Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی آیینی با حضور مسئولان شهری دومین مرکز آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ در خوزستان امروز همزمان با روز جمهوری اسلامی در بیمارستان بزرگ دزفول افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «امید بن‌عباس» امروز (سه‌شنبه ۱۲ فروردین) در مراسم افتتاح دومین مرکز آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان بزرگ دزفول، در جمع خبرنگاران، با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در مبارزه با کرونا اظهار کرد: طبق دستور استاندار خوزستان، قدردانی ویژه‌ای از کادر درمان درگیر با کرونا انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: پیش از این، نمونه‌ها در دزفول برای تشخیص به اهواز ارسال می‌شد که با افتتاح این مرکز، تشخیص بیماری کرونا و ویروس کووید ۱۹ در دزفول امکان‌پذیر شد.

 

وی با بیان اینکه فعلا نمونه‌گیری و تشخیص نمونه‌های بیماری کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این آزمایشگاه انجام می‌شود تصریح کرد: در روزهای آینده با افزایش امکانات و یا بر حسب تشخیص دانشگاه علوم پزشکی امکان بررسی نمونه‌های شهرستان‌های خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این مرکز وجود دارد. 

 

بن‌عباس اضافه کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین در دزفول پابرجاست و مصوبات بیشتری در این زمینه از جمله محدودیت‌های ترافیکی به مناطق گردشگری دزفول صادر شده است.

 

وی عنوان کرد: کلیه دستگاه‌های بهداشتی، نیروهای مسلح و نفرات ستادی در بحث ریشه‌کنی و کنترل بیماری کرونا در دزفول همکاری داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

 

«یوسف پریدار» نیز با اشاره به اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در دزفول جهت مبارزه با شیوع بیماری کرونا ضروری بود ابراز کرد: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال راه‌اندازی و تمام تجهیزات لازم برای آزمایشگاه تامین شده و از نظر کیت‌ کمبودی وجود ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: مرکز تشخیص کووید ۱۹ دزفول توان انجام ۲۰۰ آزمایش در روز را دارد که جهت انجام آزمایشات با دقت بیشتر به شیفت‌های کاری تقسیم شده و در هر شیفت کاری هشت ساعته در این آزمایشگاه می‌توان ۲۰ آزمایش با کیفیت بالا انجام داد.

 

وی این اقدام در دزفول را بی‌نظیر عنوان کرد و یاد آور شد: به طور متوسط زمان تشخیص ویروس کرونا یا کووید ۱۹ در آزمایشگاه دزفول پنج روز خواهد بود.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار دزفول شهرستان دزفول دزفول دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا تشخیص کووید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی