Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:42:18 GMT

راه‌اندازی سومین مرکز تولید ماسک شهرداری شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۰۳۱

راه‌اندازی سومین مرکز تولید ماسک شهرداری شیراز

ایسنا/فارس سومین مرکز تولید ماسک بهداشتی شهرداری شیراز آغاز به کار کرد تا حجم تولید این کالای بهداشتی به عنوان یکی از نیازهای ضروری امروز را به روزانه 25 هزار عدد برساند.

صبح چهارشنبه سیزدهم فروردین‌ماه و با حضور شهردار و تعدادی از اعضای شورای شیراز و فرمانده انتظامی فارس، سومین مرکز تولید ماسک شهرداری شیراز رسما آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این مراسم با اشاره به اقدامات ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا که در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: روند تولید ماسک از ۲۲ اسفندماه توسط این سازمان آغاز شد و هم‌اکنون قریب به ۱۵۰ نیروی داوطلب در مراکز سه‌گانه شهرداری به‌صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

مرتضی جعفری گفت: در فرهنگسرای قرآن و عترت، سالن حضرت فاطمه زهرا (س) و ورزشگاه شهید شیرعلی سلطانی مجموعا روزانه ۲۵هزار ماسک تولید می‌شود؛ همچنین آمادگی ایجاد مرکز چهارم نیز وجود دارد که بسته به نیازها در این حوزه، در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز ادامه داد: مرکز شهید شیر علی سلطانی با همت ۵۰ نیروی داوطلب بسیج و نیروهای گمنام مردمی در دو شیفت روزانه قابلیت تولید حدود ۸ تا ۱۰ هزار ماسک را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه مرکز یادشده مجهز به دستگاه‌های برش لیزری است، از تولید گان، لباس مخصوص پزشکان و پرستاران، نیز در این مرکز خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به کمبود گان و تجهیزات بهداشتی، صورت گرفته است و بخشی از نیازهای کادر درمان و نیز نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: توزیع ماسک‌های تولیدی شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و نیز معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز است که آن‌ها را در بین نیروهای زحمت‌کشی که این روزها همچنان در بدنه شهرداری مشغول به فعالیت هستند، تقسیم می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: جز این‌ها، بخشی از این تولیدات در اختیار اقشار خاص همچون خانواده‌های محلات حاشیه‌نشین، کودکان کار و مراکزی مانند خانه سالمندان و گروه‌های هدف اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نیروهای داوطلب مردمی به‌صورت شبانه‌روزی در تدارک تولید ماسک هستند، افزود: نیروهای داوطلب مردمی، جهادگران و گروه‌های  مختلف بسیج به‌ویژه بسیج ناحیه دانشجویی فارس، سپاه پاسداران و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس بنابر وظیفه انسان‌دوستانه خود در این مراکز فعالیت می‌کنند و بدون کمک آن‌ها راه‌اندازی این مراکز غیرممکن بود.

جعفری همچنین به هم‌افزایی و تعامل بین سه بخش دولتی، خصوصی و خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: در حوزه دولتی همکاری ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز ستودنی است؛ همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس با در اختیار گذاشتن امکانات و تسهیل شرایط تولید ماسک کمک شایانی به شهرداری شیراز کرده است.

او از خیران به‌مثابه نیروی محرکه تولید ماسک یاد کرد و گفت: فعالیت بخش مدنی از آغاز بحبوحه شیوع کرونا در شیراز در عرصه‌های مختلفی همچون تهیه  و توزیع اقلام بهداشتی و نیز تهیه ماسک آغاز شد و اقدامات داوطلبانه آنان چراغی روشن و گامی پیش‌برنده در مسیر توسعه فعالیت‌های مدنی است که سرمایه‌ای عظیم را برای این سازمان فراهم آورده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه شهرداری شیراز از اسفندماه ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا را تشکیل داد و اقداماتی را در ابعاد مختلف آغاز کرده است، گفت: این اقدامات طیفی از فعالیت‌های تولیدی (راه اندازی سه مرکز تولید ماسک و گان)، توزیع اقلام بهداشتی و خوراکی بین گروه های هدف اجتماعی تا تولید محصولات اجتماعی آموزشی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی مختلف را در بر می‌گیرد.

بتول معلم گفت: ایجاد سه مرکز کاملا مجهز تولید ماسک که تمامی مراحل از تهیه پارچه تا استریل و بسته‌بندی محصولات در آن‌ها صورت می‌گیرد، از اقدامات بسیار مهم ستاد اجتماعی کرونا در شهرداری شیراز بوده است که تا پایان شیوع این بیماری تداوم خواهد داشت.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به نقش بسیار مهم خیران، نیروهای بسیجی، گروه های مردمی و سمن ها در تحقق این امور گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با حمایت این عزیزان در زمینه ریشه‌کن کردن بیماری کرونا فعالیت می‌کند و از برخورداری از چنین سرمایه های اجتماعی بزرگی به خود می‌بالد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ماسك مرکز تولید ماسک سازمان فرهنگی شهرداری شیراز راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد

رئیس سازمان سینمایی اولویت‌های تولید آثار سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن در سال ۱۴۰۳ را در در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد.

 محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، با اشاره به شعار محوری سال گفت: سینما در سال گذشته موفق شد با عبور از چالش‌ها و حواشی گوناگون، بار دیگر جایگاه خود را ارتقا دهد و در حوزه‌های مختلفی، چون توسعه زیرساخت، رونق اقتصادی، اعتمادسازی عمومی، برگزاری رویداد‌های سینمایی، جریان کشف استعداد‌های انسانی و رشد سرمایه اجتماعی، موفقیت‌های قابل اعتنایی را به دست آورد.

جهش و نهضت تولید با مشارکت خانواده سینما

وی افزود: در کنار این توفیقات و دستاورد‌هایی که در حوزه‌های مختلف سینما شکل گرفته در سال جاری با عنایت به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» ضروری است با اهتمام ویژه‌تری با مشارکت خانواده سینما به سوی تحقق این مساله مهم گام برداریم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر ظرفیت‌ها و منابع موجود در سازمان سینمایی، خوشبختانه امسال با مساعدت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی، اعتبار ویژه‌ای به منظور تقویت تولید آثار با اولویت‌های موضوعی مشخص در نظر گرفته شده که نشان‌دهنده جایگاه و قابلیت‌های خاص سینمای ایران در طرح مضامین گوناگون و تبیین گفتمانی در عرصه فرهنگ عمومی است.

خزاعی با توجه به نهایی شدن سیاستگذاری اولویت‌های تولیدی در شورای عالی تولید گفت: علاوه بر موضوعات اجتماعی، دینی، خانوادگی، اخلاقی، امسال در زمینه، تقویت بنیاد خانواده، توجه به موضوع جمعیت، حل مسائل اجتماعی، خدمات و پیشرفت‌های نظام و کشور، توجه به مفاخر ملی و عناصر هویتی، عزت ملی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج امید، موضوع ایثار، شهادت، تبیین نقش جبهه مقاومت و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب از جمله اولویت‌های ابلاغی تولیدات امسال است.

محور رونق سینما، مخاطب است

خزاعی با تاکید بر شاخص‌های موثر در رونق سالن‌های سینما خاطرنشان ساخت: محور رونق سینما مخاطب است؛ از نظر سازمان سینمایی تنوعی که روی پرده سینما‌ها از لحاظ گونه‌های مختلف سینمایی وجود دارد، قابل اعتنا است. این تنوع هم در تولیدات بنیاد فارابی در ویترین فجر چهل و دوم و هم در برخی موسسات تولیدی دیده می‌شود و یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی در سال جدید حفظ تنوع ژانر‌های فیلم‌های روی پرده اکران خواهد بود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که سال گذشته شاهد رکورد‌های تاریخی فیلم‌های کمدی و کودک و نوجوان در حوزه اقتصاد سینما بوده‌ایم افزود: با سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه تولید و اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رونق و اقبال عمومی را به آثار اجتماعی، دفاع مقدس و سایر ژانر‌های سینمایی شاهد باشیم.

سینما، ویترین گفتمان جدی اندیشه‌هاست

رییس سازمان سینمایی با اشاره به آثار گفتمانی تولیدات سینمای ایران در جامعه گفت: بسیاری از مسایل و چالش‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زبان هنر بیان کرد و سینما می‌تواند بستر و ویترین گفتمان جدی اندیشه‌ها و مفاهیم گوناگون جامعه باشد. همچنین سینما می‌تواند بسیار بیش از اینها به طرح دغدغه‌ها و مسایل مهم جامعه بپردازد.

در این نشست، معاونان، مدیران و روسای موسسات سینمایی نقطه نظرات خود را درباره مسائل جاری مدیریت سینما مطرح ساختند.

گفتنی است: جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که در آن اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، مجید زین العابدین، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مهدی آذرپندار، لادن طاهری، سیدصادق موسوی، غلامرضا نجاتی و رمضانعلی حیدری خلیلی حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل