Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در گفت‌وگو با تسنیم از تعیین تکلیف نشدن میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 از سوی شورای حقوق و دستمزد انتقاد کرد و گفت: طی روزهای پایانی سال، شورای حقوق و دستمزد جلسات متعددی به منظور تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 برگزار کرد، اما در نهایت، به نتیجه قطعی برای این منظور نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز میزان افزایش کارگران در سالجاری مشخص نیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود کشور و نیز تورم افسارگسیخته که به بالای 40 درصد نیز رسیده است، وضعیت افزایش حقوق کارگران در سالجاری مشخص نیست و این قشر زحمتکش نمی‌توانند مخارج‌‌شان را تأمین کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد تصریح کرد: باید وضعیت میزان افزایش حقوق کارگران هر چه زودتر مشخص شود، وضعیت فعلی به وضع معیشت آنها آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

پورحسین با تأکید بر اینکه در شرایط موجود و وضعیت اقتصادی، افزایش 30 درصدی هم کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد، اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که همین میزان افزایش هم برای کارگران در سالجاری در نظر گرفته نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در پایان خاطرنشان کرد: قرار شده جلسه شورای حقوق و دستمزد پس از تعطیلات عید نوروز به منظور تعیین میزان افزایش حقوق کارگران تشکیل شود، اما با توجه به فاصله بسیار زیاد بین دغدغه‌‌های نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای این موضوع، بعید است در فاصله زمانی کوتاهی تفاهم بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 حاصل شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش حقوق کارگران در سال میزان افزایش حقوق کارگران شورای حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+ جزئیات

با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال۱۴۰۲، به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش مشرق، نشست نهایی دستمزد شورای عالی کار که عصر دوشنبه(۲۸ اسفند) با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شد و مدتی بعد با پیوستن وزیر صمت ادامه یافت، پس‌از گذشت ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره فشرده، سرانجام با تصویب افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها پایان یافت. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافت.

شورای‌ عالی کار در خصوص کمک‌هزینه مسکن مصوبه‌ای نداشت و همچنان مبلغ حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند ولی مبلغ بن خواروبار را از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به یک‌میلیون و۴۰۰ هزار تومان افزایش داد. حداقل مزد روزانه نیز ۲۳۸ هزار و ۸۷۲ تومان مقرر شد و حق عائله‌مندی به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

اما مصوبه مهم و جدید شورای عالی کار اختصاص حق تاهل به کارگران بود. حق تاهل برای اولین‌بار در دریافتی کارگران منظور شده که مبلغ آن ۵۰۰ هزار تومان برای همه کارگران متاهل اعم از زن و مرد است‌.

پایه سنوات هم از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. سایر سطوح مزدی نیز ۲۰ درصد به‌اضافه ۶۹۰ هزار تومان حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

دیگر خبرها

  • حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+ جزئیات
  • آخرین خبر از نشست تعیین دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • آخرین خبر از نشست تعییت دستمزد کارگران / احتمال موافقت با حقوق ۱۶.۵ میلیونی تقویت شد؟
  • درصورت عدم رعایت قانون برای افزایش حقوق کارگران، وزیر کار باید پاسخگوی مجلس باشد
  • حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • از افزایش ۱۷۰ درصدی تا ثابت ماندن دستمزد برای چند سال متوالی! +نمودار‌های مقایسه‌ای
  • حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • تجمع دانشجویان در اعتراض به سرکوب دستمزد کارگران +تصاویر