادگی در اجرای آن و تجهیزات علمی کمی برای انجام آزمایشات بسیار مورد توجه است.

نانوذرات طلا رنگی با ثبات شیمیایی بالا و جذب پلاسمون منحصر به فرد، به طور گسترده به عنوان پروب در آزمایشات ایمنی‌سنجی استفاده می‌شوند. به گفته محققان، چنین موادی دارای تطبیق‌پذیری بالایی هستند و رنگ‌های آن‌ها بر اساس اندازه و شکل تغییر می‌کند. علاوه بر این، سطح آن‌ها را می‌توان با استفاده از ترکیبات تیول اصلاح کرد.

در آزمایش‌های معمولی که از نانوذرات طلا رنگی استفاده می‌کنند، اغلب باید چگالی نوری نانوذرات طلا را تقویت کنند، به طوری که پزشکان بتوانند به راحتی قدرت سیگنال تولید شده توسط تعامل بین آنتی‌بادی‌ها و ماده هدف را اندازه‌گیری کنند. با افزایش میزان نانوذرات طلا می‌توان تا حدی سیگنال را بهبود داد اما مقدار بسیار زیادی از نانوذرات طلا نیاز است. برای حل این مشکل محققان چیدمان جدیدی از نانوذرات طلا ارائه کردند.

محققان روش جدیدی به نام رسوب خودسازمانده (SORP) را پیشنهاد کردند. SORP با حل کردن پلیمرها در حلال‌های آلی کار می‌کند. پس از اینکه حلال آلی توسط تبخیر حذف شد، پلیمرها با هم جمع می‌شوند و ذرات ریز را تشکیل می‌دهند.

هیروشی یابو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «با استفاده از پلیمرهای تزئین‌شده با نانوذرات طلا که توسط SORP جمع‌آوری شده‌اند، تصمیم گرفتیم ببینیم چقدر در تشخیص ویروس آنفولانزا موثر هستند و آیا حساسیت بیشتری در تشخیص واکنش‌های آنتی‌ژن-آنتی‌بادی دارد یا خیر. روش ما منجر به چگالی نوری بالاتری نسبت به نانوذرات طلا شد.»

یافته‌های این گروه نشان داد که می‌توان از این فناوری در فضای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 6087499 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است