Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@11:29:52 GMT

وقوع بیش از ۲ هزار حادثه در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۶۶۴۶

وقوع بیش از ۲ هزار حادثه در کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: آتش‌نشانان در مجموع سال گذشته در دو هزار و ۵۱۱ فقره انواع حادثه حضور یافتند و برای حفاظت از جان و مال هموطنان از خطرها، آسیب‌ها خسارت‌های احتمالی عملیات‌های موثری را انجام دادند.

به گزارش ایمنا، محمدمسعود چایچی اظهار کرد: آتش‌نشانان کاشانی در ۶۵۴ مورد آتش‌سوزی اماکن مسکونی، خودرو و کاربری‌های تولیدی و کارگاهی از مهم‌ترین موارد عملیاتی اطفای حریق آتش‌نشانان بود و افروختن آتش به صورت عمدی و اتصالی سیستم برق اماکن و کاربری‌ها از مهم‌ترین عوامل بروز این حادثه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش حوادث در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن عنوان کرد: نیروهای عملیاتی در یک‌هزار و ۸۵۷ فقره حادثه دیگر نیز حضور یافتند که بیشترین آمار به ترتیب شامل امداد در تصادف‌های خودرویی، نشست زمین و آب افتادگی، رفع خطر آسانسور و بالابر، رفع خطر حیوانات موذی (مار و عقرب) و انتقال حیوانات خانگی محبوسی (گربه و سگ) بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه کرد: سال گذشته شاهد کاهش ۵۱ درصدی سیلاب و آب افتادگی، ۳۴ درصدی برق‌گرفتگی، ۳۳ درصد نجات شخص و رهاسازی اعضای بدن، ۳۲ درصد نشست زمین، ۳۰ درصد سقوط در چاه و گودال، ۲۸ درصد آسانسور و بالابر و ۲۵ درصدی غرق‌شدگی نسبت به سال ۹۷ بودیم.

چایچی ادامه داد: سال گذشته ۶۸ هزار و ۸۹۱ نفر در شهرستان کاشان آموزش‌های اولیه ایمنی، آتش‌نشانی، پیشگیری از سوانح و حوادث و نحوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق را فرا گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۱۷۵ نفر در دوره مهدکودک و پیش دبستانی، ۳۲ هزار و ۴۸۱ نفر دوره اول ابتدایی، ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر در دوره دوم متوسطه، ۳۰۱ نفر دانشجو، یک‌هزار و ۶۵۷ نفر از کارمندان و کارگران اداره‌ها و نهادها، ۱۰۶ نفر از والدین دانش‌آموزان، ۳۲۵ نفر از کانون‌های فرهنگی و مذهبی ۳۵ نفر از خانه‌های تاریخی و هتل‌ها، ۵۰ نفر از نیروهای مسلح، ۱۲۵ نفر از پایگاه‌های بسیج، پنج هزار و ۲۵۰ نفر آموزش محلی و شهروندی، سه‌هزار و ۱۰ نفر در مرکزهای تفریحی، ۲۴۰ نفر از اصناف و بازاریان و ۲۰۴ نفر در قالب طرح هر شهروند یک آتش‌نشان آموزش دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: مربیان آموزشی این سازمان با حضور مستمر در این مرکزها آموزش‌های لازم را در زمینه اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت‌های بروز حوادث و سوانح، شیوه ارتباط با سازمان، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظه‌های اولیه و نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی برای آتش‌سوزی‌های ناشی از مواد جامد، مایع و گاز را آموزش دادند.

چایچی با تاکید بر اهمیت ضرورت ارائه مستمر آموزش‌های ضمن خدمت برای آتش‌نشانان اظهار کرد: در این راستا تعداد ۲۰ دوره تخصصی و عمومی برابر ۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر- ساعت آموزش سال گذشته برای نیروهای این سازمان با هدف به‌روز رسانی و آمادگی آنها برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی یادآور شد: فراخوان عمومی طرح "هر شهروند، یک آتش‌نشان" این سازمان برای اقشار مختلف شهروندان در ۲ سال گذشته به اجرا درآمده و علاقه‌مندان می‌توانند با فرستادن مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، شغل و شماره تماس به سامانه پیامکی با شماره ۱۰۰۰۰۰۱۲۵۰۰۰، مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم صورت پذیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 417090

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری آتش نشاني آتش نشان حادثه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آتش نشانان سال گذشته آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • آخرین وضعیت کاشان پس از وقوع سیل
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد