Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پیرو مصوبه استانی ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا فعالیت همه واحد‌های صنفی به استثنای صنوف تامین کننده مایحتاج عمومی مردم تا زمان اعلام رسمی ستاد پیشگیری از کرونا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهین افزود: زمان بازگشایی واحد‌های صنفی در سطح این شهرستان بر اساس تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا اعلام خواهد شد لذا تا زمان اعلام قطعی بازگشایی واحد‌های صنفی که از طریق سایت رسمی اتاق اصناف اطلاع رسانی می‌شود، از کلیه متصدیان واحد‌های صنفی درخواست داریم همکاری لازم را با مجریان طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

او ادامه داد: نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی درحوزه توزیع کالا‌های سلامت محور، نظارت بر روند توزیع اقلام ضروری و مورد نیاز مردم در ایام نوروز، اجرای طرح‌های تشدید بازرسی از واحد‌های صنفی، شناسایی عوامل احتکار یا قاچاق مواد شوینده و بهداشتی، شناسایی و پلمپ کارگاه‌های تولید الکل تقلبی و فاقد مجوز، از جمله اقداماتی بود که در آغاز طرح مبارزه با شیوع کرونا توسط اداره صمت و اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش و واحد بازرسی و نظارت اصناف مهاباد به اجرا در آمد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در ادامه این طرح، موضوع اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور و به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت که متعاقب آن موضوع تعطیلی تمامی واحد‌های صنفی در سطح شهر به غیر از واحد‌های صنفی نانوایی، سوپر مارکت، میوه فروشان، کالا‌های پزشکی، لبنیات و داروخانه‌ها به تمامی اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شد.

جهین افزود: با همت و توان بازرسان موضوع تعطیلی واحد‌های صنفی در سطح شهرستان مهاباد به اجرا درآمد و تمامی واحد‌های صنفی با مشارکت و همکاری شایسته کسبه محترم تعطیل شدند.

او با اشاره به بعضی از واحد‌های صنفی که همکاری لازم را معمول نداشته اند گفت: تعداد ۱۴۰ واحد صنفی که از مصوبات ستاد پیروی نکرده بودند پلمپ شدند و تعداد ۴۱۰ اخطاریه پلمپ نیز برای متصدیان واحد‌های صنفی این شهرستان صادر شده است

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد صنفی کرونا ویروس اداره صنعت معدن وتجارت بازرسی و نظارت واحد های صنفی ستاد پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد

دکتر حامد گنجعلی رئیس اداره دامپزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان طی بازدید‌های نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان زاهدان، ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده گردید.

وی افزود: قریب به ۳۷ تن  فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط گردیده و قریب به ۸ تن فرآورده خام دامی که بدلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید.

دکتر گنجعلی گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان اذعان داشت: بمناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط ازجمله: دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و... تشکیل و برگزار گردید.

دکتر حامد گنجعلی اظهار کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز می‌باشد تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره است را تحقق ببخشیم و برای این امر از مردم میخواهیم تا گوش شنوا و چشم بینای ما در حوزه بهداشت و سلامت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • رعایت حجاب و عفاف در واحدهای صنفی اسلامشهر الزامی است
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند