Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، در تاریخ هشتم فروردین ماه 99 در بیمارستان امام رضا(ع) نوزادی با وزن 900 گرم به دنیا می آید که به علت خفگی زایمان، افکار نوزاد دچار مشکل می‌شود.

دکتر فرهت عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره جزئیات این عمل گفت: پزشکان اتاق زایمان بلافاصله نوزاد را احیا می‌کنند اما با توجه به اینکه مادر نوزاد مشکوک به کرونا بوده‌ است، نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان بستری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  علت مشکل تنفسی نوزداد بعد از 24 ساعت کمی بهتر می‌شود، افزود: در روز دوم نوزاد از دستگاه تنفسی خارج می‌شود و امیدواریم با کمک تیم پزشکی این نوزاد با سلامت تحویل خانواده شود.

عضو هیئت علمی گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد پلاکت نوزاد 35 هزار و پی‌سی‌ار نوزاد مثبت است، تصریح کرد: پس از تولد با توجه به مشکوک بودن مادر به ویروس کووید 19، نوزاد تحت بررسی و آزمایش‌های لازم قرار می‌گیرد که نتایج ابتلاء به ویروس مثبت اعلام می‌شود.

وی ببا بیان اینکه این نوزاد نخستین نوزاد با وزن 900 مبتلا به کرونا ‌در سطح ایران و دنیاست، ادامه داد: در چند روز اخیر 3 مادر کرونا مثبت نیز در این بیمارستان زایمان داشته اند که در بررسی‌های صورت گرفته تست کرونای نوزادان منفی بود و از بیمارستان مرخص شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان