Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: چهل و یک سال پیش، ملت ایران در فروردین ۵۸، در یک رفراندوم بی نظیر، با اکثریت ۹۸٪ به تغییر نظام حاکم بر کشور و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، رأی دادند.

وی افزود: این حضور بی‌نظیر، جهت تحقق آرمان‌هایی بود که از طرف رهبر فقید انقلاب و سایر بزرگان و پیش کسوتان نهضت اسلامی، طی بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها، مطرح شده بود و مردم ایران در دوره انقلاب، در سراسر کشور بر آن آرمانها و خواسته‌های ملی پای فشرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که ملت ایران در ۴۱ ساله گذشته در دفاع از کشور و نظام قانونی آن از هیچ فداکاری دریغ نکردند ادامه داد: در جبهه‌های جنگ تحمیلی ۸ساله در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و چه در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، واقعا مردم ایران حجت را بر مسئولین کشور تمام کرده‌اند، در همین بحران فراگیر و جهانی ویروس کرونا، مردم اصالت و شایستگی خود را بعنوان مردمانی با فرهنگ و ریشه دار نشان دادند.

رییس بنیاد بین المللی صلح در ادامه با طرح این سوال که در چهل و یکمین سالگرد تأسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران، در تحقق آرمان‌های انقلاب و خواسته‌های ملت، چه اندازه موفق بوده ایم گفت: آرمانها و خواسته‌هایی که بخشی از آنها در قانون اساسی جمهوری اسلامی متجلی شده است و با فداکاری ده‌ها هزار شهید و صدها هزار جانباز و تلاش و ایثار و استقامت ملیون‌ها انسان فداکار، پشتوانه آن اصول می باشد ۴۱ سال را پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه یادآور شد: امروزه متأسفانه با نگرانی‌ها و کاستی‌های فراوانی در استیفای حقوق ملت و آزادی‌های مصرح در قانون اساسی، جایگاه نهادهای انتخابی، خصوصا جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی و نیز در توسعه و تعمیق عدالت روبرو هستیم، علیرغم تلاش‌های و اقدامات ارزنده ای که در جهت توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور، در این مدت ۴ دهه صورت گرفته، هنوز بسیاری از مناطق کشور، خصوصا، استان‌های مرزی در توزیع امکانات و فرصت‌های اقتصادی و شغلی و امثال آن شدیدا رنج می برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با بیان این که بنظر می رسد بخش عمده این کاستی‌ها ناشی از عدم اجرای عدالت واقعی و فاصله گرفتن از بخشی از آرمان‌های اولیه انقلاب باشد گفت: گرچه مجال توضیح کامل بسیاری از کاستی ها نیست، اما همین میزان از نگرانی‌ها و کاستی‌ها و عدم تحقق آرمان‌ها و وعده‌ها، از جمله علل و عواملی است که میزان مشارکت در انتخابات را از ۹۸٪ در فروردین ۵۸ به کمتر از ۴۰٪ در اسفند ۹۸ رسانده، و بویژه در کلانشهرهای نسبتا برخوردار، مثل تهران، این نسبت به ۲۸٪ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: بنابر این تصمیم گیران و کارگزاران کشور، خصوصا مسؤولین نظام و بلکه همه ما به این نگرانی‌ها و کاستی‌ها به عنوان یک دغدغه و نگرانی ملی باید توجه کنیم، و نگذاریم به اعتمادعمومی و حمایت ملی که بزرگترین سرمایه یک نظام و حکومت است، خلل و آسیبی وارد شود، که گاهی فرصت‌ها خیلی زود از دست می رود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رهامی کرونا اصالت ایرانی جمهوری اسلامی آرمان ها کاستی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت:

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند