Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:05:11 GMT

اقدام جهادی هیئات مذهبی آران و بیدگل در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۰۸۸

اقدام جهادی هیئات مذهبی آران و بیدگل در مقابله با کرونا

هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل که کارکرد خود را تنها در اجرای برنامه های مذهبی منحصر نمی دانند، فعالیت های جهادی خودجوشی را برای مقابله با کرونا در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، این روزها شهرستان ۱۰۵ هزار نفری آران و بیدگل درگیر مبارزه با یک مهمان ناخوانده است که نوروز امسال را متفاوت از سال های گذشته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیروهای مردمی در کنار کادر پزشکی، پرستاری و اجرایی برای کمک به سلامت جامعه بسیج شده اند و همچون دوران جنگ تحمیلی در جبهه مبارزه با کرونا با تمام وجود و با ایثار و از خودگذشتگی از جان و سلامتی مردم مراقبت می کنند.

 

در این میان هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل هم که کارکرد خود را تنها در اجرای برنامه های مذهبی منحصر نمی دانند، فعالیت های جهادی خودجوشی را برای مقابله با کرونا در دستور کار خود قرار داده اند.

 

مسئول شورای هیئات مذهبی منطقه دو آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در این خصوص گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات و توصیه های معظم له با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از سرایت آن، اعضای هیآت و موکب ها و گروه های جهادی و  بسیجی و سایر گروه های مردمی در ناحیه دو شهر آران و بیدگل به صورت خودجوش و دوشادوش کادر پزشکی و بیمارستانی از همان ابتدای شروع این بیماری، فعالیت های خود را در این زمینه و در ابعاد مختلف پیرامون آن آغاز کردند.

 

«حسین ناظمی بیدگلی» افزود: راه اندازی چندین کارگاه دوخت ماسک ، تشکیل گروه های جهادی، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، تهیه و عرضه بسته های معیشتی و حمایتی، تقدیر از ۴۰ تن از پرسنل دارالسلام گلابچی از مواردی است که هیئات مذهبی این بخش انجام داده است.

 

عضو شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل افزود: راه اندازی کارگاه دوخت ماسک و تهیه سه هزار عدد ماسک قابل شستشو، تهیه یک هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی کننده محیطی، پخش دو هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده منازل و سطوح و چهار مرحله گند زدایی و ضد عفونی منازل و معابر در این محل با استفاده از چهار هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده از جمله اقدامات خیئت مسلم بن عقیل(ع) در این مدت بوده است.

 

ناظمی تصریح کرد: مجمع فرهنگی رهروان وصال یکی دیگر از مؤسسات مردم نهاد است که با تهیه چهار هزار پک بهداشتی شامل ماسک دستکش اسپری محلول ضد عفونی کننده به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال، توزیع ۲۵۰ حواله مواد غذایی برای کاهش  نیازمندی مستمندان و تقدیر از زحمات شبانه روزی ۴۰ نفر از پرسنل درالسلام کاشان در این زمینه فعالیت داشته است.

 

مسؤول شورای هیئات مذهبی منطقه دو آران و بیدگل بیان داشت: هیئت حیدری جلال آباد هم با ضد عفونی کردن محدوده خیابان جلال آباد و معابر و کوچه های منتهی به این خیابان و توزیع ۳۰۰ بسته بهداشتی و پیشگیرانه و خود مراقبتی، متولیان بهداشت را برای مقابله با این ویروس یاری کرده است.

 

ناظمی ادامه داد: هیئت حسینی دربریگ هم ضمن توزیع یک هزار بسته بهداشتی و پیشگیرانه شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده دست و محیط، معابر عمومی و منازل این محله را در چند مرحله ضدعفونی و گند زدایی کرده است.

 

عضو شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل افزود: هیئت قمر بنی هاشم (ع) شهرک رسالت هم با تهیه و توزیع ۵۰۰  بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک، و مواد ضد عفونی کننده و ضد عفونی کردن معابر و منازل در این شهرک مسکونی اقدامات مؤثری برای پیشگیری و انتقال ویروس کرونا انجام داده است.

 

ناظمی تصریح کرد: موکب های این منطقه هم فعالیت گسترده ای برای مقابله با کرونا دارند. موکب خامس آل عبا(ع) اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک های قابل شست و شو و تولید ماسک و توزیع آن کرده است. همچنین موکب شهدا با ضد عفونی کردن منازل واقع در این محله و ضد عفونی هر روزه وسایط نقلیه در حال تردد در محدوده میدان هاشم بن علی(ع) فعالیت قابل تقدیری دارند.

 

مسؤول شورای هیئان مذهبی منطقه دو آران و بیدگل افزود: هیئت حسینی سلمقان با تهیه و توزیع بیش از دو هزار و ۱۰۰ بسته بهداشتی، توزیع مواد ضد عفونی کننده درب منازل و گند زدایی و ضد عفونی منازل در دو مرحله و معابر در یک مرحله فعالیت گسترده ای در طرح ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری کرونا داشته است.

 

ناظمی افزود: دوخت و توزیع هزار عدد ماسک قابل شستشو و استفاده مجدد، تهیه و توزیع ۴۷۵  بسته بهداشتی در دو مرحله شامل، ماسک، دستکش، مایع ضد عفونی کننده سطوح، تهیه و نصب بنرهای آموزشی و  هشدار دهنده در خصوص رعایت بهداشت فردی و عمومی از جمله اقدامات هیئت ابالفضلی کوی فخارخانه در این ایام بوده است.

 

عضو شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل افزود: هیئت حسینی محله دروازه با تهیه یکصد عدد بسته بهداشتی شاملماسک،دستکش و اسپری ضد عفونی کننده دست و سطوح، تهیه و توزیع ۴۵بسته معیشتی برای رفع نیاز مستمندان، به کارگیری و مصرف حدود ۲۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده برای  معابر، منازل و ۲۴ عدد دستگاه عابربانک در سطح شهر اقدامات مؤثری برای مقابله با کرونا دارد.

 

ناظمی افزود: هیئت حسینی مختص آباد و پایگاه بسیج امیرالمونین مختص آباد و هیات علی اکبری درب مختص آباد هم ضمن گند زدایی و ضد عفونی معابر و اماکن عمومی و منازل ساکنین در چهار مرحله، اقدام به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی، بسته های غذایی و معیشتی برای خانواده های نیازمند کرده است.

 

مسئول شورای هیئات مذهبی منطقه دو آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: خوشبختانه طبق اخبار واصله و دریافتی در هیآت مذهبی و محلات دیگر هم فعالیت های خوبی در حال انجام است که به محض دریافت آمار عملکرد این دسته از هیئات مذهبی ، شورای هیئات مذهبی گزارش آن را به عموم مردم ارائه خواهد کرد.

 

ناظمی خاطر نشان کرد: در سایر مناطق شهرستان آران و بیدگل و در شهرها و روستاهای شهرستان هم هیئات مذهبی، حضور فعالی در راستای ارتقای سلامت عمومی و مبارزه با ویروس کرونا دارند که فعالیت های خودجوش و جهادی همه هیئات مذهبی در این زمینه شایسته تقدیر است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل هیئات مذهبی کرونا اصفهان برای مقابله با کرونا شهرستان آران و بیدگل مواد ضد عفونی کننده آران و بیدگل شورای هیئات مذهبی بسته بهداشتی تهیه و توزیع هیئت حسینی ضد عفونی گند زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان