Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در گفت‌وگو با تسنیم از تعیین تکلیف نشدن میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 از سوی شورای حقوق و دستمزد انتقاد کرد و گفت: طی روزهای پایانی سال، شورای حقوق و دستمزد جلسات متعددی به منظور تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 برگزار کرد، اما در نهایت، به نتیجه قطعی برای این منظور نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز میزان افزایش کارگران در سالجاری مشخص نیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود کشور و نیز تورم افسارگسیخته که به بالای 40 درصد نیز رسیده است، وضعیت افزایش حقوق کارگران در سالجاری مشخص نیست و این قشر زحمتکش نمی‌توانند مخارج‌‌شان را تأمین کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد تصریح کرد: باید وضعیت میزان افزایش حقوق کارگران هر چه زودتر مشخص شود، وضعیت فعلی به وضع معیشت آنها آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

پورحسین با تأکید بر اینکه در شرایط موجود و وضعیت اقتصادی، افزایش 30 درصدی هم کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد، اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که همین میزان افزایش هم برای کارگران در سالجاری در نظر گرفته نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در پایان خاطرنشان کرد: قرار شده جلسه شورای حقوق و دستمزد پس از تعطیلات عید نوروز به منظور تعیین میزان افزایش حقوق کارگران تشکیل شود، اما با توجه به فاصله بسیار زیاد بین دغدغه‌‌های نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای این موضوع، بعید است در فاصله زمانی کوتاهی تفاهم بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 حاصل شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: افزایش حقوق کارگران در سال میزان افزایش حقوق کارگران شورای حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده