Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:24:05 GMT

تاکيد بر جهش واقعي در توليدات صادرات گرا

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۲۱۱

تاکيد بر جهش واقعي در توليدات صادرات گرا

خبرگزاری آریا- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت جهش جدی و واقعی در بحث تولیدات صادرات گرا در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «حسین سلاح ورزی» افزود: درآمدهای ارزی که بواسطه تحریم ها، کاهش قیمت نفت و سایر اتفاقات بتواند نیازمندی های امروز کشور را تامین کند در حال حاضر متصور نیست مگر اینکه بتوان از طریق توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش تولیدات صادرات گرا فکری اساسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: این موضوعی نیست که بتوان با شعار، سخنرانی و برگزاری همایش از کنار آن گذشت چرا که جزء الزامات، نیازهای پایه و ضروری کشور است که در سال 1399 بتوان عمده نیازهای اصلی مملکت را از محل توسعه صادرات غیر نفتی انجام داد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه صادرات غیر نفتی مستلزم جهش واقعی و جدی در تولیدات کالاهای صادرات محور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایران جزء معدود کشورهای جهان است که سهم دولت در اقتصاد خیلی بیشتر از بخش خصوصی است به یک معنا سهم بخش خصوصی در GDP و تولید کشور چندان قابل توجه نیست.
سلاح ورزی با بیان اینکه ساختار اقتصاد کشور دولتی است، اظهارداشت: علی رغم تمامی تاکیدات از سوی مقام معظم رهبری، قوانین بالادستی و دیگر مقامات نظام مبنی بر اینکه سهم بخش خصوصی باید در اقتصاد بیشتر شود متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده از اینرو ضرورت ایجاب می کند برای تحقق شعار سال همه پای بیایند و در این مسیر تلاش کنند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: چنانچه به نامگذاری سال های گذشته از سوی مقام معظم رهبری نگاه کنید که اغلب برپایه مباحث اقتصادی بوده به وضوح درخواهید یافت اگر به این شعارها و توصیه ها به معنای واقعی عمل می شد وضعیت اقتصاد، اشتغال و تولید کشور امروز به مراتب شرایط بهتری از وضعیت فعلی داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: متاسفانه دستگاه های حاکمیتی بیشتر در مسابقه افتاده اند که کدام یک زودتر ویژه نامه ای منتشر کند، کدام نخستین همایش وکنفرانس را بگذارد و کدام یک کارهای تبلیغاتی متناسب با این شعار را انجام دهد اما از نظر محتوایی و برداشتن قدم های اساسی و اصلی در مسیر اجرای این منویات هیچکدام نقش جدی نداشته اند چرا که اگر توجه جدی به شعارهای سال می شد می بایست امروز وضعیت اقتصادی و نظام تولیدی کشور بهتر از وضعیت موجود می بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید واقعی صادرات گرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران

به گ زارش خبرنگار مهر، علی باقری شامگاه سه شنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش تعاون با محوریت اقتصاد تعاونی و مردم محور در راستای اجرا شدن شعار سال گام بر می دارد، تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن شعار سال باید تعاونی ها احیا شده و به همین دلیل بخش تعاونی ها امسال در نمایشگاه حضور پررنگ داشته تا در عرصه داخلی و بین المللی توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه سهم تعاونی ها در صادرات محصولات و تولیدات افزایش یافته است، گفت: در دوسال گذشته تعاونی های مازندران، ۸۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقتصاد تعاونی به دنبال افزایش سهم خود در اقتصاد کشور براساس شعار سال مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: فعالیت تعاونی ها با مشارکت مردم در دستور کار است و بخش تعاون باید براساس سند توسعه این بخش سالانه دو درصد رشد را در سهم خود از اقتصاد ملی برعهده گیرد.

وی یادآور شد: این مهم با کمک تمامی دستگاه های اجرایی استان محقق می شود تا سهم بخش تعاون از ۵ به ۱۵ درصد طی ۱۰ سال ارتقا یابد.

کد خبر 6093556

دیگر خبرها

  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود