Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@15:11:44 GMT

مرغ ۲۰۰۰ تومان ارزان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۵۱۲

صراط:

حجت علی‌اکبرنژاد با اشاره به کاهش قیمت عرضه مرغ در بازار اظهار کرد: در پی افزایش جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند به دلیل پیش‌بینی سال جدید و شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا که عدم ورود مسافرین و تعطیل شدن رستوران‌ها و هتل‌ها و مراسمات را به همراه داشت شاهد کاهش تقاضا برای مرغ و افزایش عرضه آن در بازار بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده ۶ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت مصوب آن هفت هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: در پی کاهش تقاضا و افزایش تولید مرغ، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده برای مصرف‌کننده زیر ۱۱ هزار تومان بوده درحالی‌که قیمت مصوب آن ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرایط کنونی موجب ضرر و زیان مرغداری‌ها شده، گفت: به جهت جبران بخشی از ضررها شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ استان به قیمت مصوب وارد میدان شده است.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه خرید تضمینی تولیدات مرغداری‌ها تا رسیدن به ثبات نسبی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: نیاز است دولت اقدامات دیگری شامل تمدید تسهیلات، بخشودگی سود و اعطای تسهیلات کم‌بهره را برای جبران ضررهای پیش‌آمده اختصاص دهد.

وی با ابراز امیدواری از در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی ویژه دولت برای پایداری تولید در این بخش، خاطرنشان کرد: لازم است دولت خرید گسترده‌تر مازاد تولید و حمایت‌های تسهیلاتی را برای این بخش اختصاص دهد.

به گزارش فارس، گیلان دارای ٨٢٠ واحد تولید مرغ گوشتی به ظرفیت ١٩ میلیون قطعه در دوره بوده و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن، ۱۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تولیدات دامی قیمت مرغ شیوع کروناویروس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند

به‌دنبال راه‌حلی برای مشکلات باتری گوشی، لپ‌تاپ یا حتی خودروهای الکتریکی هستید؟ محققان مؤسسه علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) خبر خوبی برای شما دارند! آن‌ها موفق به ساخت یک باتری هیبریدی سدیم-یون با کارایی بالا شده‌اند که با سرعتی حیرت‌انگیز شارژ می‌شود و از تراکم انرژی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

به گزارش گجت نیوز، این نمونه اولیه انقلابی از عنصر سدیم (Na) استفاده می‌کند که ماده‌ای شیمیایی با فراوانی بیش از 1000 برابر لیتیوم (Li) است (عنصر اصلی تشکیل‌دهنده باتری‌های رایج). درضمن، سدیم بسیار ارزان‌تر از لیتیوم هم هست.

به‌طور کلی، باتری‌های سدیم-یون با محدودیت‌هایی مانند خروجی انرژی پایین‌تر، قابلیت ذخیره‌سازی محدود و زمان شارژ طولانی‌تر مواجه هستند. اما طراحی نوآورانه این باتری به رهبری پروفسور جونگ کو کانگ، استاد دانشکده مهندسی و علوم مواد در KAIST، با ادغام مواد آندی (قطب منفی) رایج در باتری‌های معمولی با کاتدهای (قطب مثبت) مورد استفاده در سوپرخازن‌ها در یک سیستم هیبریدی، محدودیت‌های موجود در باتری‌های سدیم-یون را پشت سر گذاشته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این باتری جدید، ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و سرعت شارژ و دشارژ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

پتانسیل‌های متعدد سوپر باتری نمکی جدید

توسعه این باتری هیبریدی بر بهبود سرعت ذخیره‌سازی انرژی آندهای نوع باتری و افزایش ظرفیت نسبتاً پایین مواد کاتدی نوع سوپرخازن متمرکز بود.

تیم تحقیقاتی KAIST با استفاده از دو چارچوب فلزی-آلی مجزا، موفق به سنتز بهینه باتری‌های هیبریدی شد. این فرآیند منجر به تولید ماده آندی با سینتیک (سرعت واکنش) بهبود یافته و ماده کاتدی با ظرفیت بالا شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که دستگاه ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی سدیم-یون کاملاً مونتاژ شده، از تراکم انرژی باتری‌های تجاری لیتیوم-یون فراتر می‌رود و با ویژگی‌های تراکم توان سوپرخازن‌ها مطابقت دارد.

پروفسور کانگ می‌گوید این باتری جدید با تراکم انرژی ۲۴۷ وات ساعت بر کیلوگرم و تراکم توان ۳۴۷۴۸ وات بر کیلوگرم، می‌تواند در صنایع مختلفی از جمله خودروهای الکتریکی، وسایل الکترونیکی هوشمند و فناوری‌های هوافضا مورد استفاده قرار بگیرد.

یافته‌های این تحقیق که با همکاری دانشجویان دوره دکتری KAIST، جونگ هوی چوی و دونگ وون کیم انجام شده، با عنوان جذاب «آند دوپ شده سولفید آهن چند ظرفیتی با هدایت‌پذیری پایین بلورینگی و کاتد با سطح ویژه بالا و دوپ‌شده اکسیژن از چارچوب‌های کربنی گرافیتی غنی از نیتروژن متخلخل سه‌بعدی برای ذخیره‌سازی انرژی هیبریدی سدیم-یون با کارایی بالا»، در مجله بین‌المللی Energy Storage Materials منتشر شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول