Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ احمدرضا براتی در پاسخ به این سوال که با توجه با تعطیلی مسابقات فوتبال به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، تکلیف قراردادهای مربیان و بازیکنان فوتبال چه خواهد شد؟ اظهار کرد: با توجه به این که هنوز ابعاد و دامنه این بیماری به صورت کامل مشخص نشده است بنابراین  به صورت قطعی نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد اما بنده نظرات شخصی خود را با توجه به اصول کلی حقوقی برای شما خواهم گفت و باید تاکید کنم که این‌ها صرفا نظرات شخصی من هستند و ممکن است نظر مسوولان تصمیم گیرنده در فدراسیون و سازمان لیگ با نظرات بنده موافق نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در تفسیر قراردادها و حل اختلافات، علاوه بر مقررات و آیین‌نامه‌ها، باید به مفاد قرارداد و اراده واقعی دو طرف قرارداد توجه کرد. یعنی باید بررسی کرد که خواست و توافق دو طرف واقعا چه بوده است؟ آیا دو طرف قصد داشته‌اند تا پایان فصل با هم همکاری کنند یا روز و تاریخ مشخصی را در نظر داشته‌اند. در غالب موارد، خواست و اراده مشترک مربی، بازیکن و باشگاه، همکاری تا پایان فصل است و بنا براین باید این گونه قراردادها تا تاریخ جدیدی که برای ادامه رقابت‌ها و خاتمه آن مشخص می‌شود تمدید شده فرض شوند.

براتی هم‌چنین در مورد تعهدات مالی باشگاه‌ها در قبال مربیان و بازیکنان در شرایط فعلی تصریح کرد: اصل کلی حقوقی که در اکثر نظام‌های حقوقی دنیا مورد پذیرش قرار گرفته این است که اشخاص در قبال کار و خدمتی که ارائه می‌کنند باید حقوق و دستمزد دریافت کنند و خلاف آن قابل پذیرش نیست و اگر کسی بدون انجام کار و ارائه خدمت، پول یا امتیاز مالی دریافت کند به آن استفاده بلاجهت یا دارا شدن ناعادلانه می‌گویند که مورد تایید و حمایت قانون نخواهد بود. از دیگر سو باید به قرارداد و حقوق بازیکنان و مربیان نیز توجه کرد و احترام گذاشت؛ بنابراین باید راه حل بینابینی را در نظر گرفت تا کم‌ترین ضرر متوجه دو طرف شود.

بیشتر بخوانید:واکنشی تند به احتمال آغاز تمرینات تیم‌های لیگ برتری؛ توبیخ می‌شوید

او ادامه داد: در شرایط موجود به نظر می‌رسد بهتر آن است که اجرای تعهدات مالی باشگاه‌ها موقتا و تا هنگام عادی شدن شرایط متوقف شود. البته این تعلیق، نباید شامل تعهدات قبلی باشگاه‌ها یعنی تعهداتی که موعد اجرای آن‌ها قبل از شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات بوده است بشود و صرفا باید ناظر به تعهداتی باشد که سررسید و تاریخ اجرای آن‌ها مربوط به دوره زمانی توقف و تعطیلی مسابقات بوده است.

این کارشناس حقوقی در ادامه تاکید کرد: البته باید توجه کرد بهترین راه حل این است که باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنان این موضوع ویژه را در قالب تفاهم و توافق با یکدیگر حل و فصل کنند چرا که این بحران و آثار آن برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی و پیشگیری نبوده است و شکی نیست که کرونا مصداق بارز و غیرقابل انکار فورس ماژور است که تعهدات دو طرف در اجرای قراردادها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تاثیر کرونا در فوتبال حرفه‌ای مطمنا خیلی بیش‌تر از این دو موضوع خواهد بود و موضوعاتی از قبیل دعوت بازیکنان به اردوهای ملی، قراردادهای اسپانسری، قراردادهای راجع به حق پخش تلویزیونی و بسیاری دیگر از موضوعات تحت تاثیر این بحران خواهد بود.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا لیگ قهرمانان آسیا باشگاه ها دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

به گزارش "ورزش سه"، محمد اهل شاخه، بازیکن استقلال ملاثانی در مورد شرایط تیم‌شان گفت: شرایط تیم واقعا خوب و ایده آل نیست چه از نظر مالی و چه از نظر زیرساخت و سخت افزاری ولی این مهم باعث نمیشود که ما تلاشمان را نکنیم، با تمام قوا به مصاف سپاهان میرویم که تیم نتیجه بگیرد و امیدوارم مسئولین هم بتوانند کمک بکنند و شرایط را سامان ببخشند، همان‌طور که همگان می‌بینند تیم ما کاملا بومی است و هیچ تیمی در ایران یا کشور نداریم که تمامی بازیکنان آن متعلق به آن شهر باشد و این مسئله باید برای آن استان‌مهم باشد و نگاه ویژه تری به ما داشته باشند. مبالغ قراردادی ما بسیار ناچیز است و بازیکنانی که امسال در این تیم هستیم فقط به خاطر آینده خودمان است و قانون کم شدن سهمیه تیم ها به خیلی بازیکنان ضرر زد اما با تلاش و تمرینات منظم به فکر بازگشت به سطح اول هستم.

او در مورد شرایط خودش گفت: شرایط خودم هم بعد از اینکه مصدومیت طولانی داشتم خدا را شکر این فصل بعد از بازی کردن در تیم ملاثانی به شرایط خوبی رسیدم و در ۲۰ بازی به میدان رفتم انشالله که فصل را با همین عملکرد بتوانم تمام کنم و فصل بعد اتفاق‌های خوبی رخ دهد. همان‌طور که در نیم فصل چندین پیشنهاد داشتم ولی نتوانستم جدا شوم و باشگاه رضایت نامه من را صادر نکرد و در این بازی های باقی مانده با تمام انرژی به میدان میروم.

او راجع به بازی مقابل سپاهان گفت: بازی حساسی مقابل سپاهان داریم، سپاهان تیم بزرگی است و ما به این مسئله واقف هستیم، بازیکنان ملی پوش دارد ولی تیم ما هم بازیکنان بزرگی دارد که در تیم های مطرح ایران بازی کردند حتی سابقه قهرمانی با تیم های دیگر در سال های گذشته را داشتند. خود من در تیم های فولادخوزستان، تراکتور تبریز، ماشین سازی، نفت ابادان را داشتم و انگیزه لازم را داریم تمام تلاشمان را میکنیم که انشالله روز جمعه در ورزشگاه فولاد آرنا بتوانیم اول بازی قابل قبول و زیبایی انجام بدهیم و بتوانیم پیروز بازی هم باشیم و این شادی را به مردم خوزستان هدیه دهیم که این مسئله بستگی به حمایت هواداران از ما دارد، از هواداران درخواست داریم که فرزندان شهر خود را تنها نگذارند و یار دوازدهم ما در ورزشگاه فولاد آرنا مقابل سپاهان باشند تا بتوانیم پس از پایان بازی شادی را در کنار یکدیگر جشن بگیریم.

دیگر خبرها

  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • بازیکنان برای تراکتور باید سرشان را هم بدهند/ باید همدل باشیم
  • اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید
  • آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور
  • خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق خطرناک چند بازیکن پرسپولیس در رختکن!
  • خبر بد برای درویش؛ اتحاد در رختکن بر سر تمدید قراردادها
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد