Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:48:40 GMT

تولید مواد ضد عفونی کننده 8 برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۵۵۴

تولید مواد ضد عفونی کننده 8 برابر شد

امروز تولید مواد ضد عفونی کننده نسبت به روز‌های آغاز بیماری کرونا ۸ برابر افزایش و تولید ماسک سه لایه ۳ برابر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از صداوسیما، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت معدن و تجارت، با اشاره به اینکه در این برهه از زمان تعدادی از کسب و کار‌ها متحمل آسیب شده اند گفت: در دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان برای واحد‌های تولیدی با نرخ ۱۲ درصد مصوب شد و آیین نامه آن در حال تصویب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رحمانی درباره تولید و توزیع اقلام مورد نیاز مردم گفت: بسیار از واحد‌های تولید از جمله اقلام بهداشتی و غیر بهداشتی و تولید بخشی از مایحتاج مردم در ایام تعطیل فعال بودند.

وی ادامه داد: در حوزه اقلام مربوط به کرونا در تولید شرایط عادی داشتیم که با شیوع این بیماری مشکل ما برای تولید این اقلام چندین برابر شد امروز تولید مواد ضد عفونی کننده نسبت به روز‌های آغاز بیماری کرونا ۸ برابر افزایش و تولید ماسک سه لایه ۳ برابر شده است.

رحمانی افزود: برخی از صنوف نیز خود اقدام به تولید این اقلام کردند که جزو این آمار نیستند این افراد با احساس مسؤلیت و حفظ خدمت به مردم پای کار آمدند.

وزیر صمت بیان کرد: بسیاری از کارخانه‌های خطوط تولید خود را عوض کردند و با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجوز برای تولید اقلام بهداشتی گرفتند و اقدام به تولید اقلام بهداشتی کرده اند.

وی ادامه داد: در برخی از موارد مجبور به واردات بودیم که اقدام شد و در حال انجام است و در برخی از موارد نیز صادرات برخی اقلام را منع کردیم.

وی گفت: درباره استمهال بدهی واحد‌ها و شرکت‌های خدمات رسان مصوب شد تا دولت مهلت چندین ماه به این کسب و کار‌ها بدهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اصناف هم برای اعطای تسهیلات آیین نامه‌ای تدوین می‌شود، ادامه داد: علاوه بر ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر مصوب شد. همت دولت این است تا به نحوی این افراد بتوانند به حوزه کسب و کار خود برگردند تا دوباره واحد‌های تولیدی فعال شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رضا رحمانی برابر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟