Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر روز چهارشنبه گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به کرونا ویروس در خرمشهر نگران کننده خیلی جدی است و همه باید تلاش کنیم این شرایط را تغییر دهیم.

او افزود: در ۲ روز گذشته طرح محدودیت تردد محله به محله در خرمشهر اجرا شده و مناطق بحرانی همچون بازارهای روز و صفا که از مناطق خطر گسترش ویروس کرونا می باشند تعطیل شدند و تا اطلاع ثانوی کسی حق تردد در این بازارها را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه خرمشهر استقبال و مشارکت مردم در کاهش تردد در روز سیزده فروردین را خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد ثبیت و کاهش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان خرمشهر باشیم.

حیدری نبود زیرساخت‌های بهداشتی مناسب در خرمشهر را از عوامل اصلی انتشار بیماری کرونا در این شهر بیان کرد و افزود: ضعف زیرساخت‌های مناسب بهداشتی در خرمشهر در انتشار و افزایش آمار مبتلایان به کرونا موثر بوده لذا در چند جبهه تلاش های مضاعفی برای کنترل این بیماری انجام شده است.

او در ادامه گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به مردم در راستای مبارزه با کرونا از همه شیوخ، سران عشایر دعوت به همکاری شد و در حال حاضر اجتماعات خانوادگی و تردد مردم در خیابان‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش نشان می‌دهد.

فرماندار خرمشهر جمعیت نسبتا زیاد خانوارهای خرمشهری که در یک خانه با هم زندگی می کنند را از دیگر عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این شهر عنوان کرد و افزود: خیلی از خانواده‌ها بین پنج تا ۱۰ نفر در یک خانه زندگی می‌کنند و قطعا یک نفر آلوده در یک خانواده می‌تواند دیگر اعضای خانواده را نیز مبتلا کند. لذا خانواده هایی که به شعار در خانه ماندن عمل کرده اند باید مراقبت‌های دیگر بهداشتی را در خانه رعایت کنند.

حیدری گفت: به منظور مبارزه با بیماری کرونا در خرمشهر منطقه آزاد اروند و سایر سازمان ها و واحدهای صنعتی در زمینه پشتیبانی مالی و تدارکاتب همکاری خوبی داشته اند.

اوتغییر رویکرد افراد را از ابزارهای مهم فرهنگ‌سازی در راستای مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد و گفت: برای مقابله با کرونا یک سرفصل جدید برای کاری بزرگ و بلند مدت لازم است که این مهم مستلزم هماهنگی‌ ، همکاری‌ و برنامه‌ریزی بین همه دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های صنعتی و خصوصی است.

نبود بازارهای مناسب و بهداشتی و نیز ضعف زیرساخت‌های شهری همچون وجود آبهای راکد، سرریز شدن فاضلاب در سطح شهر از عوامل موثر در انتشار بیماری در خرمشهر می باشند.

با وجود تلاش نیروهای جهادی، شهرداری، هلال احمر و نیروهای دانشکده علوم پزشکی در مبارزه با بیماری کرونا و ضدعفونی و پاکسازی خیابان ها اما برخی مناطق خرمشهر همچنان مشکل سرریز فاضلاب دارند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس شهرستان خرمشهر واحد صنعتی منطقه آزاد اروند آمار مبتلایان به کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دامپزشکی نیشابور گفت: واحد مبارزه با بیماری‌ های این شبکه، برای مبارزه با انگل‌ های خارجی دام‌ های سبک و سنگین بیش از هزار لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع کرد.

 

علی سلیمانی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بویژه کنه‌ ها که عامل بیماری مشترک و خطرناک تب کریمه کنگو هستند، از ابتدای امسال سال توزیعِ سم‌ بین دامداران با همکاری دهیاران روستاها در دستور کار قرار گرفت.


وی از دامداران خواست: برای حفظ سرمایه و دسترنج خود در فصل گرما هر ۲ هفته دام‌ ها و محوطه دامداری خود را با سموم مختلف سم پاشی کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته