Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@01:21:03 GMT

دو سناریو درباره تحولات روزهای اخیر آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۸۸۳

دو سناریو درباره تحولات روزهای اخیر آمریکا در عراق

اقدام فوری، متناسب و بازدارنده علیه آمریکا قبل و پس از اقدام احتمالی این کشور برای مدیریت فضای منطقه‌ای در ماه‌های آتی ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش مشرق، ابوذر گوهری فعال رسانه ای در کانال تلگرام خود نوشت:

بیشتر بخوانید: انتخابات آمریکا و پیش‌بینی فراز و فرودهای آینده

برای تحولات روزهای اخیر آمریکا در عراق دو سناریو متصور است؛

سناریوی اول انجام اقدامات تاکتیکی آمریکا در جهت تقویت مواضع نیروها و بهینه‌سازی استقرار آن‌ها در پی حملات ایران به عین الاسد و تقویت سامانه‌های دفاع موشکی در جهت کاهش آسیب‌پذیری نیروهای آمریکایی، کاهش و استقرار نیروها در پایگاه‌های امن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این سناریو آنچه در حال انجام است صرفاً عملیات روانی است که باهدف بازآرایی نیروها در حال انجام است.

سناریوی دوم آمادگی برای انجام عملیات مشخص نظامی است که اقتضای آن بازآرایی نیروهاست. در این سناریو باهدف نابودی و پراکندگی مقاومت عراقی و حمله به مواضع و فرماندهان مؤثر آن‌ قابل‌تصور است؛ هرچند آمریکا تصور نمی‌کند بتواند نیروی مقامت عراقی را تبدیل به داعش جدید و دشمن سازی درازمدت نماید.

 همگام با فاز نظامی، اقدامات سیاسی-امنیتی آمریکا برای تأثیرگذاری در دولت آینده عراق  نیز جدی است، هدف روی کارآمدن افراد وابسته به این کشور، مخالف ایران و جریان مقاومت در بغداد است.

از سوی دیگر در فضای ناکارآمدی و بحران #کرونا در آمریکا و از آن مهم‌تر انتخابات آبانماه در این کشور بعید نیست ترامپ برای انحراف افکار عمومی داخلی از ناکارآمدی داخل، اقدام در عراق و ماجراجویی منطقه‌ای را در دستور کار قرار دهد.

در هر صورت اقدام فوری، متناسب و بازدارنده علیه آمریکا قبل و پس از اقدام احتمالی این کشور برای مدیریت فضای منطقه‌ای در ماه‌های آتی ضرورتی انکارناپذیر است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید آمریکا داعش ویروس کرونا عراق بغداد ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا

در لیست مدیران میلان نام های زیادی به عنوان جانشین پیولی دیده می شود

طرفداری | دومنیکو تدسکو، سرمربی آلمانی-ایتالیایی تیم ملی بلژیک مورد توجه سران میلان قرار گرفته است.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، نتایج میلان در روزهای اخیر مقابل تیم های آاس رم و اینتر کام سران این باشگاه ایتالیایی را تلخ کرده و آنها در انتهای فصل با برکناری استفانو پیولی، مربی جدیدی را به عنوان سرمربی جدید روسونری استخدام می کنند. در این گزارش آمده دومنیکو تدسکو، سرمربی تیم ملی بلژیک نیز به جمع گزینه های هدایت میلان اضافه شده زیرا از ویژگی های مدنظر مدیران روسونری مثل جوان بودن و داشتن تجربیات بین المللی برخوردار است. در روزهای اخیر نام های زیادی مثل ژاوی، توخل، فونسکا و لوپتگی برای حضور روی نیمکت دیاوُلو مطرح شده و باید دید در نهایت زلاتان ابراهیموویچ، دست راست مالک باشگاه با کدام گزینه به توافق می رسد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • اضافه شدن دومنیکو تدسکو به فهرست گزینه‌های سرمربیگری میلان / گاتزتا
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد