Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:57:17 GMT

بی توجهی به هشدارها آغاز یک سناریوی تلخ برای کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۷۱۶

بی توجهی به هشدارها آغاز یک سناریوی تلخ برای کرونا است

زالی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به ویژه اجرای آن در روز ۱۳ فروردین ماه گفت: بی توجهی به هشدارها ؛ ۱۳ فروردین تازه شروع یک سناریوی تلخ برای طولانی شدن روند حذف این بیماری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «علیرضا زالی» شب گذشته (سه شنبه 12 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به ویژه اجرای آن در روز 13 فروردین ماه گفت: در صورتی که افراد به هشدارها مبنی بر در خانه ماندن توجه نکنند، 13 فروردین  تازه شروع یک سناریوی تلخ برای طولانی شدن روند حذف این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا استان تهران بر لزوم ماندن افراد در خانه به ویژه در روز طبیعت تاکید کرد و  گفت: این ویروس ممکن است از اجتماعات ما به عنوان بستر‌های نوین انتشار استفاده کند. هر فرد ناقل به طور تکانه‌ای دو تا سه نفر را می‌تواند در یک روز و در یک ماه بیش از ۴۰۰ نفر را مبتلا کند و اگر چگالی افراد در محیطی زیاد باشد به طرز چشمگیری سرعت انتشار ویروس بالا می‌رود.

 

وی به ارائه آماری درباره میزان مبتلایان به این بیماری در استان های کشور پرداخت و با ابراز تاسف نسبت به اینکه تب و تاب این بیماری در تهران بیش از سایر استان ها است، گفت: هرگونه اقدامی که موجب ایجاد تجمع در یک مکان شود، فاجعه آفرین است و امروز میزبان افرادی بدحال‌تر از گذشته در بیمارستان‌ها هستیم که به هشدار‌های بهداشتی در روز‌های آخر اسفند توجه نکردند و سفر رفتند یا در مکان‌ها شلوغ و تجمعات شهری حضور یافتند.

 

زالی با تصریح این موضوع که مردم مراقب باشند، 13 فروردین به سرنوشت آن‌ها دچار نشوند، گفت: باتوجه به اینکه در محیط‌های تفرجگاهی از تسهیلات حداقلی بهداشتی برخوردار هستیم، این موجب استفاده از ظروف مشترک و سایر وسایل و نزدیکی افراد با یکدیگر می‌شود و افزایش بیماری را به همراه خواهد داشت بنابراین حتی خانه ها هم باید دارای حداقل جمعیت باشند.

 

زالی با بیان این موضوع که کادر درمانی از این فشار خسته اند و توان افزوده شدن بار غیرمترقبه بیماری را ندارند، گفت: غیر منصفانه است که آن‌ها به مدت طولانی از خانواده دور باشند. حضور افراد در حیاط و پشت بام منازل هم بدترین شکل ممکن رویارویی با این ویروس است چرا که تجمعی ایجاد می کند که انتشار ویروس را تسهیل می کند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: زالی ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد