Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:28:21 GMT

رگبار و رعد و برق در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۷۶۷۹

رگبار و رعد و برق در گیلان

مازیار غلامی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم استقرار جریانات جنوبی تا پایان هفته در منطقه است؛   بنابراین در بعضی نقاط وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه شب هم با تقویت ناپایداری ها، بارش های رگباری به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از شدت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  رگبار باران، وزش باد موقتی شدید، احتمال رعد و برق، و تگرگ و مه گرفتگی  به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها را از ویژگی های این  سامانه جوی عنوان و تصریح کرد:آبگرفتگی مقطعی، جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت صاعقه و تگرگ، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و گردنه های کوهستانی در استان تا اوایل صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست.

غلامی حداکثر دمای استان طی ۲۴ ساعت گذشته را مربوط به رودبار با ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و دیلمان و جیرنده با چهار درجه سانتی گراد بالای صفر کمترین دمای استان دانست.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی  گیلان تصریح کرد: دمای رشت نیزطی این مدت حداقل ۱۱ و حداکثر  ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.

منبع: روزنامه چاینا دیلی برچسب‌ها گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به پدیده های هواشناسی اردبیل در روزهای آینده اظهار کرد: با فعالیت سامانه های بارشی در اردبیل از عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه شاهد بارش های متعدد در اردبیل خواهیم بود.

وی زمان پایان این پدیده هواشناسی را اواخر شنبه ۱۵ اردیبهشت اعلام و خاطرنشان کرد: مخاطره های طبیعی برای این سامانه بارشی پیش بینی شده که وزش تندبادهای موقتی، بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار باران توام با رعدوبرق، رخداد تگرگ به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش بینی مش ود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان اردبیل اعلام کرد و گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه ها، لغزندگی جاده های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی پیش بینی می شود.

کوهی با توصیه به شهروندان برای توجه به هشدارهای هواشناسی بیان کرد: شهروندان باید با اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها از وقوع رخدادهای تلخ جلوگیری کنند.

وی از اطلاع رسانی به عشایر به منظور جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خبر داد و بیان کرد: توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان های امدادی و گردشگری و توصیه به انجام تمهیدات لازم در راستای آگاهسازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات ضروری است.

کد خبر 6094064

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • صدور هشدار سطح نارنجی شماره دو در اردبیل
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت