Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات را در جنوب غرب استان الجوف از محور شرقی بخش « الحزم» تشدید کردند و حملاتی را از سمت منطقه « المرازیق» آغاز و موفق به عقب راندن مزدوران سعودی شدند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان درگیری ها توانستند رشته کوه های « هضبه جدعان» را از اشغال نیروهای مزدور ائتلاف سعودی خارج کنند و شماری از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرها حاکیست، گام بعدی نیروهای یمنی در این محور پاکسازی و به کنترل درآوردن مناطق شرقی و جنوب شرقی کوه « هضبه جدعان» از جمله « الدحلات» و کوه های « دحیضه و العاقر» است.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان رزمندگان یمنی از محورهای « المرازیق» و کوه « لبنه علیا» نیز عملیاتی را برای تسلط بر پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» و کوه « لبنه» علیه مزدوران ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان درگیری ها موفق شدند از کوه « لبنه» عبور کنند و پایگاه نظامی « اللبنات» را به محاصره دربیاورند؛ پیشتر حدود 8 هزار تن از مزدوران سعودی در این پایگاه حضور داشتند.

در هفته های گذشته، ائتلاف سعودی پس از شکست های سنگین در محورهای مختلف استان الجوف به ویژه در بخش « الحزم»، نیروهای خود را از شهر الحزم مرکز استان الجوف و بخش الغیل به پایگاه نظامی « اللبنات» انتقال داده بود.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی با اعزام نیروهای تازه نفس درصدد است از سقوط پایگاه مهم و راهبردی « اللبنات» جلوگیری کند و درگیری های سنگین در حومه این پایگاه میان طرفین ادامه دارد.

با افزایش احتمال پاکسازی پایگاه نظامی « اللبنات»، شماری از فرماندهان بلند پایه از ترس نزدیک شدن نیروهای یمنی از جنوب غرب استان الجوف به مرکز استان مارب، شهر مارب را ترک و به سمت استان المهره فراری شده اند.

مزدوران تحت فرمان ائتلاف سعودی و نیروهای منصور هادی ( رئیس جمهور مستعفی و فراری)، حزب الاصلاح ( نیروهای محسن الاحمر) را متهم کرده اند که این پایگاه نظامی استراتژیک را به نیروهای جنبش مقاومت انصارالله تقدیم کرده است.

به گفته برخی منابع میدانی، فرماندهان وابسته به حزب اصلاح از ترس ورود نیروهای یمنی و آزادسازی پایگاه « اللبنات»، تجهیزات نظامی را از این پایگاه خارج و به پایگاه « الرویک» در شمال شرق استان مارب و نزدیکی مرزهای مشترک با استان الجوف انتقال داده اند؛ پایگاه « اللبنات» مهم ترین مقر نظامی حزب اصلاح در استان الجوف به شمار می آید.

به گزارش گروه بین الملل الف، در حال حاضر، درگیری ها در محورهای « دحیضه، العاقر، لبنه، البرش، السیل، اندر» و حومه پایگاه « اللبنات» در محور شرقی بخش الحزم به شدت در جریان است.

منبع: الف

کلیدواژه: ائتلاف سعودی نیروهای یمنی پایگاه نظامی استان الجوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

همسر شهید مهدی منتظر قائم با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید، گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ صدیقه مدرسی، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با تبیین جنایت‌های استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه بیان کرد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

مدرسی گفت: خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر می‌گوئیم و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

همسر شهید مهدی منتظر قائم تأکید کرد: عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان‌الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمید و باور شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 747576

دیگر خبرها

  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید