Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@10:07:54 GMT

طرز تهیه بت بانکلینک (باقلا پلو)

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۸۷۶۳

طرز تهیه بت بانکلینک (باقلا پلو)

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بت بنکلینک (باقلا پلو) از غذا‌های سنتی استان سیستان و بلوچستان است. بانکلینک به فارسی باقلی یا باقلا ست، مردم بلوچ باقلا را به چندین نوع استفاده کرده ومی خوردند، زمانی که فصل باقلاباشد معمولا باقلای نارس را با پلو طبخ کرده ومی خوردند این نوع غذا شبیه لوبیا پلوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله بعدی زمانی که باقلا رسید باز به انواعی مختلفی پخت میشود که نمونه‌هایی از آن عبارتند از، برنج سمبوسه که باقلای تازه را پوست کرده وبا برنج می‌پزند، “پونٹ” و …

باقالی منبع تامین فیبر مناسبی است. همچنین به دلیل بالا بودن میزان پروتئین، می‌تواند همراه با برنج (باقله پلو) به یک غذای کامل تبدیل شود. کلسیم و پتاسیم موجود در باقله می‌تواند از بروز پوکی استخوان جلوگیری نموده و به کنترل فشارخون بالا کمک می‌کند.

برای باقله خواصی در رابطه با سنگ کلیه، رماتیسم، مثانه و نقرس ذکر شده‌است. در عوض باقله تحریک کننده اصلی بیماری فاویسم بوده که به خاطر آن به این بیماری در فرهنگ عامه باقله‌ای گفته می‌شود. مصرف آن برای مبتلایان می‌تواند به مرگ بیمار منجر گردد در بسیاری از افراد باقالی جواب آزمایش هپاتیت ب را مثبت می‌کند و باعث اشتباه شدن آزمایش خون می‌شود و توصیه می‌شود خانم‌های باردار به هیچ عنوان مصرف نکنند تا به کودک آسیب وارد نشود.

باقلا دارای طبیعتی سرداست و به دو نوع تازه و خشک شده مصرف می‌شود این گیاه سرشار از ویتامین‌های آ و ب و ث میباشد و سرشار از املاح معدنی از جمله آهن، آهک و فسفر است. این گیاه برای کم خونی بسیار مفید است.

توجه داشته باشید برخی از افراد به باقلا حساسیت شدید دارند پس در استفاده از آن دقت کنید. باقلا در بعضی از اشخاص تولید نفخ و سنگینی سر و معده می‌کند برای جلوگیری از این عوارض باید ابتدا باقلا را پوست کنده و بجوشانید و آب آن را دور بریزید. سپس به آن مقداری آب اضافه کرده و بعد از پختن با روغن بادام و ادویه گرم مانند دارچین و فلفل بخورید.

مصرف باقلای تازه ممکن است تولید مسمومیت و حساسیت شدید کند که گاهی موجب مرگ می‌شود، بنابراین باید در خوردن باقلای تازه و خام احتیاط کنید. معمولا ً اشخاصی که به باقلای تازه حساسیت دارند فاقد یک آنزیم مخصوص هستند.

مواد لازم

باقلا پوست کنده: ۳۰۰ گرم
برنج: ۶ پیمانه
شوید: ۳ قاشق غذاخوری
روغن: به مقدار لازم
زیره: به مقدار لازم
فلفل: به مقدار لازم
نمک: به مقدار لازم

مراحل پخت

مرحله ۱

ابتدا باقلا را در روغن تفت می‌دهیم.

مرحله ۲

سپس به آن زیره و فلفل کوبیده شده و کمی آب اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم باقلا با شعله ملایم پخته شود.

مرحله ۳

زمانی که باقلا کاملا پخته شد آب و برنج را همراه با نمک به آن اضافه می‌کنیم و روی حرارت می‌گذاریم تا آب برنج کشیده شود.

مرحله ۴

پس از انکه آب برنج تمام شد آن را دم می‌کنیم.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نشاء برنج در گیلان

با شروع فصل شالی کاری در گیلان کشاورزان گیلانی نشاء برنج را آغاز کردند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • عکس/ نشاء برنج در گیلان
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • کنایه سنگین و معنادار آذری جهرمی به مقدار چاپ پول در دولت رئیسی + عکس
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی + طرز تهیه
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند