Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر به همراهی و تلاش های صورت گرفته از سوی خیرین حوزه ‏سلامت این شهرستان در بحث مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون جمع کل مشارکت های ‏انجام شده از سوی اعضا، ۲۰ میلیون تومان بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.‏

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با ایسنا، از تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی به ارزش ۱۰ میلیون تومان و تهیه و توزیع ۱۰۰۰ عدد دستکش لاتکس و ۱۰۰۰ عدد ماسک در بین کادر درمان مراکز بهداشتی و درمانی توسط خیرین سلامت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۵۰ عدد ماسک تهیه و در بین بیماران سخت درمان توزیع شد، افزود: تهیه ۳۴ عدد پمپ سم پاشی دو لیتری و دو عدد پمپ سم پاشی پنج لیتری و دو عدد پمپ سم پاشی هشت لیتری به ارزش چهار میلیون تومان از دیگر اقدامات این مجمع بوده است.

آذرهمایون به تهیه دستکش لاتکس به ارزش دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره و اظهارکرد: خیرین سلامت ملایر همواره در شرایط سخت در کنار بیماران بوده و هستند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در بخش دیگری با بیان اینکه ۵۰۰ خیّر به انحای مختلف با مجمع خیرین سلامت ملایر همکاری مستمری دارند و منشأ خدمات مانگاری شده اند، گفت: در حال حاضر۶۰ بیمار سرطانی نیازمند، تحت پوشش این مجمع هستند.

وی با بیان به اینکه سال گذشته در راستای شیمی درمانی و پرتو درمانی آنان حدود ۷۰ میلیون تومان مساعدت مالی به این افراد صورت گرفته است، به مساعدت مالی ۲۰ میلیون تومانی برای تهیه دارو به بیمارن سرطانی نیازمند اشاره و اظهارکرد: در سه نوبت سبد غذایی در مجموع به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بین این بیمارن توزیع شد.

آذرهمایون با بیان اینکه سال گذشته در بخش اهدای عضو مجمع خیرین سلامت ملایر ۵۰۰  نفر برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت نام کردند، ادامه داد: در کل تاکنون حدود ۳۰۰۰ نفر ثبت نامی کارت اهدای عضو داشتیم.

وی یادآورشد: از بدو تأسیس تاکنون خانواده ۲۸ نفر بیمار مرگ مغزی طی مدت زمان فعالیت مجمع اقدام به اهدای عضو کرده ان و با همکاری شهرداری یک قطعه ویژه در بهشت هاجر ملایر برای خاکسپاری بیماران مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده اند، اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنون قطب درمان جنوب استان به شمار می رود و از نهاوند، تویسرکان، استان مرکزی و خنداب پذیرش بیمار داریم، از این رو از آنجاکه بسیاری از این بیماران بستری می شوند و نیاز به همراه دارند، ملایر نیازمند احداث یک همراه سرای مجهز برای اسکان این افراد است.

آذرهمایون افزود: بیماران سرطانی ما عمدتاً روستایی هستند باید یک ماه روند شیمی درمانی و پرتو درمانی خود را طی کرده و به مرکز استان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند که همین امر هزینه زیادی به آنها تحمیل کرده و تردد آنها به سختی صورت می گیرد، به نحوی که تعدادی از آنها به علت مشکلات مالی روند درمانی خود را رها می کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بر لزوم احداث یک مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی در ملایر به عنوان قطب جنوب استان تأکید کرد و از خیرین خواست تا در این راستا قدم پیش بگذارند و روند درمانی بیماران سرطانی را تسهیل کنند.

وی اظهارکرد: همچنین ملایر در حوزه بهداشت و درمان به احداث یک بیمارستان خصوصی مجهز برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر به بیماران، مرکز جامع توانبخشی، مرکز آب درمانی، مرکز فیزیوتراپی دولتی، مرکز کاردرمانی  و ... نیازمند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس خيرين سلامت مجمع خیرین سلامت ملایر میلیون تومان اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی