Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل عبیات ظهر امروز در بازدید از منطقه‌ام الدبس دشت آزادگان اظهار کرد: هدف از این بازدید، بررسی عملیات مالچ پاشی و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن به گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری آن منطقه است.

وی تصریح کرد: کلیه شیوه‌های علمی برای تثبیت خاک و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه‌ام الدبس باید مورد بررسی قرار بگیرد و روش متناسب با زیست بوم منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه دغدغه افکار عمومی در این مورد نباید بی پاسخ بماند، عنوان کرد: روش‌های دیگر تثبیت خاک بررسی خواهند شد و بدون شک حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی آن منطقه در کانون توجه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان اخیراً در تپه‌های شنی ام‌الدبس اقدام به مالچ‌پاشی کرده است؛ اداره کل محیط زیست خوزستان نیز در این خصوص معتقد است برای افزایش پوشش گیاهی در منطقه‌ام الدبس باید با شیوه مالچ پاشی، ماسه‌های روان منطقه را تثبیت و سپس به نهالکاری پرداخت.

کد خبر 4889956

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خوزستان مالچ پاشی محیط زیست خوزستان منابع طبیعی خوزستان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید شهرکرد سیلاب طرح غربالگری بارش باران تردد وسایل نقلیه فاصله گذاری اجتماعی ماسک طبی مالچ پاشی ام الدبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    بورالان، دشتی با ۶۵ هزار هکتار وسعت است که در سال‌های نه چندان دور کانون بحرانی شن‌های روان بود.

اما در سال‌های گذشته به مدد اجرای طرح‌های مناسب برای تثبیت شن‌های روان، چهره این منطقه عوض شده و به دشتی سر سبز در دامنه قله‌های آرارات تبدیل شده است.

احیای اراضی ۱۵۰۰ هکتاری دشت بورالان در قالب طرح‌های تثبیت به همت بخش خصوصی از جمله این طرح‌ها در این منطقه است.

  مشیری مجری طرح تثبیت شن‌های روان در بورالان  گفت:از اردیبهشت ۱۴۰۲   عرصه را تحویل گرفتیم و فاز نخست  را ۲۵۰ هکتار را با سرمایه گذاری حدود ۹۰ میلیارد تومان  زیر کشت بردیم

  در قالب اجرای طرح تثبیت شن‌های روان ایستگاه پمپاژ آب بورالان ماکو در فاز اول برای آبیاری اجرای طرح با ۵۰۰ لیتر در ثانیه واگذار شده است.

محرم زاده رئیس اداره منابع طبیعی ماکوگفت: فاز دوم طرح نیز ۲۰۰ هکتاراست و پس از تکمیل فاز اول به بهره بردار واگذار خواهد شد.

  اجرای این طرح‌ها در این دشت علاوه بر جلوگیری از کوچ اهالی، باعث ایجاد شغل برای روستائیان و اجرای طرح‌های بیشتر در رابطه با کاشت نهال و درختان مثمر و طرح‌های کشاورزی در این منطقه را شامل خواهد شد.

  کاظمی فرماندار ماکو در این زمینه گفت:اگر این به نتیجه برسد و و نتیجه مطلوب بدهد فاز بعدی هم ۲۰۰ هکتار است که ۴۰۰ هکتار زمین به این سرمایه گذار واگذار خواهد شد.

  مشیری مجری طرح و سرمایه گذارگفت:کشت‌های الگویی که کارشناسان برای اینجا پیشنهاد کرده اند اول احیا خاک به ترتیب برای جو بعد یونجه نهایتا بعد از سال‌های بعدی دانه‌های روغنی و برای بادشکن گونه‌های سنجد اقایا سنجد تلخ و زرشک که پیشنهاد کارگروه مطالعاتی اداره کل منابع طبیعی است.

  اجرای طرح‌های نوین کشاورزی، کاشت ۲۵ هزار اصله نهال و احداث باغ‌های مختلف در داخل محدوده از دیگر اقداماتی است که در قالب اجرای طرح تثبیت در این منطقه اجرا خواهد شد.

  در حال حاضر در اجرای این طرح ۴۰ نفر مشغول بکار بوده و تا سه سال آینده میزان اشتغال این طرح به ۱۸۰ نفر خواهد رسید

دیگر خبرها

  • انزجار افکار عمومی جهان از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد