Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:32:06 GMT

بازگشایی مسیر ها در جنوب سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۰۳۹۲

بازگشایی مسیر ها در جنوب سیستان و بلوچستان

ابراهیم جاوشیری  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: راه‌های اسپکه - فنوج، دلگان - زهکلوت، جلگه - ایرانشهر و دلگان به ایرانشهر که از روز دوشنبه به علت بارندگی و طغیان رودخانه‌های محلی بسته شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باتوجه به وضعیت جغرافیایی منطقه همواره ریزش بارندگی موجب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی و بسته شدن برخی راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تمامی راه‌های ارتباطی جنوب استان که بر اثر سیلاب بسته شده بود بجز راه ایرانشهر به خیرآباد که براساس دستور ستاد مدیریت کرونا بسته است، بازگشایی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: دومین سامانه بارشی سال جدید حداقل ۱۲۲ شهر و روستای این استان را فرا گرفت.

محسن حیدری گفت: ریزش باران در ۳۰ نقطه این استان بین ۲۰ تا حدود ۵۰ میلی‌متر بوده که منجر به طغیان برخی رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی برخی معابر شهری و بسته شدن تعدادی از محور‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان شده است.

او افزود: این سامانه از عصر یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال شد و فعالیت آن تا بامداد امروز ادامه داشت و حدود ۱۹ شهرستان شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، قصرقند، فنوج، چابهار، راسک، مهرستان، سراوان و سوران را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مدت فعالیت این سامانه از ایستگاه‌های «کهنوک میرآباد لاشار» نیکشهر ۴۷، «مسکوتان» فنوج ۴۴.۵، «انجیرک» مهرستان ۴۱.۵، «اسپکه» نیکشهر ۴۰، «چاه محمد» دلگان و «سرمیچ» نیکشهر ۳۱، «بناب» مهرستان ۳۰، «ابتر» ایرانشهر ۲۹، «گورک احمد آباد» دلگان و «آشار» مهرستان ۲۸ میلی‌متر باران گزارش شده است.

او با بیان اینکه این سامانه در حال خروج از کشور است، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا چهارشنبه شرایط برای رشد ابر و رگبار ناچیز و پراکنده در بعدازظهر‌ها در ارتفاعات شرقی سیستان و بلوچستان وجود دارد.

حیدری گفت: پایان هفته برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب سیل سیستان وبلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور