Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@02:40:45 GMT

آمریکا علیه نظام دموکراتیک در عراق توطئه می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۸۴۶۰

آمریکا علیه نظام دموکراتیک در عراق توطئه می‌کند

عضو پارلمان عراق ضمن دعوت از گروه‌های سیاسی برای درک خطر تهدیدهای آمریکا علیه نظام حکومتی بر این کشور تاکید کرد هر گونه تلاشی برای کودتا علیه نظام عراق محکوم به شکست است.

به گزارش مشرق، «فاضل جابر» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق روز سه شنبه درباره توطئه‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه نظام عراق هشدار داد و گروه‌های سیاسی را به ضرورت درک خطر این تهدیدها دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ائتلاف آمریکایی: در عراق و سوریه می‌مانیم

جابر در اظهاراتی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «ما هرگز وجود تهدیدها و توطئه‌های آمریکا علیه نظام دموکراتیک نوین عراق را پنهان نمی‌کنیم اما دوره کودتاها از زمان تغییر رژیم عراق در سال ۲۰۰۳ به سر آمده است و هر حرف و حدیثی از کودتای نظامی در عراق شکست خورده است به دلیل اینکه نظام حکومتی فعلی مبتنی بر مراکز رهبری متعدداست و یک نظام دموکراتیک محسوب می‌شود.

عضو پارلمان عراق گفت: «همه گروه‌های سیاسی از همه طیف‌های آن باید شدت خطر تهدیدهای آمریکا را درک کنند که می‌تواند سیاست تضعیف اقتصادی و تحریم سیاسی آن را پیش ببرد از همین رو جریان‌های سیاسی عراق باید در قبال مسائل ملی و سرنوشت ساز مواضع خود را یکپارچه کنند، زیرا  اتحاد، قوی‌ترین سلاح برای مقابله با آمریکا و متحدانش در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

منابع عراقی درباره احتمال تکرار واقعه شورش زندان الحسکه سوریه و فرار زندانیان داعشی از آنجا درباره عراق هشدار دادند و گفتند خبرهایی درباره تلاش برای فراری دادن سرکرده‌های تروریست‌ها و چهره های رژیم سابق از زندان الحوت در استان ذی قار وجود دارد.

در همین حال منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر دادند و گفتند آمریکا به هر طریقی تلاش می‌کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف گرفتن مواضع گروه‌های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک کشورشان هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید دولت مشرق پارلمان عراق دموکراتیک خلیج فارس امریکا آمریکا عراق آمریکا علیه نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رای و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود که استوار به رای مردم است.

کد خبر 6098602

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند