Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@22:06:02 GMT

جدیدترین گلوله جنگی در روسیه ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۳۷۹

به گزارش جام نیوز،در روسیه، بی صداترین گلوله برای شلیک سلاح های جنگی ساخته شد.

روسیا الیوم در این باره گزارش داد که شرکت دولتی روسیه Rostec گزارش داده است که بی صداترین گلوله نظامی را ساخته است.

کارشناس نظامی ماکسیم پوپنکر از موسسه تحقیقات مرکزی مهندسی شرکت دولتی روستک اعلام نمود که این شرکت توانسته است گلوله تیراندازی با اسلحه را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلوله کالیبر نه میلی متری قادر به نفوذ به لایه دوم محافظت زره ها است. خاطرنشان می شود که پیش از این گلوله های تیراندازی به دلیل کم بودن سرعت - حدود 200-300 متر در ثانیه نمی توانستند به لایه دوم دفاعی سلاح های زرهی نفوذ کنند. گلوله هایی که با سرعت 400 متر در ثانیه پرواز می کنند، از پس این کار بر می آیند.

توسعه دهندگان شرکت روستک، در این راستا جرم گلوله را افزایش داده و در انتهای جلوی هسته کالیبر، یک برش افزودند. در این اطلاعیه آمده است که سازندگان با حفظ قدرت نفوذ بیشتر در گلوله ها، موفق به دستیابی به شلیک با صدای خاموش شدند.

این کارشناس نظامی، مورخ سلاح، خالق دائرالمعارف آنلاین اسلحه های کوچک در قرن 20 و 21 این پیشرفت را بسیار پراهمیت می داند.

پیش از این در خبرها آمده بود که فشنگ یا کالیبر جدید روسیه به اندازه 55 در 12.7 میلی متری، مورد تحسين رسانه هاي آمريکايي قرار گرفته است. نشنال اينترست در این خصوص نوشت: کالیبر جدید روسیه به اندازه 55 در 12.7 میلی متر یکی از "غیرمعمول ترین کاليبرهاي موجود در جهان است"، زیرا دارای قدرت آسیب رسان "بسیار قدرتمند" است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گلوله جنگی جدیدترین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: میزان بارندگی اهواز در حدود ۳۰ دقیقه و حدود ۳۰ میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. - اخبار استانها -

صابر علیدادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره آبگرفتگی‌های سطحی و شبکه دفع فاضلاب اظهار داشت: شبکه دفع فاضلاب به صورت کامل در اختیار شهرداری قرار دارد‌. این مجموعه شامل چهارصد دستگاه پمپ، 40 دستگاه پمپ یدکی است و نیز  تمام ایستگاه‌های فاضلاب به دستگاه های دیزل ژنراتور مجهز هستند.

وی با بیان اینکه ایستگاه ها، مهم ترین رکن تخلیه فاضلاب هستند ادامه داد: افراد مربوطه در تمامی ایستگاه ها جهت کنترل و نظارت حاضر هستند اما تداوم تخلیه ایستگاه ها ملزم به برقرار بودن برق است، اگر با قطعی برق در ایستگاه ها مواجه شویم، دفع آب با اتکا به برق دیزل ژنراتور ها نصف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ضمن استفاده از ظرفیت آبفای کشور در خصوص تامین تعدادی ماشین آلات،از چند روز گذشته نیز هر آنچه ظرفیت در شرکت آبفا و نیز بخش خصوصی وجود داشته است برای بارندگی بسیج شده است. 

علیدادی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر تخلیه آب‌های سطحی انجام شود تصریح کرد: میزان بارندگی اهواز در حدود 30 دقیقه و حدود 30 میلی‌متر بوده که این عدد بسیار بالاست. با توجه به بارش بسیار زیاد باران در مدت بسیار کوتاه، ظرفیت تخلیه آب‌های سطحی آن طور که باید، پاسخگو نیست.

وی افزود: از چند روز گذشته تا کنون چندین مانور، گشت و نظارت های  شهری متعدد انجام شده و همچنین  میزان ماشین آلات و نیروی انسانی را به دو برابر ظرفیت رسانده ایم تا بروز مشکل به حداقل میزان خود برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: اگر چه تخلیه آب های سطحی مطابق با قانون شهرداری ها جز وظایف شهرداری است اما به دلیل صاف بودن سطح شهر اهواز، سیستم تخلیه آب زیر زمینی در اختیار شهرداری ها قرار دارد تا آب از طریق مجرا و منهول ها تخلیه شود؛ همگی باید با هم افزایی کمک کنیم تا هرچه زود تر مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • استقبال از نظامیان صهیونیست با نارنجک و بارانی از گلوله در«طوباس»
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • جدیدترین و جذاب ترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز