Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: خدمات بهداشتی درمانی مرتبط با بیماری کرونا در خراسان رضوی برای اتباع خارجی به‌طور کاملاً یکسان و بدون هیچ تفاوتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر محمدجعفر صادقی با اشاره به شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: طی شیوع این بیماری گروه‌های مختلف سنی، جنسی و ملیتی به این ویروس مبتلا شده‌اند که اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی نیز از این امر مستثنی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه خدمات غربالگری و نمونه‌گیری موارد مشکوک به کرونا کاملاً رایگان است، ابراز کرد: این خدمات برای اتباع خارجی همانند ایرانیان بدون دریافت هیچ‌وجهی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمؤمنین(ع) و پایگاه فضیلت از توابع مراکز بهداشت شهرستان مشهد و پایگاه تردد مرزی کمیساریا در تایباد و اردوگاه سفید سنگ فریمان به‌صورت ثابت مشغول خدمات‌رسانی به اتباع خارجی می‌باشند، گفت: این خدمات  شامل کلیه خدمات مراقبتی گروه‌های هدف، پیگیری مادران باردار، خدمات بستری و درمان‌های دارویی بوده و در حال حاضر این مراکز در خصوص غربالگری کرونا نیز فعال می‌باشند.

صادقی یادآور شد: هم‌اینک در بین بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی افراد زیادی از اتباع دیگر کشورها نظیر افغانستان وجود دارند که همانند شهروندان ایرانی تحت مداوا و مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی اذعان کرد:  در حوزه بهداشت  ۱۹ نفر نیرو شامل پزشک، پرستار، بهیار  در خصوص غربالگری اتباع خارجی دارای تابعیت کشور افغانستان مشغول همکاری با دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد هستند. 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی، در مبادی‌ ورودی و خروجی مرزی نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،طرح غربالگری و تب‌سنجی برای این گروه در حال اجراست. 

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: اتباع خارجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا کووید19 خراسان رضوی دانشگاه علوم اتباع خارجی خراسان رضوی پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد