Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:48:14 GMT

رشد ۸ برابری تولید مواد ضدعفونی کننده

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۱۰۱

رشد ۸ برابری تولید مواد ضدعفونی کننده

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی در حاشیه نشست هیئت دولت، در خصوص تولیدات مرتبط با ویروس کرونا، اظهار داشت: در ایام نوروز واحدهای تولیدی فعال بودند که این واحدها صرفا شامل تولیدکنندگان اقلام بهداشتی نمی شود؛ بلکه تولیدکنندگان مایحتاج عمومی نیز فعال بودند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تولید اقلام بهداشتی، گفت: تا پیش از شیوع این ویروس، به دلیل وجود شرایط عادی تولیدات ما بیش از نیاز جامعه بود اما در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، نیاز به این اقلام چند برابر شد؛ به گونه‌ای که تولید مواد ضدعفونی کننده ۸ برابر و ماسک های سه لایه و معمولی ۴ برابر در کاخانه ها افزایش یافت و برخی صنوف دیگر نیز تولیداتی دارند که جزو این آمار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم نیز به صورت خودجوش پای کار آمدند و بسیاری از کارخانه ها خط تولید را تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده تولید کرده اند؛ ضمن اینکه صدور مجوزهای موردی و فوری نیز با همکاری وزارت بهداشت، انجام می شود.

رحمانی افزود: در مجموع تلاش می شود تا نیازهای مردم تامین شود؛ در مواردی مجبور به واردات شدیم و در چند مورد نیز صادرات برخی اقلام بهداشتی را ممنوع کردیم.

وی در مورد حمایت از کسب و کارها، گفت: در این شرایط برخی از کسب و کارها دچار آسیب شدند که دولت اعطای ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد را تصویب کرده و آیین نامه ها در حال تدوین است تا به مشاغل آسیب دیده از کرونا مانند بخش شرکت های حمل و نقلی، گردشگری، اصناف  پرداخت شود. همچنین بدهی های این مشاغل به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی استمهال شده است.

رحمانی افزود: تسهیلات ۱۹۰ میلیارد تومانی از سوی هیئت دولت برای برخی از کسب و کارها و اصناف در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4890145 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا رضا رحمانی وزارت صنعت معدن و تجارت ویروس کرونا سال جهش تولید قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بورس بازار سهام بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا ماسک طبی وال استریت شیوع کرونا گمرک وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان تهران و دامپزشکی پردیس طی یک برنامه‌ریزی مدون و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه یک واحد غیر مجاز و زیرزمینی تولید مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور را در شهرستان پردیس شناسایی کردند.

قابل ذکر است در این عملیات که با اخذ حکم قضایی و با همکاری پلیس امنیت انجام گرفت بیش از ۳۰ تن انواع مکمل و افزودنی‌های غیر مجاز که در مکانی مجهول و با مواد اولیه فاقد هویت تولید می‌شد کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.

دامداران و مرغداران گرامی جهت تامین نیازهای افزودنی و مکمل‌های دامی می بایست مواد مورد نیاز خود از واحدهای تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و جهت احراز اصالت محصول می‌توانند از قسمت رهگیری مجوز از سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی به آدرس((cert.ivo.ir)) استفاده کنند.

کد خبر 6093227

دیگر خبرها

  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر