Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت ارائه دادخواست « Change.org » از آژانس سازمان ملل در امور جلوگیری از نسل کشی ، دبیر کل سازمان ملل و سازمان عفو بین الملل درخواست کرده است تا هر چه در توان دارند برای پایان دادن به ظلم حکومت چین علیه مسلمانان اویغور انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « fairplanet»، وب سایت ارائه دادخواست « Change.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

org » از آژانس سازمان ملل در امور جلوگیری از نسل کشی؛ «آنتونیو گوترش»،دبیر کل سازمان ملل و سازمان عفو بین الملل درخواست کرده است تا هر چه در توان دارند برای پایان دادن به ظلم حکومت چین علیه مسلمانان اویغور انجام دهند.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی این وب سایت آمده است:سازمان های بین المللی باید وکیل مسلمانان اویغور شوند و یک جنبش بین المللی برای پایان دادن به سرکوب این گروه اقلیت در چین به راه بیندازند.

 

این در حالی است که وضعیت مسلمانان در چین رو به وخامت است و در حال حاضر  بیش از یک میلیون اویغور در اردوگاه های کار اجباری که توسط دولت در منطقه غربی «سین کیانگ» ساخته شده است ، نگهداری می شوند.

 

در این اردوگاه ها ،زندانیان تحت شكنجه ، تجاوز و شستشوی مغزی قرار دارند و هدف مقامات چینی این است كه مسلمانان از دین و فرهنگ خود صرفنظر كنند و وعده پیروی از حزب کمونیست چین را بدهند.

 

در دادخواست ارائه شده در وب سایت « Change.org » از سوی «نوید ورداک» آمده است: در خارج از اردوگاه ها نیز برنامه های جاسوسی بر روی تلفن های همراه مسلمانان اویغور نصب  می شود و دولت می تواند بر همه فعالیت های مسلمانان نظارت داشته باشد.

 

به گفته وی ،زنان مسلمان در چین نمی توانند حجاب داشته باشند ،به مسلمانان اویغور اجازه صحبت به هیچ زبان خارجی داده نمی شود و از خوردن غذای حلال محروم هستند.

 

«نوید ورداک» در این باره نوشت: من یک مسلمان و دانشجویی از هلند هستم. روایت هایی که در رسانه های اجتماعی در مورد بحران اویغورها شنیدم مرا به حرکت واداشت. من به عنوان یک انسان با استناد به حقوق اساسی بشر احساس کردم وظیفه من این است که کاری انجام دهم ، بنابراین از صفحه خود به عنوان بستری برای افزایش آگاهی در مورد این موضوع استفاده کردم ،این دادخواست را ارائه دادم و وب سایت « Change.org » هم این دادخواست را منتشر کرد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسلمانان اویغور عفو بین الملل چین مسلمانان اویغور سازمان ملل وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم

معاون رئیس جنبش حماس در غزه درخصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه به روزنامه سعودی «الشرق» گفت: به ما گفته شد که اگر در کلیدهای قرارداد مبادله انعطاف نشان دهید، رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است تا انعطاف پذیری مثبت بالایی در خواسته‌های شما داشته باشد که منجر به توافق شود.

وی افزود: در اینجا به این وعده و این خواسته پاسخ دادیم، بنابراین درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش دادیم.

الحیه تصریح کرد: ما بر ضرورت آتش‌بس تاکید کردیم، اما برنامه فعلی شامل آن نمی‌شود. در توافق پیشنهادی درباره آتش‌بس صحبت شده اما درباره خروج نظامیان اشغالگر از غزه کوچکترین اشاره‌ای وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس غزه بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه تاکید کرده است.

این عضو حماس همچنین شایعات درباره درخواست این جنبش برای خروج از قطر را تکذیب کرد و گفت به نفع همه است که حماس در جایگاه خود بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم