Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:05:22 GMT

ایستگاه فضایی چین به مدار می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۳۷۱

ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود سال ۲۰۲۲ در مدار قرار گیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی به فضا می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برنامه فضایی چین از سال ۱۹۶۱ میلادی با پرتاب موشک به فضا آغاز شد و با ساخت ماهواره با کمک شوروی گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۹۷۰ میلادی چین توانست پنجمین کشوری شود که ماهواره ساخت خود را به فضا بفرستد؛ پس از آن چین برنامه فرستادن انسان به فضا را در دستور کار خود قرار داد.

چین همچنین پیشنهاد همکاری در ایستگاه فضایی جهانی را داد ولی این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد، به این دلیل چین برنامه ساخت ایستگاه فضایی چینی را در دستور کار خود قرار داد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ یک آزمایشگاه فضایی چینی و بخشی از برنامه «پروژه ۹۲۱–۲ ایستگاه فضایی تیان گونگ» است؛ این ایستگاه در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد.

ایستگاه فضایی تیانگونگ ۲ نه در طراحی و نه در برنامه‌ریزی، به عنوان یک ایستگاه مداری دائمی در نظر گرفته نشده‌است؛ بلکه، بستری آزمایشی برای فناوری‌های کلیدی‌است که در ایستگاه فضایی مدولار بزرگ چین که برای راه اندازی در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده در نظر گرفته شده و استفاده می‌شود.

ایستگاه بعدی فضایی چین که قرار بود در سال ۲۰۲۲ در مدار قرار بگیرد، حالا زودتر از موعد آماده شده و طبق اطلاعات موجود، تا پایان سال جاری میلادی با استفاده از یک راکت تجاری ارزان تر از نمونه های مورد استفاده اسپیس ایکس، به فضا خواهد رفت.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: چین ایستگاه فضایی موشک ماهواره فضا ایستگاه فضایی فضایی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، چین امروز جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد و علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده تماشا کنند. 

براساس بیانیه سازمان فضایی این کشور، فضانوردان ماموریت شنژو۱۸ قرار است در ساعت ۸:۵۹ دقیقه صبح به وقت شرقی (۱۲۵۹ به وقت گرینویچ و ساعت ۱۶:۲۹ دقیقه به وقت تهران) با موشک لانگ‌مارچ و از ایستگاه فضایی جیوکوان به مدار زمین ارسال شوند.

وب‌سایت خبری اسپیس و تلویزیون ملی چین پوشش زنده این عملیات را از ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی و ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌کنند.

چین اسامی فضانوردان این دوره از ماموریت شنژو را طبق معمول در آخرین لحظات اعلام کرد؛ این کشور معمولاً تا یک روز قبل از پرتاب موشک و خدمه آن فهرست افراد را رسانه‌ای نمی‌کند.

شنژو۱۸ هفتمین ماموریت خدمه به تیانگونگ است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به ایستگاه مداری می‌رسند. این پایگاه در حال حاضر در اختیار سه فضانورد مأموریت شنژو۱۷ است که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه مداری خود هستند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که به عنوان پایگاه فضایی دائمی چین شناخته می‌شود، اهدافی نظیر افزایش توانایی این کشور در عرصه تحقیقات علمی و فضایی را دنبال می‌کند.

این پرتاب، نشان می‌دهد که چین به ردیف کشور‌های پیشرو در حوزه فضاپیمایی پیوسته و به نماد قدرتمندی در تکنولوژی فضایی تبدیل شده است. این مأموریت همچنین نشانگر تعهد و اراده چین برای پیشرفت در عرصه فضاپیمایی و انجام تحقیقات علمی است و بیانگر آن است که این کشور چه در منطقه و چه در جهان توانسته خود را در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی