Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:25:30 GMT

غربالگری ۴۱۵ هزار نفر در ایستگاه‌های سلامت استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۴۶۵۵

غربالگری ۴۱۵ هزار نفر در ایستگاه‌های سلامت استان همدان

بهروز کارخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۹ اسفندماه تا روز گذشته، اقدامات ضدعفونی برای ۲ هزار و ۱۱۰ نفر در ایستگاه‌های سلامت انجام شده است، گفت: در این ایام ۵۱ هزار و ۶۳۸ عدد ماسک، ۱۳ هزار و ۸۰۳ بطری مایع ضدعفونی کننده و شش هزار و ۹۳۰ لیتر مواد شوینده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر نیروی جمعیت هلال‌احمر در ایستگاه‌های سلامت استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای جمعیت، یک هزار و ۶۷۳ نیروی داوطلب نیز در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه‌ای از غربالگری ۴۱۵ هزار و ۸۳۱ نفر در ۱۴ ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر فاقد علامت و ۳۰۸ نفر دارای علامت بودند که ۴۸ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تمامی بخش‌ها فعال است و تلاش خود را برای محیا کردن شرایط خوب روحی و جسمی افراد به کار می‌گیرد، گفت: پویش‌ها و جشنواره‌های مختلفی توسط جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی شده که از مردم دعوت می‌شود در این پویش‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه، تب سنجی و غربالگری نیز در حال برگزاری است که مردم می‌توانند تصاویر و فیلم‌های سه دقیقه‌ای خود را به شماره ۰۹۰۲۱۶۸۵۱۷۸ ارسال کنند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه کودکان ۵ تا ۱۱ ساله نیز می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع کتابخانه ما، کشورم ایران، خانواده پرنشاط و بهداشت، به شماره ۰۹۰۲۱۶۸۵۱۷۸ ارسال کنند.

وی افزود: این شماره تلفن برای ارسال آثار در طرح ملی آوای وطن نیز پیش‌بینی شده که افراد، فرهنگ بومی و سنتی خود را به صورت گفتاری به مدت ده دقیقه ارسال خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با تأکید بر اینکه این روزها باید استرس خود را کنترل کنیم و بدانیم شرایط می‌توانست بدتر از این نیز باشد، خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌توانیم اخبار مرتبط به کرونا را به ویژه در حضور کودکان دنبال نکنیم و در گفتگوهای تلفنی خود کمتر در مورد کرونا صحبتی کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام به دیگران از جمله افراد مسن و یا کارگران روزمزد که با آسیب اقتصادی مواجه شده‌اند، کمک کنیم.

کارخانه‌ای با بیان اینکه باید احساس خوشایند داشته باشیم تا سطح ایمنی خود را افزایش دهیم، یادآور شد: ما باید روند روزمره خود را ادامه دهیم چون هرچه سخت‌تر بگیریم تحمل شرایط دشوارتر خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این روزها در خانه ورزش کنیم، با هم آشپزی کنیم، با هم خانه را تمیز کنیم و بازی‌های سنتی انجام دهیم.

کد خبر 4890014

منبع: مهر

کلیدواژه: فاصله گذاری اجتماعی ستاد مقابله با کرونا جمعیت هلال احمر همدان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید گرگان سیلاب طرح غربالگری بارش باران فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد تردد وسایل نقلیه ضدعفونی جمعیت هلال احمر کارخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور