Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از اجرای طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد رضا شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرایی کمیته رفع تخلفات شهری ستاد مدیریت بحران شهرداری ویژه ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهر و بهره گیری و مدیریت تمام ظرفیت‌های امانی و پیمانی مجموعه مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه و اجرایی همگام با مصوبات استانی و کشوری در چند بخش فعالیت ویژه خود را آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تاکید بر آماده باش کامل عوامل اجرایی و ستادی در بخش‌های امانی و خصوصی، تصریح کرد: در گام نخست نسبت به تعطیلی کلیه بازارهای روز و محل تجمع دستفروشان و وانت‌های میوه فروش موقت اقدام شد.

شفیعی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های متنوع ضربتی با همکاری عوامل انتظامی نسبت به جمع‌آوری افراد بلامکان متکدی، کارتن خواب و معتادین متجاهر و… اقدام شده است، افزود: در مرحله بعدی کلیه فعالیت‌های فروشندگان دورگرد و غیر مجاز بخصوص توزیع کنندگان اقلام بهداشتی ضد عفونی کننده در سطح معابر اصلی و فرعی که می‌توانست باعث ایجاد مخاطرات و تهدید سلامت جامعه و زمینه سوء استفاده افراد سودجو باشد جلوگیری شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایام پایانی سال و فرارسیدن ایام نوروز ۹۹ و بارندگی‌های مربوطه از هرگونه توقف خودروها یا نصب چادر پیرامون حرم مطهر، بستر رودخانه و حاشیه شهر جلوگیری و با استقرار اکیپ‌های ویژه ثابت و سیار کلیه مبادی ورود و خروجی مسدود و کنترل شد و نظارت‌های عالیه تا آخرین زمان تعیین شده توسط مدیریت بحران استان صورت پذیرفت.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: اطلاع رسانی مستمر توسط خودروهای بلندگودار در سطح شهر در خصوص ارائه آموزش‌های شهروندی اعم از عدم خروج از منزل و اعلام هشدارها و نکات بهداشتی، حضور فعال و مستمر اکیپ‌های ویژه در آرامستان بهشت معصومه(س) به منظور انتظام بخشی و کنترل اوضاع در ایام بحرانی و جلوگیری از ورود افراد بدلیل آلودگی‌های بهداشتی موجود و تأمین امنیت و آرامش در محوطه سازمان با همکاری ارزنده عوامل انتظامی، تجهیز عوامل اجرایی و ماشین آلات اقلام بهداشتی و ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر خودروها از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام بوده است.

شفیعی همچنین به پلمپ انبارها و گاراژهای ضایعات با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و مسدود کردن بوستان‌های سطح شهر و جلوگیری از ورود و اسکان موقت افراد اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کلیه افراد کارتن خواب و بلامکان و متکدی از بوستان‌ها با رعایت کلیه ضوابط و انتقال سریع به مرکز غربالگری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر، جلوگیری از هرگونه دفن غیر مجاز در دیگر آرامستان‌های شهر از دیگر اقدامات مهم در این ایام بوده است .

وی در پایان اظهار کرد: در مرحله نهایی غربالگری افراد جمع‌آوری شده، اقدامات ویژه در جهت کاهش زمان پذیرش تا تحویل به ادارات مربوطه و غربالگری با رعایت کامل اصول بهداشتی و تعویض کامل البسه این افراد و تحویل لباس نو و نگهداری بهداشتی از جمله برنامه‌های شهرداری در این مرکز بوده است.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: قم مدیریت بحران مدیریت شهری ویروس کرونا رفع تخلفات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت و به ایسنا گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. 

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در ایام نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها میخواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز