Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فرهاد مردوخی مدیر آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی دانشگاه رازی از راه‌اندازی «میز خدمت الکترونیک» و طرح «مدیریت فرآیندها» در این دانشگاه خبر داد و گفت : هدف از اجرای این ۲ طرح، تسهیل دسترسی به خدمات متنوع دانشگاه به صورت غیرحضوری است.

او گفت : آزمایشگاه معماری سازمانی طرح پژوهشی مدیریت فرآیند‌ها را با حمایت دانشگاه انجام داد که در این طرح به مدل‌سازی، استانداردسازی و بهبود مستمر فرآیند‌ها پرداخته شده و در کنار آن سامانه میز خدمت الکترونیک برای دسترسی به مخاطبین دانشگاه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سامانه مدیریت فرآیند‌ها به بحث شناسایی، مدل‌سازی و استانداردسازی فرآیند‌ها می‌پردازد تا بتوانیم بعد از استانداردسازی نسبت به بهبود و اصلاح مستمر آن‌ها اقدام کنیم، در این طرح پژوهشی تمام فرآیند‌های دانشگاه رازی شناسایی و با صاحبان فرآیند بیش از ۳۰۰ جلسه برگزار کردیم تا با کمک همدیگر فرآیند‌ها را مدل و استاندارد کنیم.

مردوخی با اشاره به مدل‌سازی فرآیند‌های دانشگاه در بستر نرم‌افزاری افزود: حدود ۱۵ فرآیند مختلف در بستر نرم افزاری اتوماسیون اداری به صورت عملیاتی پیاده‌سازی شد، در نتیجه این مهم بسیاری از امور جاری در اتوماسیون اداری همچون پیگیری نامه‌ها، اخذ ماموریت، طی فرآیند طرح‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌ها، تعمیر دستگاه‌ها و... در بستر این نرم افزار قابل انجام است.

مدیر آزمایشگاه معماری سازمانی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به تاکید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر ایجاد میزخدمت در سازمان‌ها و ادارات، گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی در پاسخ به این نیاز یا یک میز خدمت به صورت فیزیکی در محل دستگاه ایجاد کردند و یا در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی خدمات در پورتال آن سازمان انجام می‌شود، اما در سامانه میزخدمت الکترونیک دانشگاه رازی یک نقطه متمرکز برای دسترسی خدمات دانشگاه فراهم کرده‌ایم.

مردوخی افزود: این سامانه هم‌اکنون به آدرس Khedmat.razi.ac.ir در دسترس قرار دارد و امکان دسترسی و اطلاع‌رسانی تمام خدمات دانشگاه به صورت یکجا فراهم شده است، هم اکنون تمام خدماتی که در دانشگاه احصا و شناسنامه‌دار شده‌اند در این سامانه اطلاع‌رسانی شده و به صورت موضوعی مخاطبان می‌توانند به اطلاعات لازم در مورد این خدمات دسترسی پیدا کنند.

او افزود: به عنوان مثال برای خدمتی مانند صدور گواهی پایان تحصیلی، وقتی که متقاضی به این قسمت مراجعه می‌کند به طور مشخص شناسنامه‌ای وجود دارد که اطلاعات کافی و کامل را در مورد آن خدمت و این موضوع خواهد داد، اما دسترسی به خدمات در میز خدمت الکترونیک اکنون فقط برای آن دسته از خدماتی فراهم شده که عملاً در سامانه‌های دیگر مانند سامانه گلستان و پورتال وجود ندارد به عنوان مثال ارتباط دانشجو با دانشگاه در خصوص موضوع کارآموزی که در واقع یکی از مشکلاتی است که دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه و دانشجو در این راستا باید با دانشگاه ارتباط داشته باشند یا امکان ارسال گزارش کار دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دیگر قابلیت‌های میز خدمت الکترونیک است.

این عضو هیات علمی با اشاره به پیشگامی دانشگاه رازی در راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در استان و در سطح آموزش عالی گفت: این سامانه اکنون در وضعیت بهبود مستمر قرار دارد و در آینده بسیار نزدیک ضمن اینکه می‌توانیم از این طریق به تمام خدمات دسترسی پیدا کنیم، امیدواریم یکپارچگی بین خدمات تمام سامانه‌های دیگر را نیز این طریق به وجود بیاوریم، اما یکی از مزایای دیگر این سامانه امکان اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب به صورت یکپارچه است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از حضور در اجتماعات و اماکن مختلف گفت: با راه‌اندازی سامانه میز خدمت الکترونیک و امکان دسترسی مخاطبین به خدمات از راه دور در این شرایط، در کنار دیگر برنامه‌های دانشگاه همچون آموزش مجازی، دانشگاه رازی یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه ارایه خدمات الکترونیک در بین دانشگاه‌های کشور و نیز در بین دستگاه‌های اجرایی استان است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش عالی اساتید دانشگاه دانش آموزان میز خدمت الکترونیک دستگاه های اجرایی مدیریت فرآیند دانشگاه رازی اطلاع رسانی راه اندازی فرآیند ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی

رضا حمیدپور گفت: طی این مدت ۲۶۸هزار و ۶۹۷ مورد خدمات خرید و فروش اینترنتی در این استان انجام شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد فعالیت الکترونیکی با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه و مشاغل خانگی اضافه کرد: اداره کل پست البرز برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش خدمات الکترونیکی پست مسیر جدیدی تعریف و هدفگذاری کرده است.

حمیدپور گفت: در دولت سیزدهم شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی کالا وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌ها شده که در استان البرز با ۶۷۰ شرکت، فروشگاه، مشاغل خانگی به منظور صیانت از اشتغال و کارآفرینی قرار داد منعقد شده است.

مدیرکل پست البرز اضافه کرد: میزان مرسولات تجارت الکترونیک البرز طی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و ۲۶۸ هزارو ۶۹۷ مرسوله تجارت الکترونیک جابه جا شده است.

وی بیان کرد: بیش از پنج میلیون و ۷۱۹ هزار و ۶۷۰ مرسوله طی سال گذشته در شعب پستی این استان جابه جا شد.

حمید پور گفت: طی این مدت ترافیک پست پیشتاز چهار میلیون و ۷۹۰ هزارو ۷۹۶ مورد، پست سفارشی ۳۵ هزارو ۵۵۰ مورد و پست ویژه ۶۱۶ هزارو ۹۲۳ مورد بوده است.

وی بیان کرد: ترافیک مرسولات وارده طی این مدت ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار مورد و مرسولات صادره پنج میلیون و ۴۴۳ هزار و ۲۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل پست استان البرز یادآورشد: استقبال مشتریان از خرید‌های اینترنتی و روند رو به افزایش فروشگاه‌های عرضه کننده، موجب تقویت تجارت الکترونیکی در استان البرز شده است.

وی گفت: امسال بیش از هفت هزار گذرنامه زیارتی به ویژه در ایام محرم و صفر توزیع شده است.

وی افزود: اکنون ۱۶۱ واحد پستی در استان البرز فعالیت می‌کنند که ۱۵۶فقره آن شهری و بقیه روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست