Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:17:42 GMT

در خانه ماندن را پویا کنیم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۵۴۷

در خانه ماندن را پویا کنیم

حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی درباره پویش در خانه بمانیم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: حرکت گاهی به معنای تکاپوست ولی گاهی در سکون نیز حرکت است. بنابر این در خانه ماندن به معنای کار نکردن نیست و می توانیم در خانه ماندن را با فعالیت هایی پویا کرد.  برخی می گویند از ماندن در خانه خسته شدیم در حالی که انسان مومن باید بهترین استفاده را از شرایط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: شاید تا آخر عمر چنین فرصتی را پیدا نمی کردیم که در خانه بمانیم و برنامه های خود و خانواده و حتی برنامه های کاری خود را مرور کنیم که آیا درمسیر صحیح هستیم یا نه.

به همین دلیل باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و بر خلاف اظهارات برخی که می گویند این خانه‌نشینی یک تهدید است، باید قبول کنیم در خانه ماندن فرصتی است که خدا ایجاد کرده و طبق آیه قرآن هر آنچه به ما می رسد از جانب خداست.

ارزانی افزود: وقتی در خانه به برنامه ریزی برای خانواده و کارمان بپردازیم، از این منظر ماندن در خانه و تحمل آن آسانتر است. بر همین اساس فکر کردن برای عرصه های جدید کاری می تواند به ما کمک کند. یک نفر که در کارهای تولیدی مسئولیت دارد، می تواند در خانه به مسائلی مانند فروش مجازی یا تعامل در عرصه های مختلف کاری بپردازد و یک کارگر ساده نیز می تواند این خانه ماندن را فرصتی بداند که خدا به او داده تا در کنار خانواده اش باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی با تاکید بر استفاده بیشتر از روزهای خانه نشینی گفت: یکی از اساتید را دیدم که با چند زبان خارجی آشنایی داشت و زمانی که پرسیدم چگونه توانسته این موفقیت را کسب کند، گفت هر روز نیم ساعت در اتوبوس به مطالعه زبان می پرداخته است.

وی اضافه کرد: من در این فرصت توانستم ظهر و شب با خانواده قرآن قرائت کنم؛  در حالی که قبلا فقط شب ها یک صفحه تلاوت می کردیم. اکنون یک فرصت عالی فراهم شده تا ضمن تلاوت بیشتر آیات الهی،  تفسیر قرآن را هم نگاهی کنیم.

قدر نعمت‌ها را در این روزها بیشتر حس می‌کنیم

ارزانی افزود: در بسیاری اوقات محدودیت ها کمک می کند قدر نعمت ها را بدانیم. هر سال درنوروز به دیدن یکدیگر می رفتیم و هیچ وقت قدر این دیدارها و دست دادن ها را نمی دانستیم و شاید تا آخر عمر چنین فرصتی به وجود نمی آمد که اینگونه قدردان برخی از نعمت های الهی باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به یکی از زیبایی های این ایام اشاره کرد و گفت: حالا که چنین اتفاقی افتاده و ویروس کرونا باعث خانه نشینی مردم شده، حسرت می خوریم نمی توانیم در مجامع عمومی حضور پیدا کنیم، برای عبادت به مسجد یا برای خرید به بازار برویم و اکنون قدر این نعمت ها را می دانیم.

وی افزود: متاسفانه جامعه با مطالعه فاصله زیادی دارد و طبق آمار سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و اکنون فرصت خوبی است که زمانی را به مطالعه اختصاص دهیم. عرضه کتاب به عنوان امانت در روستاها یکی از کارهای خوب کانون های مساجد است و کتاب های مساجد را به خانه ها می فرستند و پس از مطالعه به خانه ای دیگر امانت می دهند. مسافرت های مردم تعطیل نشده بلکه به تعویق افتاده است و یکی دو ماه دیرتر انجام خواهد شد و این موضوع، امید داشتن به شکسته شدن چنین فضایی است تا مردم به حالت عادی برگردند.

وی همچنین از پویش حدیث کسا و ساعت صفر عاشقی در شب نیمه شعبان به عنوان برنامه هایی برای این ایام یاد کرد که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.  ۱۰ پویش قرائت سراسری دعای فرج، در ساعت صفر عاشقی یعنی ۱۲ نیمه‌شب نیمه شعبان به نیت تعجیل در ظهور حضرت حجت (عج) و رفع گرفتاری و بلا از همه مردم جهان برگزار می شود. همچنین پویش ختم حدیث کسا برای رفع مشکلات موجود و شفای بیماران کرونایی توسط کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها حبیب رضا ارزانی ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور کتاب اخلاق پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کتاب اخلاق ویروس کرونا کتاب اخلاق فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی خانه ماندن نعمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)