Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارشادی گفت: بیماری طاعون نشخواركنندگان كوچك یا «پی پی آر» نوعی بیماری و ویروسی است كه در سرایان هم مشاهده و باید پیشگیری و كنترل شود.

«سعید ارشادی»، در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با بیماری کووید 19، ورود گردشگر به مناطق تحت مدیریت شده محیط زیست در 12 و 13 فروردین ممنوعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس محیط زیست سرایان افزود: گشت های ویژه در فصل بهار برای جلوگیری از تخریب زیستگاه های محیط زیست انجام می شود، لذا با افرادی که به صورت غیر قانونی اقدام به چیدن بی رویه گیاهان دارویی می کنند برخورد جدی خواهد شد.

 

ارشادی با بیان اینکه فعالیت سودجویان در ایام بهار در خصوص جمع آوری گیاهان دارویی در منطقه سرایان بیشتر می شود، گفت: بارندگی های شب گذشته تمامی ورودی های منطقه حفاظت شده سرایان را مسدود کرده است و کسی نمی تواند ورود پیدا کند.

 

وی بیان کرد: عده ای به صورت تجاری در فصل بهار برای جمع آوری گیاهان دارویی در حال فعالیت هستند که ضربه و خسارت زیادی را به پوشش گیاهی منطقه می زنند، لذا گشت های محیط زیستی در فصل زاد و ولد وحوش و جلوگیری از برداشت بی رویه گیاهان داروی توسط محیط انجام می شود.

 

رئیس محیط زیست سرایان ادامه داد: جمع آوری گیاهان دارویی، به اندازه مصرف خانوار اشکالی ندارد ولی در راستای تجاری جرم و افراد به مراجع قضایی معرفی و برای افراد پرونده قضایی تشکیل می شود.

 

ارشادی گفت: ورود گردشگران به مناطق گردشگری تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و محیط زیست ممنوع شده است و تمام ورودی ها هم در صورت امکان بسته خواهد شد.

 

وی بیان کرد: در خصوص پیشگیری از بیماری کووید 19 نباید اجتماعی در محیط زیست صورت بپذیرد چراکه تراکم افراد در یک منطقه منجر به شیوع ویروس کرونا می شود.

 

رئیس محیط زیست سرایان با بیان اینکه منطقه حفاظت شده کمرسرخ و لشگرگاه سرایان درگیر بیماری طاعون نوشخوار کنندگان کوچک است، گفت: در این خصوص شاهد تلفات حیات وحش هستیم، لذا از خواهشمندیم، مردم در صورت مشاهده لاشه حیوان، این لاشه ها را منتقل نکنند، چراکه این نقل و انتقال سبب بیماری به سایر حیونات حیات وحش خواهد شد.

 

وی گفت: طاعون نشخواركنندگان كوچك یا «پی پی آر» از شهر بجستان در آبان ماه شیوع و در دی ماه به سرایان رسیده و هم اکنون ارتفاعات قاین را در بر گرفته است، لذا لاشه های حیات وحش در مناطق محیط زیست زیاد است که مردم باید اقدام به سوزاندن و معدوم سازی لاشه ها کنند.

 

رئیس محیط زیست سرایان با بیان اینکه این بیماری به انسان منتقل نمی شود، تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه لاشه وحوش، باید موارد را در اسرع وقت به محیط زیست اطلاع دهند و سپس لاشه را معدوم کنند.

 

طاعون نشخواركنندگان كوچك یا «پی پی آر» نوعی بیماری ویروسی است كه به گفته كارشناسان اگر پیشگیری و كنترل نشود، شمار تلفات دامی به ویژه وحوش غیر قابل تصور است.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری نشخوار کنندگان کوچک بیرجند خراسان جنوبی طاعون نشخوارکنندگان کوچک گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین حسینی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از این شکارچیان متخلف ۲۹ قطعه لاشه کبک و پنج قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و بادی کشف شد.

حسینی بیان داشت: از یک هفته گذشته تاکنون این شکارچیان از سوی محیط بانان در گچساران شناسایی و دستگیر شدند.

وی جریمه شکار غیرمجاز هر قطعه کبک را با توجه به نوع جنسیت از سه میلیون تا ۹ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مهمترین گونه‌های حیات وحش در زیستگاه‌های حیات وحش گچساران کبک، تیهو، گرگ، خرس، کل و بز است.

حسینی افزود: همچنین در این مدت با هماهنگی دادستان و همکاری پلیس اطلاعات انتظامی لاشه ۲ رأس کل وحشی در منزل یک شخص از اهالی یکی از روستاهای گچساران کشف شد.

وی تصریح کرد: شهرستان گچساران ۵۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد که ۱۱ نفر محیط بان از آنها محافظت می‌کنند و کوه خامی، کوه سرخ و کوه دیل از مناطق حفاظت شده شهرستان گچساران هستند.

کد خبر 6099753

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت