Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:30:03 GMT

۲۲ میلیون مترمکعب روان آب در خراسان جنوبی ذخیره شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۱۷۶۲

۲۲ میلیون مترمکعب روان آب در خراسان جنوبی ذخیره شد

علیرضا نصرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این ترتیب حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان از ابتدای سال آبی تاکنون به حدود ۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار سازه آبخیزداری و آبخوانداری در سطح شهرستان‌ها وجود دارد در مهار و ذخیره‌سازی روان آب و جلوگیری از سیلاب بسیار تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مهرماه سال ۹۸ تعداد ۱۰۰ سازه آبخیزداری با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه اکثر این سازه‌ها به بهره‌برداری رسیده است ادامه داد: با بهره‌برداری از این سازه‌ها ۱۳۰ منبع آبی در ۹۱ روستای استان از مزایای آن برخوردار شدند.

نصرآبادی عنوان کرد: فاز دوم اجرای سازه‌های آبخیزداری نیز از بهمن ماه ۹۸ در استان آغاز شد که در این فاز نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی خراسان جنوبی منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی خراسان جنوبی سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی